Bruger overvågning på FreeBSD
Fra : news.tele.dk

Dato : 30-03-01 23:11

Hejsa.

Kan man ikke (som root) få et program, hvor man kan monitorere de lokale
brugere der telnetter til éns server? Altså således at man kan se præcis
hvad brugeren laver på skærmen?

Mvh.
Dennis

Fra : Martin Bundgaard

Dato : 31-03-01 12:01

> Kan man ikke (som root) få et program, hvor man kan monitorere de lokale
> brugere der telnetter til éns server? Altså således at man kan se præcis
> hvad brugeren laver på skærmen?

Der er vist et program der hedder "snoop" der kan klare opgaven.

Fra : news.tele.dk

Dato : 31-03-01 14:21

> Der er vist et program der hedder "snoop" der kan klare opgaven.

Hmm.. synes ikke rigtigt jeg kan finde det helt vilde med det. Har set noget
til Linux (telnetsnoopd)?

Mvh.
Dennis

Fra : Daniel V. Pedersen

Dato : 31-03-01 15:01

In article <9a4lko$gmo$1@news.inet.tele.dk>, news.tele.dk wrote:

> Hmm.. synes ikke rigtigt jeg kan finde det helt vilde med det. Har set noget
> til Linux (telnetsnoopd)?

Eneste program jeg kender hedder hedder snoop, er pe solaris og er det
'samme' som tcpdump :) ..

Til linux er der nowet der hedder ttysnoop, ved ikke om der er en fbsd
counterpart ..

--
Disclaimer: Working for World Online but speaking for myself.

Fra : Hroi Sigurdsson

Dato : 31-03-01 21:25

"news.tele.dk" wrote:

> Kan man ikke (som root) få et program, hvor man kan monitorere de lokale
> brugere der telnetter til éns server? Altså således at man kan se præcis
> hvad brugeren laver på skærmen?

man watch.

--
Hroi Sigurdsson