MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Langsom opstart
Fra : Peter

Dato : 23-06-03 16:46

Hejsa

Er der nogen der kan hjælpe mig med at lave en hurtigere opstart i windows.
Jeg har installeret Windows XP på en XP2000-maskine med 256 mb ram, så der
burde ikke være nogle hardware-mæssigt.
Problemet er at min maskine tager op mod 1 minut om at starte op, mens jeg
har hørt fra andre at det tager ganske få sekunder!!
Den starter helt normalt med at "tælle op", og herefter går det som det har
gået de sidste 10 år, nemlig langsomt. Det kan vel ikke passe at der ikke er
noget man kan gøre. Vel har jeg opstart af både firewall, antivirus,
netværksforbindelse mv., men det er der vel mange der har.

Hvad gør man?

Mvh.

Slowfox

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 23-06-03 16:59

On Mon, 23 Jun 2003 17:46:10 +0200, Peter wrote:

> Er der nogen der kan hjælpe mig med at lave en hurtigere opstart i windows.

Bootvis kan sikkert.
http://www.microsoft.com/whdc/hwdev/platform/performance/fastboot/default.mspx

> Problemet er at min maskine tager op mod 1 minut om at starte op, mens jeg
> har hørt fra andre at det tager ganske få sekunder!!

Jaja... "få sekunder" er nok liiige lidt overdrevet.

> Den starter helt normalt med at "tælle op", og herefter går det som det har
> gået de sidste 10 år, nemlig langsomt.

Det med at "tælle op" kan sikkert slås fra i BIOS'en.

> Det kan vel ikke passe at der ikke er
> noget man kan gøre. Vel har jeg opstart af både firewall, antivirus,
> netværksforbindelse mv., men det er der vel mange der har.

Ja, og jo mere du skal ha' startet jo længere tid tager det selvfølgelig.

> Hvad gør man?

Måske kan 256MB RAM mere godt hjælpe. Sørg også for at dine harddiske er
sat til den hurtigste mode (ATA100/133 eller hva' du nu har)

> Mvh.
> Slowfox

Med det navn burde du da være tilfreds med din PC's opstart

--
Lars

Fra : Nic

Dato : 23-06-03 17:48

> Bootvis kan sikkert.
> http://www.microsoft.com/whdc/hwdev/platform/performance/fastboot/default.mspx
God plan.

> Jaja... "få sekunder" er nok liiige lidt overdrevet.
Nej.

Fra : Madsen

Dato : 23-06-03 16:59

Peter skrev: