phpmyadmin
Fra : Jimmy

Dato : 22-06-03 22:46

Hej

Jeg har fået sat en Apache op på en RH 9.0 textmode og ønsker nu, at mine
brugere kan anvende phpmyadmin til at tilgå deres database.

Men jeg ønsker ikke at hver enkelt bruger skal uploade den til deres
bibliotek, men i stedet at der kun er een phpmyadmin installation, som de
tilgår via phpmyadmin.domain.dk

Når de tilgår den adresse skal de spørges om brugernavn og adgangskode -
helst .htaccess-agtigt og naturligvis *kun* kunne tilgå deres egen database,
som er den der er knyttet til deres domæne.

F.eks. Digiweb/Securehosting har denne opsætning.

Er der nogen, der enten har nogle ideer til hvordan jeg skal gøre eller
links til en beskrivelse?

Mvh
Jimmy

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 22-06-03 22:51

"Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk> writes:

> Er der nogen, der enten har nogle ideer til hvordan jeg skal gøre eller
> links til en beskrivelse?

Prøv at læse den dokumentation der fulgte med PHPMyAdmin. Det er så
vidt jeg husker bare en enkelt option der skal sættes i
konfigurationsfilen.

--
Jacob - www.bunk.cc
If we all work together, we can totally disrupt the system.

Fra : Thomas D

Dato : 22-06-03 22:58

> [...]
>
> Men jeg ønsker ikke at hver enkelt bruger skal uploade den til deres
> bibliotek, men i stedet at der kun er een phpmyadmin installation, som de

Du kan gøre noget i stil med:

1. tilføj denne linie i httpd.conf:
Include /etc/phpmyadmin/apache.conf

filen /etc/phpmyadmin/apache.conf skulle gerne se nogenlunde således ud:
--
#Alias /phpmyadmin /usr/share/phpmyadmin
Alias /sql /usr/share/phpmyadmin

<DirectoryMatch /usr/share/phpmyadmin/>
Options +FollowSymLinks
AllowOverride None