Opsætning af emacs/Gnus til sslug.dk
Fra : Mogens Dybæk Christe~

Dato : 17-06-03 20:27

Er der nogen her der har et eksempel på, hvordan man får Gnus til at
sende til SSLUGs newsserver?

Jeg har prøvet med dette i .emacs:

--- snip ---
(setq gnus-posting-styles
'((".*"
    (address "dummy@Adresse.dk")
    )
   ("nntp\\+sslug.dk:sslug.*"
    (address "rigtig@Adresse.dk")
    ()
    )
   )
)
--- !snip ---

Formålet er at bruge en dummy adresse i åbne grupper, men den jeg er
tilmeldt med i SSLUGs.

Jeg får en "error, no such group" når jeg forsøger at sende til
sslug.test.open.

Min default newsserver er TDCs.

--
Mogens Dybæk Christensen
e-mail mdc at mail dot tele dot dk

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 17-06-03 21:26

mdc@mail.tele_.dk (Mogens Dybæk Christensen) writes:

> Er der nogen her der har et eksempel på, hvordan man får Gnus til at
> sende til SSLUGs newsserver?

Først og fremmest skal du vel bare browse en fremmed server, eller
sætte den op som secondary select method.

Derefter kan du bruge posting-styles.

> Jeg får en "error, no such group" når jeg forsøger at sende til
> sslug.test.open.

Det er nok fordi den ikke findes. Jeg har den i hvert fald ikke. Prøv
news:sslug.test i stedet.

--
Jacob - www.bunk.cc
Honk if you hate bumper stickers that say "Honk if ..."

Fra : Mogens Dybæk Christe~

Dato : 18-06-03 19:29

Jeg browser sslug.dk og vælger grupperne derfra. Det virker.

Problemet er opsætning af posting-styles så jeg har en afsender (den
registrerede) til SSLUG, og der skal afleveres til deres server når
det er der jeg svarer.

Ved andre grupper skal der bruges en spam-sikret adresse, og der
sendes til min udbyders server.

Det må kunne løses med gnus-posting-styles, min løsning manger bare
et eller andet tweak.

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 18-06-03 20:29

Hej mdc@mail.tele_.dk.

On 18 Jun 2003 20:29:11 +0200, mdc@mail.tele_.dk wrote:

> Jeg browser sslug.dk og vælger grupperne derfra. Det virker.
> Problemet er opsætning af posting-styles så jeg har en afsender (den
> registrerede) til SSLUG,

Hvad har du prøvet?

> og der skal afleveres til deres server når det er der jeg svarer.

Det tror jeg ikke du skal/kan bruge posting-styles til. Hjælper
det at kigge på gnus-post-method?

Det er muligt at den er tilføjet senere end/har en anden default i den
- ret gamle - udgave af Gnus det ser ud til du bruger.

Mvh.

--
"Vilken sanning, Måns, är sann?" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 18-06-03 23:56

spamtrap@koldfront.dk (Adam Sjøgren) writes:

> Det tror jeg ikke du skal/kan bruge posting-styles til. Hjælper
> det at kigge på gnus-post-method?

Mon ikke det er lettere blot at lave 'C-u a' på gruppen når der skal
sendes et nyt indlæg? Det er den måde jeg ville gøre det på, hvis jeg
har browset en fremmed server.

> Det er muligt at den er tilføjet senere end/har en anden default i den
> - ret gamle - udgave af Gnus det ser ud til du bruger.

Ja, der er i hvert fald kommet mange nu smarte ting med i den nye Gnus
i forhold til den Mogens bruger der er flere år gammel.

Men derfor skulle man nu fint kunne bruge posting-styles til at opnå
at man poster med en anden email-adresse i sslug.*. Det gør jeg fx
selv, blot fører min primære newsserver også sslug-grupperne, så de er
ikke fremmede for min Gnus.

--
Jacob - www.bunk.cc
Some people have no respect for age unless it's bottled.

Fra : Mogens Dybæk Christe~

Dato : 20-06-03 22:18

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:

> [...]
> at man poster med en anden email-adresse i sslug.*. Det gør jeg fx
> selv, blot fører min primære newsserver også sslug-grupperne, så de er

Den del virker faktisk. Det kan jeg se hvis jeg cutter netværket, og
skjulte felter i den buffer der blev forsøgt sendt bliver
vist. Problemet er at få fat i den rigtige server, tror jeg.

Lige nu har jeg (med inkludering af tidligere forslag)

(setq gnus-posting-styles
'((".*"
    (address "minadr@mail.tele_.dk")
    )
   ("nntp\\+sslug.dk:sslug.*" <== her skal nok rettes noget
    (address "minadr@mail.tele.dk")
    ()
    )
   )
)

Fra : Arne Jørgensen

Dato : 19-06-03 05:31

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:

> Mon ikke det er lettere blot at lave 'C-u a' på gruppen når der skal
> sendes et nyt indlæg? Det er den måde jeg ville gøre det på, hvis jeg
> har browset en fremmed server.

Eller hvis jeg ikke husker meget fejl 'C-u C-c C-c' inde i
*Message*-bufferen.

Men i øvrigt er det, som vist både Jacob og Adam skriver, et problem
der er gjort noget ved i den nyeste udgave af Gnus -- der i øvrigt
også får de varmeste anbefalinger med herfra.

mvh
/arne
--
Arne Jørgensen
Kollegium 5, 2., v. 222, Universitetsparken, 8000 Århus C

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 19-06-03 22:38

On Thu, 19 Jun 2003 00:55:33 +0200, Jacob wrote:

> Men derfor skulle man nu fint kunne bruge posting-styles til at opnå
> at man poster med en anden email-adresse i sslug.*.

Hvilket jeg ikke sagde noget om at man ikke kunne.

Mvh.

--
"Who ees thees Kählveen?" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Mogens Dybæk Christe~

Dato : 20-06-03 22:08

Takker for indlæggene.

- Graver videre når jeg kommer fra ferie om en uge.

Iøvrigt, min "gamle" Gnus skyldes at jeg kører Debian stable (woody),
og emacs 20.7 har hidtil gjort alt hvad den blev bedt om.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 20-06-03 22:27

mdc@mail.tele_.dk (Mogens Dybæk Christensen) writes:

>    ("nntp\\+sslug.dk:sslug.*" <== her skal nok rettes noget

Er det en rimelig antagelse at det kun er hos SSLUG at du finder
grupper der indeholder 'sslug'? I så fald kan du blot holde dig til:

("sslug"
(bla bla)
)

Ellers må du lave et et længere regulært udtryk der kun matcher
de rette gruppenavne.

God ferie

--
Jacob - www.bunk.cc
Don't get stuck in a closet -- wear yourself out.