Definere en frame?
Fra : Hense

Dato : 25-06-03 08:15

Hej.
Jeg er ved at bøvle med at søge i en frame på en HTML side.
Den kan fint søge på min HTML side, men så snart den skal
søge i en frame går det galt!

I linja ca. 22 er der følgende kode:
var frametosearch1 = self

Her skulle det være muligt at skrive sin frame ind
og den vil så søge i en frame men det virker ikke.
Såsnart jeg skriver mit frame navn kommer en med
en fejl at den ikke er defineret. Skal man definere
en frame før den kan findes????

Her er hele koden:

var TRange = null;
var win = null;
var frameval = false;
var nom = navigator.appName.toLowerCase();
var agt = navigator.userAgent.toLowerCase();
var is_major = parseInt(navigator.appVersion);
var is_minor = parseFloat(navigator.appVersion);
var is_ie = (agt.indexOf("msie") != -1);
var is_ie4up = (is_ie && (is_major >= 4));
var is_nav = (nom.indexOf('netscape')!=-1);
var is_nav4 = (is_nav && (is_major == 4));
var is_mac = (agt.indexOf("mac")!=-1);
var is_gecko = (agt.indexOf('gecko') != -1);

var is_rev=0
if (is_gecko) {
temp = agt.split("rv:")
is_rev = parseFloat(temp[1])
}

var frametosearch1 = _I1

function search(whichform, whichframe) {

if (is_ie4up && is_mac) return;

if (is_gecko && (is_rev <1)) return;

if(whichform.findthis.value!=null &&
whichform.findthis.value!='') {

str = whichform.findthis.value;
if(whichframe!=self)
frameval=true;
win = whichframe;

}

else return;

var strFound;

if(is_nav4 && (is_minor < 5)) {

strFound=win.find(str);

   }

if (is_gecko && (is_rev >= 1)) {

if(frameval!=false) win.focus();
strFound=win.find(str, false, false, true, false, frameval,
false);

}

if (is_ie4up) {

if (TRange!=null) {
TRange.collapse(false)
strFound=TRange.findText(str)
if (strFound) TRange.select();

}
if (TRange==null || strFound==0) {
TRange=win.document.body.createTextRange()
strFound=TRange.findText(str)
if (strFound) TRange.select();

}
}

if (!strFound) alert ("String '"+str+"' not found!") // string
not found

}
// -->
</script>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 25-06-03 13:25

Hense <hni@jv.dk> writes:

> Jeg er ved at bøvle med at søge i en frame på en HTML side.

Hvad mener du med at "søge"? Jeg trykker Alt-F for at søge
efter teskt. Hvad er det du vil søge efter, og hvad er
resultatet af en søgning?

> [...]
> Såsnart jeg skriver mit frame navn kommer en med
> en fejl at den ikke er defineret. Skal man definere

Prøv
var frametosearch1 = frames['framenavn'];

Er framen fra samme domæne som siden? Ellers vil
sikkerhedsanordningerne i browseren forbyde adgang til den.

Er framen en under-frame til den nuværende side, eller er
den ved siden af. Hvis den er ved siden af, så skal du have
fat i parent.frames['framenavn'] .

Er det et frameset eller en iframe?

Bliver koden udført efter siden er loadet, eller mens? Framen findes
jo først når browseren er kommet til den del af koden. Hvis JS-koden
er i head og udføres med det samme, så findes framen ikke endnu.

/L