Hi Andreas
Fra : erik larsen

Dato : 20-06-03 15:29

Inden du skal på sommerstævne, så svar mig lige på mit spørgsmål;;;

Er dine to engle neden under min underskrift, ikke de samme som de to engle
der gik til Sodoma, hvor Herren sagde til Abraham han ville drage hen..
Så de to engle fra 1 mos 19 er identiske med Herren, er de ikke ?????

Erik L

citat;;; news:ybOGa.20416$Jp3.851262@news010.worldonline.dk...

Ja Abraham fik besøg af Herren og to engle!

http://sdanet.dk/ + http://syndflod.dk/
*** *Alle med debatforum* ***

Fra : Andreas Falck

Dato : 20-06-03 15:49

erik larsen erik@larsenstruer.dk skrev dette:

> [...]
> ville drage hen..
> Så de to engle fra 1 mos 19 er identiske med Herren, er de ikke

Nej Erik, jeg kan *ikke* få dette til at hænge sammen med den bibelske
tekst i 1. Mos. kap. 18 og 19, og slet ikke når en tekst som 1. Tim.
6,16 og tages med.

Du vil altså have at HERREN (JHWH) både blev hos Abrham som den ene af
de tre mænd, samtidig med at du vil have at HERREN (JHWH) opholder sig
et andet sted i form af 2 engle? Og dette på en og samme tid?

Og jeg *har* i et indlæg givet dig en detaljeret tolkning der i
*mindste* detalje passer sammen med *hele* Bibelen og ikke kun ét
isoleret syn på én enkelt isoleret tekst.

Og denne redegørelse viser også at den udlægning, at det er Gud Søn,
Jesus, Guds ord, der sammen med 2 engle besøger Abraham, slet *ikke*
er i nogen som helst konflikt med Bibelens lære om Guddommens
Treenighed.

Og jeg henviste enda også til andre steder i GT der *støtter* tanken
om flere end blot én enkelt person i Guddommen.

Der er således slet ingen konflikt mellem GT og NT i synet på den
Treenige Guddom, så jeg har meget svært ved at se hvorfor man skulle
holde krampagtigt fast i den mildest talt meget fantasifulde tolkning
du er fremkommet med.

Og da især når det nu adskillige gange er blevet krystalklart påvist
hvordan denne fantasifulde tolkning rent faktisk slet ikke stemmer
overnens med hverken 1. Mos kap 18 og 19 i GT samt vidnesbyrdet fra 1.
Tim. 6,16 i NT, samtidig med at der er blevet fremlagt en tolkning der
i *alle* detaljer passer med oplysninger *både* fra GT og fra NT.

Jeg vil meget gerne, i denne gode stemning, når jeg kommer tilbage fra
ferie, fortsætte med et grundigt studium omkring Treenighedspørgsmålet
sammen med dig. (og andre der måtte have lyst til at deltage). - Jeg
tror vi på den måde kan få ryddet en masse misforståelser af vejen.

PS:
Jeg har ændret subject-linien da det anses som upassende at bruge
personnavne i det felt

- der på lørddag forflytter sig til et 14-dages
ophold i den originale og oprindelige
Budweisers herlige hjemegn

Fra : erik larsen

Dato : 20-06-03 19:55

"Andreas Falck" <dewnull@dewnull.invalid> skrev i en meddelelse

> Nej Erik, jeg kan *ikke* få dette til at hænge sammen med den bibelske
> tekst i 1. Mos. kap. 18 og 19, og slet ikke når en tekst som 1. Tim.
> 6,16 og tages med.

Det kan du vel ikke det har jeg forstået for længe siden.

Joh 5v19 Jesus sagde til dem: »Sandelig, sandelig siger jeg jer: Sønnen kan
slet intet gøre af sig selv, men kun det, han ser Faderen gøre; for hvad
Faderen gør, det samme gør også Sønnen. v20 For Faderen elsker Sønnen og
viser ham alt, hvad han selv gør; og han skal vise ham endnu større
gerninger, så I skal undre jer. v21 For ligesom Faderen oprejser de døde og
gør dem levende, således gør også Sønnen dem levende, han vil. v22 Faderen
dømmer heller ingen, men hele dommen har han overdraget til Sønnen, v23 for
at alle skal ære Sønnen, ligesom de ærer Faderen. Den, der ikke ærer Sønnen,
ærer ikke Faderen, som har sendt ham.

> Du vil altså have at HERREN (JHWH) både blev hos Abrham som den ene af
> de tre mænd, samtidig med at du vil have at HERREN (JHWH) opholder sig
> et andet sted i form af 2 engle? Og dette på en og samme tid?

Kong David har da ikke dine problemer med hvor mange Herrer han har.

Mat 12 v35 Mens Jesus underviste på tempelpladsen, tog han til orde og
sagde: »Hvordan kan de skriftkloge sige, at Kristus er Davids søn? v36
David har selv sagt ved Helligånden:
Herren sagde til min herre:
Sæt dig ved min højre hånd,
indtil jeg får lagt dine fjender
under dine fødder!
v37 David selv kalder ham herre, hvordan kan han så være hans søn?« Og den
store folkeskare hørte gerne på ham.

Og i Mat 11 kalder Jesus faderen for Herre

Mat 11v25 På den tid tog Jesus til orde og sagde: »Jeg priser dig, fader,
himlens og jordens Herre, fordi du har skjult dette for vise og forstandige
og åbenbaret det for umyndige

Så Jesus (sønnen) er Herre for de der bliver frelst og Faderen er Herre for
os alle også for Jesus.

Det vil sige at Abraham ud fra en sand bibelsk forkyndelse har en Herre der
blev og en Herre der gik til Sodoma, uden bibelsk sekt forviringer.

Erik L

klip;-- alt din tomme folkyndelse væk

Fra : Andreas Falck

Dato : 20-06-03 20:07

erik larsen erik@larsenstruer.dk skrev dette:

[ ... ]
> Det vil sige at Abraham ud fra en sand bibelsk forkyndelse har en
> Herre der blev og en Herre der gik til Sodoma, uden bibelsk sekt
> forviringer.

Du er ved at falde tilbage i de gamle grøfter.

> klip;-- alt din tomme folkyndelse væk

Og her tog du endnu et skridt.

Og både jeg og andre har tydeligt påvist hvor din tolkning halter og
er i *modstrid* med hvad Bibelen siger, - og vi har vist dig en
tolkning der er i *fuld samklang* med Bibelen.

Da der nok ikke er mere at tilføje vil jeg afslutte min deltagelse i
denne debat, - og kan kun håbe at du ikke falder helt tilbage til din
gamle uberettiget og grundløse bagvaskelseskurs mod alle os andre her
i gruppen.

EOD

http://sdanet.dk/ + http://syndflod.dk/ om bl.a. skabelse
*** *Alle med debatforum* ***

Fra : erik larsen

Dato : 20-06-03 21:53

> erik larsen erik@larsenstruer.dk skrev dette:
>
> [ ... ]
>
> Du er ved at falde tilbage i de gamle grøfter.

Du svare ikke på noget som helst der har med den Guddommelige treenighed at
gøre

> [...]
> denne debat, - og kan kun håbe at du ikke falder helt tilbage til din
> gamle uberettiget og grundløse bagvaskelseskurs mod alle os andre her

Ja kan man ikke svare så kan man altid diskremenere lige som
herligheds-teoloerne, hvor Ukristen

Erik L