Server på et flashkort
Fra : Michael Nielsen

Dato : 20-06-03 00:33

Hej

Nu har jeg jo erfaret at der er en masse kloge mennesker herinde. Så
må der også være en der ved om der findes en færdig distibution med en
mail og webserver der kan køre fra et flashkort i en gammel 486.

Hilsen michael

Fra : Preben

Dato : 21-06-03 13:32

Michael Nielsen wrote:
> [...]
> må der også være en der ved om der findes en færdig distibution med en
> mail og webserver der kan køre fra et flashkort i en gammel 486.

Hej

Jeg ved du kan få en special flashkortbaseret linux-distro som kan
sættes op som firewall - kan desværre ikke huske hvad den hedder.
Men jeg ved ikke rigtig om der var plads til mail og web-server.

Men hvordan har du tænkt dig at køre det fra et flashkort.. Der skal jo
være en IDÉ controller på kortet for at du kan sætte den i som harddisk!
Eller har du en anden smart idé til hvordan du kan "fuske" den ind som
permanent disk!

Mvh / Preben

--
If your Dell laptop is unstable, try change the power supply - it works!

Fra : Michael Nielsen

Dato : 21-06-03 18:38

Det er en IBM ps2 energy

Den har pcmcia sokler i og den kan boote på dem. Så via en adapter fra
compact flash til pcmcia kan jeg boote på et compact flash kort. Havde
forestillet mig et 128 mb kort hvor man måske kunne lave et system der
fyldte det halve, eller gerne mindre.
Computeren kommer til at sidde bag en firewall så det er ikke
nødvendigt med firewall eller router.

Hilsen Michael

Hilsen Michael