Fejl ved udførelse af dll
Fra : Torben Holk

Dato : 24-06-03 01:35

Hejsa.

Jeg har lavet et script, som bruger en dll-fil til at skrive noget output
til en fil,
men når jeg kalder scriptet, f¨år jeg denne fejl:

Application object, ASP 0197 (0x80004005)
Cannot add object with apartment model behavior to the application intrinsic
object.
/test.asp, line 10

koden ser sådan her ud:

lilnie 10 set application("Test") = server.createObject("Project1.Class1")
lilnie 11 Test = application("lavXls").GetCustermers()
lilnie 12 response.write Test

Nogen der kan hjælpe ??

på forhånd tak /mvh torben holk

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 24-06-03 06:09

"Torben Holk" <torben_holk@hotmail.com> wrote in message

> [...]
>
> Application object, ASP 0197 (0x80004005)
> Cannot add object with apartment model behavior to the application
Det er generelt en skidt ide at tilføje ActiveX komponenter til Application
objectet

Mht til din DLL, så kik på Project Properties - jeg kan ikke huske det på
stående fod, men du skal vælge noget andet end apartment her

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 24-06-03 12:01

Torben Holk skrev:
[klip]
> Application object, ASP 0197 (0x80004005)
> Cannot add object with apartment model behavior to the application
intrinsic
> object.
> /test.asp, line 10
[klip]

Fejlen er noget af den mest irriterende der findes i ASP. For jeg synes nu
de burde understøtte apartment behavior i Application-objektet. Apartment
behavior er hvor klassen selv bruger Collections (eller på anden måde har
mulighed for at indeholde dynamisk oprettede objekter). Så hvis du vil få
det til at virke må du omprogrammere din .dll til ikke at benytte disse.
Jeg havde engang lavet en træstruktur-klasse der benyttede Collections til
at gemme strukturen i. Det virkede fint. Men hvis man ville lagre den i
Application-objektet brokkede ASP fortolkeren sig med samme fejl som du har
fået. Det er ret irriterende, for det kunne da godt være en ting man havde
brug for at kunne. Min løsning blev at omsætte hele træstrukturen til en
string og gemme denne - og efterfølgende konvertere den tilbage til
strukturen. Det er dog lidt besværligt.

Håber mine små fif kan hjælpe. Jeg tror i øvrigt at man kan læse mere om det
på MSDN, men kan ikke lige på stående fod finde ud af hvor.

Mvh. Bjarke

--
Gæt hvem der er bleven student, 17. juni 2003! [

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 24-06-03 12:12

Kom lige i tanke om at det måske var for at undgå en eller anden nasty
cirkulær reference (eller hvad det nu hedder).
Man har lavet en .dll der benytter Collections til at gemme ASP-objekterne
i. Efterfølgende opretter man i et ASP-script et objekt af klassen i denne
..dll og gemmer dette objekt i Application-collectionen. Hvis dette var
muligt ville ASP fortolkeren nok ikke vide hvad den skulle gøre. For skulle
den så gemme mit objekt i Application-collectionen som jo indeholder
Application der gemmer mit objekt, etc.? ... hvis du kan følge mig

Mvh. Bjarke

--
Gæt hvem der er bleven student, 17. juni 2003! [

Fra : Torben Holk

Dato : 25-06-03 09:33

"Bjarke Walling Petersen" <bwp.news.fjern-dette@bwp.dk> wrote in message
> Kom lige i tanke om at det måske var for at undgå en eller anden nasty
> cirkulær reference (eller hvad det nu hedder).
> Man har lavet en .dll der benytter Collections til at gemme ASP-objekterne

Tak for hjælpen fik det løst, men til gengæld ka jeg ikke få lov til at
sætte color egenskaberne i excel ved brug af koden:

..Cells(intRow, intCol).Interior.Color = "LightGray"

får fejlen:

Unable to set the Color property of the Interior class

Har troldenmanden et svar på det ???

mvh/torben holk

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 25-06-03 15:16

Torben Holk skrev:
> Tak for hjælpen fik det løst, men til gengæld ka jeg ikke få lov til
at
> sætte color egenskaberne i excel ved brug af koden:

Det var så lidt.

> .Cells(intRow, intCol).Interior.Color = "LightGray"
>
> får fejlen:
>
> Unable to set the Color property of the Interior class
>
> Har troldenmanden et svar på det ???

Nej, desværre. Nu kender jeg heller ikke særlig meget til programmering af/i
Excel.

Mvh. Bjarke

--
Gæt hvem der er bleven student, 17. juni 2003! [