Linux From Scratch - Newbie spgm.
Fra : Lars Hansen

Dato : 24-06-03 13:34

Hejsa.

Et newbie spørgsmål.

Jeg vil til og installere LFS istedet for Redhat som jeg har
installeret nu.
Jeg ved at man kan installere det "oveni", men jeg vil starte fra
bunden af.

Hvordan starter man bedst når WinSkod også er installeret?

Jeg vil hente samtlige programmer og brænde det ned på en CD så jeg
ikke skal hente det via nettet.

Men... Når jeg starter computeren op. Hvad gør jeg så for at den ikke
starter Win op?

Håber at der er nogen derude der kan forstå mit spørgsmål

Fra : Martin Ehmsen

Dato : 24-06-03 17:49

> Jeg vil til og installere LFS istedet for Redhat som jeg har
> installeret nu.

Undskyld jeg blander mig, men er du sikker på du vil køre LFS? eller
bare prøve det.

Grunden til at jeg spørger, er at jeg selv prøvede LFS (bare for selv en
gang at have bootstrappet et system men jeg blev hurtig træt af at
der ikke fandtes et ordentligt pakkesystem.
Dvs. at når der findes en sikkerhedsbrist eller kommer en ny opdatering
til et program du har installeret så skal du selv opdage det og selv
opdatere det.

Hvis grunden til at du vil køre LFS er tanken om selv at have compilet
et helt system, så vil jeg klart foreslå Gentoo (www.gentoo.org)
Der compiler du det hele selv men har samtidig et ordentligt
pakkesystem.

Så jeg svarer i virkeligheden ikke på dit spørgsmål, men jeg vil i hvert
fald foreslå at du tager gentoo med i betragtningen.

Held og lykke med det.

Martin
--
How we do it ...
Large cardinals do it inaccessibly.

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 25-06-03 06:49

Lars Hansen wrote:

> Jeg vil til og installere LFS istedet for Redhat som jeg har
> installeret nu.

Linuxfromscratch er en bog. Ikke andet.

> Jeg ved at man kan installere det "oveni", men jeg vil starte fra
> bunden af.

Kan du ikke. Du skal installere på en seperat partition.

> Men... Når jeg starter computeren op. Hvad gør jeg så for at den ikke
> starter Win op?

Installerer en bootloader.

/Esben