Biblen er extremt racistisk. Ukristelig? N~
Fra : Bo Warming

Dato : 21-06-03 23:07

De makabre holocaust-krav imod filistre og andre vantro ikke-jøder

er eksempel på, at fascistisk racediskrimination er noget der findes
overalt. Noget naturligt.

Og noget som kristendommen intet har imod - men selvfølgelig skal vi ikke
idag opføre os så kristeligt som kong David,
der slagtede titusinder mens Saul slagtede tusinder - udvisning er den gode
gerning., nu.
For begge parter.
Passivitet, som leviten og præsten der gik forbi røverofret, er ikke hvad
Jesus roser. Samaritanen der ikke troede sig frelst ved tom Luthersk tro,
men som HANDLEDE - om ham siger Jesus "gak hen og gør ligeså".

Elsker du din fjende, hvis han brænder dit hus af?. Nej så
bibellitteralistiske er ingen. Så vågn op og erkend at selvom denne ng har
været skævvredet af småsekter, der søger at frelse og tiltrække støtter, så
er en sand kristen debat, en debat der sætter tro i forbindelse med
handling og diskuterer hvad danskernes religion har betydet for vort lands
succes og overlevelse, og evt kan redde os på målstregen med idag.

Jesus kritiserer meget GT og moselov ned i et hul i jorden - men et lands
selvforsvar mod aggressive fjender er ikke hvad tænkes på med at vende
venstre kind til.
Kritiserer Jesus kong Davids folkedrab og racistiske masseudryddelse.? Eller
fra Jesu egen tid, Judas Makkabæeren - kritiseres han og hans slags? På
ingen måde.

Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N
Tel: 3586 1000, fax: 3586 1001
http://www.glistrup.com

Fra : Erik.D

Dato : 21-06-03 23:23

Bo Warming <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ky4Ja.16166$Fp.1193@fe12.atl2.webusenet.com...
> De makabre holocaust-krav imod filistre og andre vantro ikke-jøder
>
> er eksempel på, at fascistisk racediskrimination er noget der findes
> overalt. Noget naturligt.

Dette har selvfølgelig sin solide bibellitteralistiske forklaring
:-}........og den har intet med facisme eller naturen at gøre.....

> [...]

> handling og diskuterer hvad danskernes religion har betydet for vort lands
> succes og overlevelse, og evt kan redde os på målstregen med idag.

Danskernes religion ??...Hvad er det nu lige det er for en ??...Det må være
den danske kristne kulturarv du hentyder til....er den i fare ?? Siden du
taler om redning på målstregen

> Jesus kritiserer meget GT og moselov ned i et hul i jorden -

Nå gør han det...hvor har du læst det ??

--

E.Dalgas

Fra : Bo Warming

Dato : 22-06-03 01:46

"Erik.D" <ebd@oncable.dk> wrote in message

> [...]
>
> Dette har selvfølgelig sin solide bibellitteralistiske forklaring
> :-}........og den har intet med facisme eller naturen at gøre.....

Mener du at der kan argumenteres for at noget forhistorisk land ikke var
fascistisk, altså magt er ret baseret?
At folk er naturlige er da ... uundgåeligt.
Industrialismen har ført til mange sunde hæmninger. Men hvor er din
indvending?

> [...]
være
> den danske kristne kulturarv du hentyder til....er den i fare ?? Siden du

I århundrederne før Ansgar var danskerne vel halvejs "kætterkristne"
halvvejs asa-troende.
Siden har vi været et kristent folk - hvad ellers?

Når muhamedanerindvandrerne bliver flest er der risiko for at de gradvis
drejer os i lovreligiøs retning, desværre

> Nå gør han det...hvor har du læst det ??

Talrige steder siger Jesus at fortidens moselov-opfattelse kan gøres bedre.
Flexibility, is the name of the game. Sund modernisering.Uenig?

Fra : Erik.D

Dato : 22-06-03 11:38

Bo Warming <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:US6Ja.17010$b11.3328@fe07.atl2.webusenet.com...
> "Erik.D" <ebd@oncable.dk> wrote in message

> Mener du at der kan argumenteres for at noget forhistorisk land ikke var
> fascistisk, altså magt er ret baseret?

Jeg mener at èt bestemt land, (nation) adskiller sig fra det "normale" på
denne jord....Israel !

> At folk er naturlige er da ... uundgåeligt.

