Gud er i sproget
Fra : Bo Warming

Dato : 24-06-03 21:46

At jeg glad demonstrerer med Moses Hansen under banneret "Danskerne er et
kristent folk" hænger sammne med at jeg ser Grundtvig og Luther gennemsyre
alt i vore medier.

Nietzsche gik så vidt som til at videre føre Bacon's ord om at ateisme er
pral - han sagde at GUD GENNEMSYRER TANKEN SÅ VIDT SOM TIL SPROGETS
PRIORITETER

" Jeg frygter vi ikke slipper af med gud, fordi vi stadig tror på
grammatikken" Nietzsche

Derfor er det håb om at danskerne besinder sig og indser forskellen mellem
dem og muslimerne.

Det handler ikke om teologi-logik om skriftsteder - men om den
tilgrundliggende komplicerede følelse af solidaritet og undren m.m. - som vi
alle deler med GRosbøll.

Musikken. Den rammer hjertet umiddelbart som det sande, almene
sprog, der forstås overalt.

Sandhed og sprog handler om en mobil hær af metaforer. Nietzsche

The understanding has suffered BRUISES from bumping its head against the
limits of language. Wittgenstein

Morals are an aquirement - like music, like a foreign language,
like piety, poker, paralysis - no man is born with them.Mark Twain

If names are not correct, language will not be in accordance to the
truth of things. Confucius

Political language...is designed to make lies sound truthful and murder
respectable,
and to give an appearance of solidity to pure wind. George
Orwell

" Når man vil oversætte, skulde man vove sig i Kast med det uoversættelige;
først da får man rigtig Øjet op for den fremmede Nation og det fremmede
Sprog.Goethe

" Den, der ikke kender fremmede sprog, ved ingenting om sit eget. Goethe

" Der sker ikke noget ufornuftigt, som forstand eller tilfældighed ikke kan
bringe i orden igen; ikke noget fornuftigt, som uforstand og tilfældighed
ikke kan bringe i vildrede. Goethe

" Grå, kære ven, er al teori, og grønt er livets gyldne træ. Goethe

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N