Honda SFX + ny variator = 90 km/t
Fra : Troels [around 9000]

Dato : 24-06-03 21:14

En ven påstår at subj. er sandt. Han skifter variatoren, og tager ringene,
og så mener han at en Honda SFX kan gå 90 på org. cylinder. Vel at mærke en
30'er-cylinder.

Jeg påstår, at SFX er kendt for en stor fejlvisning i speedometeret, og at
en så lille cylinder, vil have _meget_ svært ved at nå 90, for ikke at sige
at det er umuligt.

Hvem har ret?

// Troels

Fra : Lars Hansen

Dato : 24-06-03 22:31

"Troels [around 9000]" <puttitat@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg påstår, at SFX er kendt for en stor fejlvisning i speedometeret, og at
> en så lille cylinder, vil have _meget_ svært ved at nå 90, for ikke at

Han er fuld af løgn...!! Så ville jeg gerne invester i sådan en da...!
Tror ikke det kan lade sig gøre

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 25-06-03 22:54

> Han er fuld af løgn...!! Så ville jeg gerne invester i sådan en da...!
> Tror ikke det kan lade sig gøre

Vil jeg heller ikke mene, og SLET ikke på org. 30'er-cylinder!

// Troels

Fra : Lars Hansen

Dato : 25-06-03 09:14

> Vil jeg heller ikke mene, og SLET ikke på org. 30'er-cylinder!

Ja det skal der, men det passer at de kan komme til at gå godt med andet
variator sæt også "Pumpen" eller ringen ud af udstødningen, men ikke 90 km/t
nemmere 50-60 hvis man er heldig.

Lars

Fra : H-J M

Dato : 25-06-03 12:43

> [...]
> og så mener han at en Honda SFX kan gå 90 på org. cylinder. Vel at mærke

CDI'en begrænser til 7250 omdr. så uden at få en ubegrænset cdi kommer han
ik meget over 70...

--
Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 25-06-03 12:48

> CDI'en begrænser til 7250 omdr. så uden at få en ubegrænset cdi kommer han
> ik meget over 70...

Dér var det slående bevis på at de _ikke_ går 90 bare med anden variator
og ringene taget. Har du et bud på hvad en sådan går, eller render den ud
til begrænseren?

// Troels

Fra : H-J M

Dato : 25-06-03 22:17

> Dér var det slående bevis på at de _ikke_ går 90 bare med anden
variator
> og ringene taget. Har du et bud på hvad en sådan går, eller render den ud
> til begrænseren?

Har ikke noget bud men den render til 7250 og så rammer den begrænseren..
Tror godt den vil kunne snuppe 80.. men det er ikke sikkert da SFX er MEGET
lavt gearet.. (derfor det gode optræk)
En anden ting er at ALLE begrænsningerne sidder i vario. Gliderør,
Variobagpladens hældning osv. så tunvario giver nok en del.

--
Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 02-07-03 23:10

> [...]
>
> Jeg påstår, at SFX er kendt for en stor fejlvisning i speedometeret, og at
> en så lille cylinder, vil have _meget_ svært ved at nå 90, for ikke at

jeg har selv en del erfaringer med sfx'eren efterhånden, og allernaller går
den 90 med begrænsninger fjernet!
fejlvisningen er ikk så stor som du siger, men lå 5-7 km/t målt med gps, og
det er noget mindre en mine kammeraters yamaha'er ved samme hastigheder..
der er ikk forskel på 30'eren og 45'eren mht til motoren, de går det samme
ubegrænset..
skal bare fat i andet gliderør og en R8R bagplade, så render den cirka 65
Km/t, og den kører ikk på begrænseren, kun ned af bakker osv..

min gik med ubegrænset cdi, next udstødning og polini vario cirka 67-70 km/t
på lige vej..
polini varioen er skod! min blev vildt hurtigt slidt, så jeg var næsten glad
da panserne snuppede den ;) malossi multivar 2000 skulle være helt kanon på
sfx'eren, men jeg nåede ikk selv at prøve den på min! :(
spørg enedelig hvis der er mere, det er sq så sjovt at snakke om knallerter
igen :D

--
Mvh Michael Frederiksen
Golf 2'er? kig www.golf2.dk