Var det dit tema ?

> Industrialismen har ført til mange sunde hæmninger. Men hvor er din
> indvending?

Det du kalder racististisk i Bibelen...er en stadig igangværende kamp om
herredømme. Denne kamp er ifølge Bibelen, en kamp mellem Guds frelsesplan,
og ondskabens inspirator....kaldet Djævelen.

> være
>
> I århundrederne før Ansgar var danskerne vel halvejs "kætterkristne"
> halvvejs asa-troende.
> Siden har vi været et kristent folk - hvad ellers?

Øh...hedninge. Jeg mener at Danmark er en nation med kristen kulturarv, er
en nation bygget op på visse kristne værdier.....men at dette ikke gør os
til et kristent folk. Alt dette er jo egentlig kun et levn fra en fjern
fortid. Langt...langt de fleste danskere har intet personligt forhold til
hverken kirke eller bibel, ja afsværger sig jo ligefrem troen på Gud.

> Når muhamedanerindvandrerne bliver flest er der risiko for at de gradvis
> drejer os i lovreligiøs retning, desværre

Ja, hvis de kommer i flertal (ikke når)......er der ikke bare risiko derfor,
det ville isåfald ske.

> Talrige steder siger Jesus at fortidens moselov-opfattelse kan gøres
> bedre. Flexibility, is the name of the game. Sund modernisering.
> Uenig?

Hmm....jeg tænkte på dette berømte citat :

Tro ikke, at jeg er kommen for at nedbryde loven eller profeterne; jeg er
ikke kommen for at nedbryde, men for at fuldkomme. Thi sandelig siger jeg
eder: før himmelen og jorden forgår, skal end ikke det mindste bogstav eller
en tøddel af loven forgå - før det er sket alt sammen Matt 5,17-18

--

E Dalgas

Fra : Bo Warming

Dato : 22-06-03 17:46

> [...]
> nyhedsmeddelelse:US6Ja.17010$b11.3328@fe07.atl2.webusenet.com...

> Jeg mener at èt bestemt land, (nation) adskiller sig fra det "normale" på

"Bogens folk" har været meget professionelle mht at få det til at se ud som
om,
at de er mere moralske end andre.

> [...]
> fortid. Langt...langt de fleste danskere har intet personligt forhold til
> hverken kirke eller bibel, ja afsværger sig jo ligefrem troen på Gud.

Tusind års kristendom gennemsyrer vor tænkemåde - selv de der kalder sig
ateister er kristne

"Atheism is rather in the lip than in the heart of man. Francis Bacon

> Ja, hvis de kommer i flertal (ikke når)......er der ikke bare risiko
derfor,
> det ville isåfald ske.

Og den risiko bør forebygges. Better safe than sorry.

> [...]
eller
> en tøddel af loven forgå - før det er sket alt sammen Matt 5,17-18

Her misinformerer Jesus. Moseloven siger Sabat er Sabat
J sir - blæs på reglerne hvis der er noget der er vigtigere.
Han omgår klart og direkte og mer-end-en-tøddel lovens bogstav
J lærer os at følge lovens ånd, i stedet.
Han indfører flexibilitet i stedet for gammeldags stiv moselovtolkning.

Lissom man selvfølgelig ikke vender venstre kind til og lar sig slå ihjel ,
hvis man angribes af en voldsmand- måske man i selvforsvar bryder bud. 5 dvs
slår ihjel.
Altså man bryder moseloven.
Hvilket man også gjorde i krig.

Fra : Erik.D

Dato : 23-06-03 00:14

Bo Warming <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:XXkJa.35641$T37.7027@fe05.atl2.webusenet.com...
> "Erik.D" <ebd@oncable.dk> wrote in message

> "Bogens folk" har været meget professionelle mht at få det til at se ud
som
> om, at de er mere moralske end andre.

Isåfald skønne spildte kræfter...da enhver jo selv ka slå op og læse at det
ikke er tilfældet. Genstridige og tunghøre imod Gud har de stort set altid
været...ligesom os hedningekristne forøvrigt Var det ikke for jøde
nationens fædre (Abraham, Isak, Jakob, Moses, Josef, David......osv) Kunne
jeg ikke havde skrevet som jeg gjorde ovenfor.

