Vrakdykking VS grotte
Fra : Arnt Eirik

Dato : 24-06-03 17:37

Morro å se at du(PF) i din Klumme i siste DYK
vurderer vrakdykk som meget vanskeligere enn
grottedykking Du avsluttet endog din Klumme
med "hvor vanskelig kan det være"(å finne ut etter line)

Kanskje ut litt oftere å få litt erfaring da?

Arnt

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 24-06-03 18:31

Arnt Eirik:

> Morro å se at du(PF) i din Klumme i siste DYK
> vurderer vrakdykk som meget vanskeligere enn
> grottedykking Du avsluttet endog din Klumme
> med "hvor vanskelig kan det være"(å finne ut etter line)

Jeg mener ikke vragdyk er vanskeligere. Blot vanskeligere at udføre med
den samme sikkerhed som huledyk fordi man ved vragdyk udsættes for
elementerne i en anden grad i en hule: derfor kan det være svært at
"planlægge" sig til sikkerhed fordi der er flere ubekendte. I hulen
skal man som skrevet stort set blot kunne finde ud.

--
Peter Fjelsten Salg af DIR udstyr <http://www.dktechgear.dk/>
DIR-DK, EKPP Læs om ekstrem huledykning <http://www.ekpp.org/>

Fra : Arnt Eirik

Dato : 24-06-03 21:18

"Peter Fjelsten" <nospam@adr.dk> skrev i melding
> [...]
> "planlægge" sig til sikkerhed fordi der er flere ubekendte. I hulen
> skal man som skrevet stort set blot kunne finde ud.

Da er vi iallefall enig i at man trenger mere erfaring for å
gjøre dykk i åpen sjø(vrak og lign.) enn å finne ut av en grotte?

Arnt
Du trenger egentlig ikke svare... Jeg vet

Fra : Einar Hagen

Dato : 24-06-03 21:47

"Arnt Eirik" <arnt_e_hansen@yahoo.com> wrote in message

> Da er vi iallefall enig i at man trenger mere erfaring for å
> gjøre dykk i åpen sjø(vrak og lign.) enn å finne ut av en grotte?
>
> Arnt

Nei. (Vi blir vel nesten aldri enig....?)

Einar

Fra : Arnt Eirik

Dato : 24-06-03 22:45

"Einar Hagen" <einar.hagen@chello.no> skrev i melding

> "Arnt Eirik" <arnt_e_hansen@yahoo.com> wrote in message

> Nei. (Vi blir vel nesten aldri enig....?)
> Einar

HEI Einar... Savnet meg?

Arnt

Fra : Einar Hagen

Dato : 25-06-03 01:37

> HEI Einar... Savnet meg?
>
> Arnt

Ja, litt..... (blush...)

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 24-06-03 22:04

Arnt Eirik:

> "Peter Fjelsten" <nospam@adr.dk> skrev i melding

> Da er vi iallefall enig i at man trenger mere erfaring for å
> gjøre dykk i åpen sjø(vrak og lign.) enn å finne ut av en grotte?

Som du tilsyneladende er klar over taler vi om forskellige ting.

Min pointe er at der er færre ubekendte ved huledykning.

Dermed ikke sagt at alle kan dykke i huler og man ikke skal have
uddannelse i det. Slet ikke.