install problemer
Fra : Frans Jensen

Dato : 22-06-03 23:10

har et mærkeligt problem,
uanset hvilken(næsten) version af linux jeg prøver at installere
kommer den samme hændelse før eller senere under installationen,
maskinen rebooter bare lige pludselig,
har prøvet med RH 7.2 - 7.3 - 8.0 og 9.0
Mandrake 8.1 - 8.2 - 9.0 og 9.1
og fejlen kommer bare, nogen gange allerede mens der detekteres
hardware andre gange så sent som når der installeres pakker

CD'erne er afprøvet ved install på en anden PC - ingen problemer

på problem-PC'en er der forsøgt med 2 forskellige harddiske
al unødvendigt hardware er fjernet

hvad skal man nu gribe til?

(nej, ny PC har jeg ikke råd til - - - siger hun)

--
Der findes to ting, som er uendelige: universet og den menneskelige dumhed.
Og når det gælder universet, er jeg endda ikke helt sikker.

- Albert Einstein -

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 23-06-03 00:19

Frans Jensen <fmj@liberalist.com> writes:

> [...]
>
> CD'erne er afprøvet ved install på en anden PC - ingen problemer
>
> på problem-PC'en er der forsøgt med 2 forskellige harddiske

Man kunne jo begynde at kaste tilfældige løsninger i nakken på dig -
vi aner ikke, hvad dit problem er.

Kan du ikke komme med en mere detaljeret fejlmelding; ellers er det
temmelig svært at rådgive...

/Rasmus

Tell them we are not Gods but SysAdmins,
which is the next best thing.

Fra : Magnus Pedersen

Dato : 23-06-03 11:43

Frans Jensen wrote:

> [...]
> al unødvendigt hardware er fjernet
>
> hvad skal man nu gribe til?
>
> (nej, ny PC har jeg ikke råd til - - - siger hun)

Hvilke noget hardware ?

--
Magnus Pedersen

Fra : Frans Jensen

Dato : 23-06-03 16:29

On Mon, 23 Jun 2003 12:42:42 +0200, Magnus Pedersen
<mgpeder@hotmail.com> wrote:

>Hvilke noget hardware ?

Plll 650MHz
Intel chipset
Matrox skærmkort
Maxtor HD

logitech PS2 mus
HP keyboard

alt unødvendigt perifert udstyr pillet fra for at eliminere
fejlmuligheder

det der undrer mig er at den rebooter på forskellige tidspunkter
under install

Fra : Thomas

Dato : 23-06-03 11:47

On Mon, 23 Jun 2003 00:09:43 +0200
Frans Jensen <fmj@liberalist.com> wrote:

> [...]
> al unødvendigt hardware er fjernet
>
> hvad skal man nu gribe til?
>
> (nej, ny PC har jeg ikke råd til - - - siger hun)

Har du checket temperaturen på din cpu?
Kan være en cpu blæser/profil der ikke berører kernene korrekt.
evt. defekte ram.

venligst

Thomas

Fra : Frans Jensen

Dato : 23-06-03 16:31

On Mon, 23 Jun 2003 12:46:49 +0200, Thomas
<brunsviger@GRRRRRhotmail.com> wrote:

>Har du checket temperaturen på din cpu?

nej

>Kan være en cpu blæser/profil der ikke berører kernene korrekt.
>evt. defekte ram.

måske, men jeg kan uden hardwareproblemer installere win

Fra : Kent Friis

Dato : 23-06-03 17:01

Den Mon, 23 Jun 2003 00:09:43 +0200 skrev Frans Jensen:
> [...]
>
>CD'erne er afprøvet ved install på en anden PC - ingen problemer
>
>på problem-PC'en er der forsøgt med 2 forskellige harddiske

http://www.memtest86.com/

Mvh
Kent
--
Indlæringskurven til Linux er stejl, til tider lodret... Men for katten
hvor er udsigten på toppen dog fantastisk

Fra : Frans Jensen

Dato : 23-06-03 20:57

On Mon, 23 Jun 2003 16:00:37 +0000 (UTC), leeloo@phreaker.net
(Kent Friis) wrote:

>http://www.memtest86.com/

ingen RAM fejl

maskinen ryger sg* snart ud til hønsene

Fra : Kent Friis

Dato : 23-06-03 22:13

Den Mon, 23 Jun 2003 21:57:21 +0200 skrev Frans Jensen:

>ingen RAM fejl

Det var hurtigt, når nu manualen anbefaler at programmet kører konstant
i 24 timer.

Mvh
Kent
--
8:16pm up 2:37, 1 user, load average: 101.21, 95.46, 55.85
164 processes: 62 sleeping, 102 running, 0 zombie, 0 stopped

With XMMS tugging along nicely, playing Vivaldi...

Fra : Frans Jensen

Dato : 24-06-03 05:32

On Mon, 23 Jun 2003 21:13:08 +0000 (UTC), leeloo@phreaker.net
(Kent Friis) wrote:

>Det var hurtigt, når nu manualen anbefaler at programmet kører konstant
>i 24 timer.

fandt en anden test

http://hcidesign.com/memtest/download.html

Fra : Mads N.

Dato : 24-06-03 13:58

wrote:

> [...]
>
>CD'erne er afprøvet ved install på en anden PC - ingen problemer
>
>på problem-PC'en er der forsøgt med 2 forskellige harddiske

Jeg har haft præcis de samme symptomer, og det viste sig at være
ram-fejl.

Fra : Frans Jensen

Dato : 24-06-03 19:15

On Tue, 24 Jun 2003 14:57:39 +0200, Mads N.
<waup-leavemeout-@punkass.com> wrote:

>Jeg har haft præcis de samme symptomer, og det viste sig at være
>ram-fejl.

har testet RAM
og da mine RAM består af to stænger har jeg forsøgt med dem begge
en ad gangen fejlen er der stadig,

og det skulle da være mærkeligt om begge RAM stænger pludselig
fejler på samme tid