> Tusind års kristendom gennemsyrer vor tænkemåde - selv de der kalder sig
> ateister er kristne

Ahh Bo....det her er jo den rene nostalgi...........Jeg er dybt uenig
her...ved du vel.....det strider simpelthen imod skrifternes [NT] eget
vidnesbyrd om sagen...at nogen kan blive kristne....pga af kulturel
indflydelse.

> "Atheism is rather in the lip than in the heart of man. Francis Bacon

Det er derimod rigtigt..tror jeg !

> [...]
> J lærer os at følge lovens ånd, i stedet.
> Han indfører flexibilitet i stedet for gammeldags stiv moselovtolkning.

Ok..bare husk at det ikke er LOVEN selv Jesus klandre....!

> [...]
dvs
> slår ihjel. Altså man bryder moseloven. Hvilket man også gjorde i krig.

Intet menneske kan overholde Guds lov.....og da slet ikke frelses
derved....For ved loven når mennesket (hvis oprigtig) kun frem til sin
middemådighed i forhold til Guds standard.

--

E.Dalgas

Fra : Bo Warming

Dato : 23-06-03 07:53

> [...]
> nationens fædre (Abraham, Isak, Jakob, Moses, Josef, David......osv) Kunne
> jeg ikke havde skrevet som jeg gjorde ovenfor.

Jødisk elite og deres ånd og etik, har erobret massemedierne, dvs al magt
over jorden. Se deres evne til at få DK med på ulovlig Irak-krig og meget
andet.
Deres moraliseren vil jeg ikke kalde "spildte kræfter", når USA derved har
erobret en større magt, end hvad Hitler kunne have drømt om hvis han havde
vundet alle sine krige.

> [...]
> her...ved du vel.....det strider simpelthen imod skrifternes [NT] eget
> vidnesbyrd om sagen...at nogen kan blive kristne....pga af kulturel

Citer skrift der modsiger min vurdering. Kristne kulturer har
personale-kollosal statsmagt, der foregiver stor medlidenhed med svage.
Danskernes udbredte folkelige fantasier om "nyt" og "evigt" liv var nok
meget anderledes før vi kristnedes, og har ikke ændret sig af, at
gennemsnitsdanskeren lagde kirkegang på hylden og blev blasfemisk mht.
overfladisk jargon(vi sir "så Gu"hele tiden i strid med moseloven)

> Det er derimod rigtigt..tror jeg !

> er
> jeg

> Ok..bare husk at det ikke er LOVEN selv Jesus klandre....!

Det er en strid om ord - når Jesu på moderne blasfemisk vis siger "bryd I
bare sabbat-regler" osv når noget tungetvejende taler imod det, så synes jeg
ikke, at din skelnen er meningsfuld.
At "klandre LOVEN" og at "klandre retspraksis" er næsten det samme.

> [...]
> derved....For ved loven når mennesket (hvis oprigtig) kun frem til sin
> middemådighed i forhold til Guds standard.

Driver du den onde ånd ud, kommer der en anden ind.De unge hippiers
fritænkeri har forudsigeligt ført til at de underkaster sig
pseudo-videnskabelig vanetænkning-tro.

Læs EB idag om unge, der står i kø i timevis på Roskildefestivalen, og de
TØR IKKE DRIKKE ØL i fem stive timer, selvom alt ved denne musik-event
handler om at blive stang-Budweiser.
Grunden til deres selv-korsfæstelse er at "drikker vi , skal vi tisse" og så
må vi forlade køen.
Hvor svært kan det være at holde en vandtæt plast-emballage ind under
bukserne, når blæren er overfyldt, og opsamle tisset i denne (fx et bæger)
eller en voldsåbnet øldåse, og så hælde den friskurinerede lugtløse tår over
i en uigennemsigtig emballage (fx en øldåse) og sætte den ind ved siden af
et træ eller en mur, hvor den ikke bliver væltet.
Det er jo rablende masochisme, at toilet-tempeltro = anti-urin-religion
hindrer dem i at nyde den alkoholberuselse, som de er kommet for.
Andre selvpinere, fx opmærksomhedssøgere, der truer med urealistiske
selvmord, bliver psykiatrisk tvangsindlagt.
Jesus pissede klogt og gennemtænkt på moselovens stivstikkeri, og var klog
og rationel - og der er i vort sindsyge samfund stadig brug for at lytte til
hans common sense om at "lov&tro er til for mennesket og ikke omvendt".

