XFree problem
Fra : Sparre

Dato : 20-06-03 10:06

Hejsa

Først, jeg har kigget lidt tilbage i gruppen, men har ikke fundet noget
brugbart, det er nok fordi jeg ALDRIG har prøvet linux før....

Først lige hvilket hardware jeg arbejder med

ASUS A7A266 bundkort
AMD Athlon TB 1.4 GHz
GeForce 2 MX 400(ell. 200)
Compaq V510 skærm

Mit problem ligger i en fejl som det ser ud til at mange oplever nemli:

Fatal server error:
no screens found

Jeg kan se at den skriver:
(EE) Screen(s) found, but none have a usable configuration

det ser også ud til at den genkender mit grafikkort ok, men jeg er som sagt
HELT grøn hvad linux angår og vil gerne have et bud på hvad det kan være har
kørt "dpkg-reconfigure xserver-xfree86" og skifte lidt instillinger som
f.eks. hvor mange farver den kan vise men intet hjælper til syneladene

Håber der er en der kan give en hjælpene hånd...

--
Sparre

Fra : Sparre

Dato : 20-06-03 10:11

Skulle måske lige nævne at det er Debian

--
Sparre

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 20-06-03 11:32

On Fri, 20 Jun 2003 11:05:30 +0200, Sparre wrote:

> [...]
> kørt "dpkg-reconfigure xserver-xfree86" og skifte lidt instillinger som
> f.eks. hvor mange farver den kan vise men intet hjælper til syneladene

Hent den nyeste udgave af driveren fra Nviadia's side. Den medfølgende
version af XFree86 til Debian Woody understøtter ikke Geforce 2 MX 400. For at
det skal virke, skal du installere XFree86 version 4.3, men dette er ikke
muligt, da denne version ikke findes i selv unstable endnu, så mit bedste
bud er at hente Nvidia's egen driver; det virker her hos mig
http://www.nvidia.com/view.asp?IO=linux_display_ia32_1.0-4363
--
Hilsen/Sincerely, Michael Rasmussen

En windows admin er en person, for hvem den største bedrift er, at
lave konfiguration af serveren med trial and error via en gui.