Sletning af indhold i chat
Fra : Lise

Dato : 25-06-03 08:44

Hej allesammen!

Jeg har for nylig stiftet kendskab til opbygning af en simpel
chat. Simpel vil sige, at man logger sig ind (uden registrering)
og så kan man chatte i åbent forum.

Jeg kunne godt tænke mig atvide: Kan man som webmaster gå ind og
slette indholdet i chatten? Altså selve brugernes indbyrdes
"snak"? I så fald hvordan?

Det er jo ikke fedt, at chat fra februar stadig står der i
juni...

Håber der er nogen, der kan hjælpe mig.

Mvh
Lise

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : pepss

Dato : 25-06-03 08:58

"Lise" <lisehermansen@hotmail.com> skrev
> [...]
>
> Jeg kunne godt tænke mig atvide: Kan man som webmaster gå ind og
> slette indholdet i chatten? Altså selve brugernes indbyrdes

det vil jeg da tro man kan men hvordan man skal gøre kommer helt andpå
hvordan du har bygge din chat på! (altså om det er med database eller noget
andet)

--
pepss
den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : Lise

Dato : 25-06-03 09:54

pepss wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
>
> --
> pepss
> den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Hey pepss
Chatten er bygget op af 5 asp-filer - og ingen database! Umiddelbart ville jeg
skyde på at man skal slette på min server eller?
Jeg kan godt se, at det er svært at vide, når man ikke selv sidder med
scriptet... Jeg ved bare ikke lige hvad jeg skal gribe fat i og hvad andre
folk plejer at gøre.

Fra : pepss

Dato : 25-06-03 10:47

> [...]

> Jeg kan godt se, at det er svært at vide, når man ikke selv sidder med
> scriptet... Jeg ved bare ikke lige hvad jeg skal gribe fat i og hvad andre

først sys jeg lige at du skal kikke på denne side om hvordan man skriver i
gruppen http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

du kan prøve at kikke på http://activedeveloper.dk/ der er et par eks. på
hvordan man kan lave en chat og hvorden den er bygget op!

Fra : Frank Sørensen

Dato : 25-06-03 12:12

> Jeg kunne godt tænke mig atvide: Kan man som webmaster gå ind og
> slette indholdet i chatten? Altså selve brugernes indbyrdes
> "snak"? I så fald hvordan?

Jeg vil skyde på at indholdet ligger i et application object.
Kan ikke lige huske hvilke funktioner der knyttet til det, men tror det er
det du skal kigge efter

Frank Sørensen

"Kun en tåbe rydder op. Et geni behersker kaos"

Fra : Lise

Dato : 25-06-03 13:14

> Jeg vil skyde på at indholdet ligger i et application object.

Ligger der evt. noget i nedenstående script, som jeg kan rette i? Det er en
fil, der refereres til i de 4 andre asp-filer.
<%
Function CreateID
'Opret et Chat ID
tmp = Now()
For I = 1 to Len(tmp)
If IsNumeric(mid(tmp, I,1)) Then
temp = temp & mid(tmp, I, 1)
End If
Next

temp = temp / Session.SessionID
For I = 1 to Len(temp)
If IsNumeric(mid(temp, I, 1)) Then
CreateID = CreateID & mid(temp, I, 1)
End If
Next
End Function

Function GetName(ID)
tmp = Split(Application("simpleonline"), vbNewLine)
For I = 0 to UBound(tmp)
If tmp(I) <> "" Then
IdData = Split(tmp(I), vbTab)
If IdData(0) = ID Then
GetName = IdData(1)
Exit Function
End If
End If
Next
End Function

Function CheckID(ID)
tmp = Split(Application("simpleonline"), vbNewLine)
For I = 0 to UBound(tmp)
If tmp(I) <> "" Then
IdData = Split(tmp(I), vbTab)
If IdData(0) = ID Then
CheckID = True
Exit Function
End If
End If
Next
CheckID = False
End Function

Function RemoveID(ID)
tmp = Split(Application("simpleonline"), vbNewLine)
For I = 0 to UBound(tmp)
If tmp(I) <> "" Then
IdData = Split(tmp(I), vbTab)
If IdData(0) = ID Then
tmp(I) = ""
End If
End If
Next
Application.Lock
Application("simpleonline") = Join(tmp, vbNewLine)
Application.Unlock

tmp = Split(Application("simpletime"), vbNewLine)
For I = 0 to UBound(tmp)
If tmp(I) <> "" Then
IdData = Split(tmp(I), vbTab)
If IdData(0) = ID Then
tmp(I) = ""
End If
End If
Next
Application.Lock
Application("simpletime") = Join(tmp, vbNewLine)
Application.Unlock

tmp = Split(Application("simpletrans"), vbNewLine)
For I = 0 to UBound(tmp)
If tmp(I) <> "" Then
IdData = Split(tmp(I), vbTab)
If IdData(1) = ID Then
tmp(I) = ""
End If
End If
Next
Application.Lock
Application("simpletrans") = Join(tmp, vbNewLine)
Application.Unlock
End Function

Function UpdateID(ID)
tmp = Split(Application("simpletime"), vbNewLine)
For I = 0 to UBound(tmp)
If tmp(I) <> "" Then
usr = Split(tmp(I), vbTab)
If usr(0) = ID Then
tmp(I) = ID & vbTab & Now()
I = UBound(tmp)
[...]

Function CheckList
tmp = Split(Application("simpletime"), vbNewLine)
For I = 0 to UBound(tmp)
If tmp(I) <> "" Then
usr = Split(tmp(I), vbTab)
If DateDiff("n", usr(1), Now) > 1 Then
RemoveID(usr(0))
End If
End If
Next
End Function

Function GetTransID(ID)
GetTransID = ""
tmpX = Split(Application("simpletrans"), vbNewLine)
For I = 0 to UBound(tmp)
If tmpX(I) <> "" Then
TransUsr = Split(tmpX(I), vbTab)
If TransUsr(1) = ID Then
GetTransID = TransUsr(0)
Exit Function
End If
End If
Next
End Function

Function TransIDtoRealID(ID)
tmp = Split(Application("simpletrans"), vbNewLine)
For I = 0 to UBound(tmp)
If tmp(I) <> "" Then
TransUsr = Split(tmp(I), vbTab)
If TransUsr(0) = ID Then
TransIDtoRealID = TransUsr(1)
Exit Function
End If
End If
Next
End Function

%>

Fra : Frank Sørensen

Dato : 25-06-03 13:31

Der jo 3 forskellige application objekter og det er sikkert hen af dem som
skal nulstilles.
Men hvilken, er jeg ikke sikker på... men SimpleTime er det nok ikke