Fra : Erik.D

Dato : 24-06-03 04:49

Bo Warming <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:5rxJa.34245$O%5.4037@fe08.atl2.webusenet.com...
> "Erik.D" <ebd@oncable.dk> wrote in message
>
> Citer skrift der modsiger min vurdering.../cut

I elskede, tro ikke enhver ånd, men prøv ånderne, om de er af Gud; thi mange
falske profeter er draget ud i verden. Derpå kan I kende Guds Ånd: enhver
ånd, der bekender, at Jesus er Kristus, kommen i kødet, er af Gud. Og enhver
ånd, der ikke bekender Jesus, er ikke af Gud; men dette er Antikrists ånd,
som I har hørt skal komme, og den er allerede nu i verden.1.Joh, 4,1-4.

Du kan have ret i at kuturel påvirkning kan forme nationens sind.....men kun
formelt om jeg så må sige .......Det er stadig den af hjertets
modtagelse og bekendelsen...der som udgangspunkt afgøre om
nogen er kristen eller ej.....

Thi når du med din mund bekender Jesus som Herre og i dit hjerte tror, at
Gud opvakte ham fra de døde, skal du blive frelst. Thi med hjertet tror man
til retfærdighed, og med munden bekender man til frelse, Skriften siger
jo: »Enhver, som tror på ham, skal ikke blive til skamme. Rom.10,9-11.

> [...]
jeg
> ikke, at din skelnen er meningsfuld.
> At "klandre LOVEN" og at "klandre retspraksis" er næsten det samme.

Jøderne havde jo misforstået loven Bo...og derved kommet i strid med ånden i
loven. Som den blev praktiseret på Jesu tid, var den jo nærmere en byrde for
samfundet, end den var til gavn. Generationers tillægs-skrifter til Mose
lov...havde fordrejet tingene, så selv det at "gøre godt" var
kriminaliseret.

Ve jer, I skriftkloge og farisæere, I hyklere! thi I giver tiende af mynte
og dild og kommen og har forsømt det i loven, der har større vægt: ret og
barmhjertighed og troskab. Det ene burde I gøre og ikke forsømme det andet.
Matt 23,23

Jeg vil fastholde min skelen Bo....det var ikke loven i sig selv der var
problemet....den var/er jo god....også ifølge [NT] skriften :

Men vi ved, at loven er god, dersom man bruger den, som lov skal bruges 1
Tim 1,8

--

E.Dalgas

Fra : Bo Warming

Dato : 24-06-03 06:26

> Ve jer, I skriftkloge

Det kan du selv være

> Jeg vil fastholde min skelen Bo....det var ikke loven i sig selv der var
> problemet....den var/er jo god....også ifølge [NT] skriften :

"Whatever", som J. ville have sagt idag.

Også Dalgas's "skelen" ville J. have båret over med. J. var ingen pedant.

"Jesus døde for sine synder - ikke for andres synder. Han levede for at vise
andre hvordan de skal leve" . Nietzsche (vende venstre kind til, gå efter
bold ej mand?

"Jesus døde for tidligt - var han blevet ældre havde han lært at elske
jorden og endda latter og ville have forkastet sin doktrin." Nietzsche

"Gud tilgiver den, som gør bod", betyder - "som adlyder præsteskabet"!.
Nietzsche

I søndags prækedes over Den rige&Lazarus Luk 16 15-30 og følgende lagdes til
grund

Kierkegaard: "Jeg kan ikke holde ud at være alene med teksten. Stik mig en
fortolkning. "

Desværre også:

"Alle dem, der tog imod ham, gav han ret til at blive Guds børn, dem, der
tror på hans navn"

Jeg tror at når den rige festabe, der overså Lazarus, ikke gjorde andet end
hvad du og jeg gør vedr ulande, er evig varmestraf utænkelig.

At "tro på hans navn", glæder kun en forfængelig gud - der må menes at tro,
så handlinger affødes. Og da selv den utro godsforvalter -lignelsen før i
samme Luk16 - tilgives, så er også Hitler og Peter Lundin med os i
paradiset - hinsides godt og ondt , mht deres handlinger.

Jesus-flexibiliteten mht moselov er at "nedbryde loven", er for mig stadig
en strid om ord - og vi kan slå hinanden med ord, som moralister har for
vane, men den enes kristendom er så god som den andens. Vi er alle syndere.
Og frelst, tror jeg.