Links der fylder hele siden ud ... ?
Fra : Esben Boye-Jacobsen

Dato : 25-06-03 04:03

Hej NG!

Jeg har lige to spørgsmål:
1) Inde på http://www.esbenboye.dk/farve_tst.htm er der 3 links,
som gerne skulle fylde hele table'en ud, jeg har sat
display:block , som burde gøre det, men det gør det ikke,
medmindre jeg smider width:100% på - det har jeg dog imidlertid
fået at vide jeg ikke må! - nogen der har en alternativt forslag
til at få links'ne til at fylde det hele?

2) Hvorfor i al verden er rammen på table'en ikke den samme hele
vejen rundt? Jeg har sat ens farve på table, td og tr !

Det var såmænd bare lige det! - på forhånd tak for hjælpen :)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 25-06-03 06:33

Esben Boye-Jacobsen wrote:
> [...]
> fået at vide jeg ikke må! - nogen der har en alternativt forslag
> til at få links'ne til at fylde det hele?

Mig bekendt er der ikke noget galt ved at sætte style="width:100%" _på
tabellen_ , og det skulle vist løse dit problem

> 2) Hvorfor i al verden er rammen på table'en ikke den samme hele
> vejen rundt? Jeg har sat ens farve på table, td og tr !

ja - det er nydeligt nok lavet, men Explorer kan åbenbart ikke finde ud
af det

Jeg tror måske løsningen kan være at sætte border:0px på tabellen, og så
nøjes med at have border på cellerne. Det ligner at den har "std 3D
border" på tabellen. Nu jeg ser efter er der ikke så meget at sige til
det - start med at fjerne border="1" i din kode. Hvis du samtidig
fjerner width="20%" så kan det også være at det hjælper på første
problem

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Lars Stokholm

Dato : 25-06-03 08:42

In dk.edb.internet.webdesign.html, Jesper Brunholm wrote:

> start med at fjerne border="1" i din kode.

Så kan du sætte denne CSS-kode ind for din 'table, td, tr':

border: solid 1px #99CCFF;

.... og fjerne border-width og border-color. Så skulle det vist virke.

--
Lars Stokholm

The case of George the Wipe, oh God I can't stop laughing,
this sense of humour of mine, it isn't funny at all (KT)

Fra : Esben Boye-Jacobsen

Dato : 25-06-03 11:51

> Mig bekendt er der ikke noget galt ved at sætte style="width:100%" _på
> tabellen_ , og det skulle vist løse dit problem

... det var også linket jeg havde sat til width:100%, og det var det der
var forbudt!

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-06-03 12:20

Esben Boye-Jacobsen <Esbenboye@Jacobsen.dk> skrev :

> [...]
>fået at vide jeg ikke må! - nogen der har en alternativt forslag
>til at få links'ne til at fylde det hele?

Hvis du sætter display: block på a-tagget, så må du gerne sætte
bredde på, for nu har du lavet det om til et blokelement.

Det er uden display: block man ikke kan sætte bredde på et a-tag.
--
Knud