Skærme
Fijala 3554
Acer AL732 vs. større skærm
Fra : Michael Kristensen

Dato : 24-06-03 18:15

Jeg skal have en fladskærm. Skal bruges til normal computerarbejde, se
fjernsyn på og lidt spilleri.

Jeg kan efterhånden fornemme, at en Acer AL732 er skærmen man skal købe,
hvis man vil have en 17".

Men hvad hvis man vil have lidt større?

Har fundet følgende:
AOC LM800 18.1", response time : 23 ms
LG Flatron 18xxx 18", response time : 25 ms
Sony S81R 18", response time 15:15 (rice and fall time) ?
Acer AL922 19", response time : 25 ms
Samsung Syncmaster 191T 19", responce time : 25 ms

Hvordan er disse skærmen kvalitetsmæssig i forhold til AL732?
Hvor meget betyder de lidt sløvere responce tider?
Hvad betyder Sonys rice and fall time?

mvh - Michael Kristensen

Fra : Rosch

Dato : 24-06-03 18:18

Michael Kristensen wrote:
> [...]
>
> Hvordan er disse skærmen kvalitetsmæssig i forhold til AL732?
> Hvor meget betyder de lidt sløvere responce tider?

jeg kan varmt anbefale Acer AL 922 som er virkelig god med et meget klart
billede

Rosch
Fjern IKKE no spam i mailadresse

Fra : Martin Heller

Dato : 24-06-03 19:58

Rosch wrote in <3ef887e4$0$83057$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>:

> jeg kan varmt anbefale Acer AL 922 som er virkelig god med et
> meget klart billede

Samme her. Jeg har lige købt en Acer AL922, som jeg er meget glad
for. Jeg vaklede mellem Samsungs 191T og denne, men endte med at
vælge Aceren. Den har IMO et pænere design og så fik jeg af vide
at Acers pixelpolitik var bedre end Samsungs. Acer skulle efter
sigende bytte blot der er een defekt pixel inden for den
centrale del af skærmen[1]. Samsung kræver at der er over fem.

Skærmen står meget klart. Jeg har ikke prøvet at spille på den,
men står også flot når jeg spille DVD'er. Ingen problemer med
skygger i den forbindelse.

[1] Jeg har glemt hvor stort det område var. Min skærm havde
heldigvis ingen pixelfejl, så jeg har ikke spekuleret på det
efter jeg har fået den.

Fra : E. Jensen

Dato : 25-06-03 10:17

Kunne i ikke lige prøve at spille nogle FPS spil på den og melde tilbage med
erfaringer :)

mvh E

Fra : Mygind

Dato : 25-06-03 10:31

"E. Jensen" <FjernMigebbehoegjensenFjernMig@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3ef96871$0$48916$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Kunne i ikke lige prøve at spille nogle FPS spil på den og melde tilbage
med
> erfaringer :)

Hej Jensen.

Jeg spiller Serious Sam SE uden problemer, men det er jo ikke ligefrem nyt,
men sjovt.

Mvh Mygind

Fra : E. Jensen

Dato : 25-06-03 10:36

> Jeg spiller Serious Sam SE uden problemer, men det er jo ikke ligefrem
nyt,
> men sjovt.

Tak, hr. Mygind. Formoder at du også har en Acer AL922 :)

mvh hr. Jensen.

Fra : Mygind

Dato : 25-06-03 10:59

> Tak, hr. Mygind. Formoder at du også har en Acer AL922 :)
>
> mvh hr. Jensen.

Hov sorry har en AL732, sad lige og sov.

Mvh Mygind

Fra : Martin Heller

Dato : 25-06-03 11:22

E. Jensen wrote in
<3ef96871$0$48916$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>:

> Kunne i ikke lige prøve at spille nogle FPS spil på den og
> melde tilbage med erfaringer :)

Jeg har ikke nogen spil. Desuden sidder den på et Matrox G550
grafikkort, så jeg er ikke sikker på at kortet ville kunne følge
med.