Hvilken driver bliver brugt.
Fra : Kasper

Dato : 21-06-03 23:22

Hej ng.

Jeg har lige installeret nvidias driver til mit grafikkort, og det virkede
fint. Jeg er dog nu i tvivl om den er tilbage til den gamle eller hvad for
de første par gange jeg bootede op efter at den var installeret kom der et
fint nvidia logo på skærmen, og det gør der ikke mere.
Min /etc/X11/XF86-config fil er sat til nvidia som driver, men er der en
måde jeg kan checke det på så jeg er helt sikker?
Det kunne da også være meget rart at vide sådan generelt, da det jo kan
være at jeg igen kommer ud for at skulle vide hvilken driver der bruges
til et givent stykke software.
--
/Kasper

Fra : Kasper

Dato : 22-06-03 09:09

On Sun, 22 Jun 2003 00:22:13 +0200, Kasper wrote:

> [...]
> de første par gange jeg bootede op efter at den var installeret kom der et
> fint nvidia logo på skærmen, og det gør der ikke mere.

Det var vist bare mig der sad og sov lidt, logoet kommer stadig, men
defor vil jeg da stadig gerne vide om der er en kommando der viser hvilken
driver der bliver brugt til et eller andet.

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 22-06-03 14:09

"Kasper" <nospam@forme.dk> writes:

> Det var vist bare mig der sad og sov lidt, logoet kommer stadig, men
> defor vil jeg da stadig gerne vide om der er en kommando der viser hvilken
> driver der bliver brugt til et eller andet.

Det er kun Nvidias driver, som viser logoet, når X starter.

Du kan i X's logfil se, hvilken driver der bliver brugt
(/var/log/XFree86.0.log.

/Rasmus

Tell them we are not Gods but SysAdmins,
which is the next best thing.

Fra : Kasper

Dato : 22-06-03 18:14

On Sun, 22 Jun 2003 15:08:33 +0200, Rasmus Bøg Hansen wrote:

> Det er kun Nvidias driver, som viser logoet, når X starter.
>
> Du kan i X's logfil se, hvilken driver der bliver brugt
Jeg mente nu sådan mere generelt, altså om der var en kommando så jeg
kunne se f.eks hvilken driver mit nic kører med, min printer, min skærm osv.

--
/Kasper

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 22-06-03 18:18

"Kasper" <nospam@forme.dk> writes:

> Jeg mente nu sådan mere generelt, altså om der var en kommando så jeg
> kunne se f.eks hvilken driver mit nic kører med, min printer, min skærm osv.

Nogle distributioner har nogle grafiske konfigurationsværktøjer, hvor
man ofte kan se den slags.

Meget af den information, du søger, findes i /proc; meget i
logfiler; meget via små kommandolinjeværktøjer. Jeg er dog ikke
bekendt med et pop-up-og-vis-alle-drivere-i-brug-program.

Fra : Kasper

Dato : 22-06-03 18:51

On Sun, 22 Jun 2003 19:17:58 +0200, Rasmus Bøg Hansen wrote:

> [...]
> logfiler; meget via små kommandolinjeværktøjer. Jeg er dog ikke
> bekendt med et pop-up-og-vis-alle-drivere-i-brug-program.

Jeg fandt disse kommandoer i en anden gruppe, og de virker fint:
cat /proc/modules
cat /etc/modules.conf
cat /etc/X11/XF86Config
/usr/bin/hwbrowser