MS Windows
briani 27239
Her er en gratis afspiller med codec, der ~
Fra : Jens V Poulsen

Dato : 21-06-03 12:22

ACE Mega Codec Pack 5.91 Professional Edition:
http://ace.subpage.net

Direkte downloadlink:
<ftp://ftp.vein.hu/pub/windows/utils/media/codecs/ACEMCP591PRO.EXE> (46 mb)

Tilsyneladende findes der mindre versioner end 46 mb, som kan det, man
typisk har brug for, men jeg har ikke sat mig ind i det. Det er freeware og
uden reklamer og lign. Det er bundlet med et antivirusprogram, hvor det er
valgtfrit at køre en scanning uden installationen, hvilket kun er godt, da
ens standard virusprogram kan have overset nogen vira. Uden installationen
skal man indtaste et eller andet fiktivt firmanavn. Efter installation kan
man venstreklikke på de 3 runde røde ikoner ved uret og afinstallere dem, da
man næppe får brug for dem og de kun fylder.

Formålet med at vælge ACE Mega Codec Pack 5.91 Professional Edition:
Vi kender realplayer og firmaets evne til at lokke folk til at downloade
deres udgave, som koster penge, ved at gøre adgangen til gratis afspilleren
kompleks og næsten umulig på deres hjemmeside real.com. Når man så endelig
har fået fat i den og installeret den, er det et helvede at slippe af med
irriterende popup messages og tvungen opstart med Windows.

Vi kender sikkert også nimopack, som egentlig virkede tilfredsstillende til
og med version 7. Herefter var der problemer med underlige farver, film
vendt på hovedet eller manglende ffdshow support, som dog kunne løses ved
fumle lidt rundt på nettet og finde tilføjelsescodec.

SVCD kræver, at man køber en afspiller til formålet. Sidst, men ikke mindst,
er det lidt irriterende at skulle både installere quicktime, realplayer,
nimopack og DVD-afspiller. Alt dette løser ACE Mega Codec Pack 5.91
Professional Edition. Det er næsten for godt til at være sandt og næsten
noget, man burde holde hemmeligt, så dette "eventyr" kan fortsætte.

Måske er realplayer-supporten ikke helt optimal, men det er lykkedes mig at
kunne afspille følgende links med den medfølgende Media Player Classic. Fx

<http://www.dr.dk/pubs/nyheder/html/nyheder/ram/seneste/seneste.ram>
<http://www.malamute.cc/business/film/download/dsor_trailer.rm>

Desværre virkede TV2's konsol ikke http://nyhederne.tv2.dk/video/ Derimod
virker Quicktime helt uden problemer (eksempelvis
http://www.apple.com/trailers/ )

MVH Jens

Fra : Madsen

Dato : 21-06-03 14:44

Jens V Poulsen skrev:

> Derimod virker Quicktime helt uden problemer (eksempelvis
> http://www.apple.com/trailers/ )

Hmm, jeg har kørt med ACE Mega Codec Pack v5.00 det sidste halve års
tid vil jeg tro (WinXP Pro) og har også ZoomPlayer installeret som jeg
er ret glad for. ZoomPlayer har jeg sidenhen opgraderet til ZoomPlayer
Pro 3.00, men Quicktime-filer kan jeg ikke afspille i den (*.mov).

Jeg får denne fejl:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/zoomplayer_mov.png>

Ellers er jeg helt enig i det du skriver. Det er næsten for godt til
at være sandt at man kan hente en pakke med så mange muligheder helt
gratis.

Jeg overvejer pt. om jeg skulle afinstallere ACE Mega Codec Pack v5.00
og hente ACE Mega Codec Pack 5.91 Professional Edition i stedet.
Hvilken version af ZoomPlayer følger der med i den pakke?

Madsen.

Fra : Jens V Poulsen

Dato : 21-06-03 15:11

> ZoomPlayer har jeg sidenhen opgraderet til ZoomPlayer
> Pro 3.00, men Quicktime-filer kan jeg ikke afspille i den (*.mov).
>
> Jeg får denne fejl:
> <http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/zoomplayer_mov.png>

Jeg mener også, at jeg fik en lignende fejlmeddelses i zoomplayer, da jeg
kørte med 5.01, men pt har jeg ingen problemer med quicktime og 5.91.
Eksempelvis http://www.mis-one.com/videos/AWWT_2.mov (tilfældigt udvalg fra
google) virker fint med 5.91.

> Jeg overvejer pt. om jeg skulle afinstallere ACE Mega Codec Pack v5.00
> og hente ACE Mega Codec Pack 5.91 Professional Edition i stedet.
> Hvilken version af ZoomPlayer følger der med i den pakke?

ZoomPlayer følger ikke med som i 5.00 og 5.01, men det gør Media Player
Classic, som ligner den gamle WMP, men har tilsyneladende alle Zoomplayers
funktionaliteter eller i hvert fald de funktionaliteter, som jeg bruger
(scale to 16:9 TV, pan&scan, undertekster osv.).

MVH Jens

Fra : Madsen

Dato : 21-06-03 16:01

Jens V Poulsen skrev:

> Jeg mener også, at jeg fik en lignende fejlmeddelses i zoomplayer,
> da jeg kørte med 5.01, men pt har jeg ingen problemer med
> [...]

Du mener altså Media Player Classic, eller hvor har du fået
ZoomPlayer 5.01 fra når den ikke følger med i ACE Mega Codec Pack
5.91 Professional Edition? Du har måske installeret den separat
som jeg har installeret ZoomPlayer Pro 3.0 selvom jeg kører med
ACE Mega Codec Pack 5.00?

> [...]
> alle Zoomplayers funktionaliteter eller i hvert fald de
> funktionaliteter, som jeg bruger (scale to 16:9 TV, pan&scan,

Lyder interessant. Tror lige jeg laver et image og vil så prøve
ACE Mega Codec Pack 5.91 Professional Edition i stedet.

Har jeg forstået dig ret hvis jeg påstår at du har installeret den
fulde ACE Mega Codec Pack 5.91 Professional Edition? Altå med
samtlige codecs den indeholder? Det har jeg nemlig ikke gjort med
ACE Mega Codec Pack 5.00.

Madsen.

Fra : Jens V Poulsen

Dato : 21-06-03 16:29

> Du mener altså Media Player Classic, eller hvor har du fået
> ZoomPlayer 5.01 fra når den ikke følger med i ACE Mega Codec Pack
> 5.91 Professional Edition?

Det gik lidt galt for mig Før i tiden kørte jeg med ACE Mega CoDecS
Pack - Version 5.01 - ProXP, hvor zoomplayer formodentlig i gratisversion
(dvs. uden DVD afspilningsmuligheder) fulgte med. (hvilken version af
ZoomPlayer, det var, ved jeg ikke - muligvis 3, og 5.01 gik på ACE Mega
codec versionsnummeret)

> [...]
> fulde ACE Mega Codec Pack 5.91 Professional Edition? Altå med
> samtlige codecs den indeholder? Det har jeg nemlig ikke gjort med

Det er i hvert fald, hvad jeg har gjort. Måske kan man nøjes med at hente
ACE Mega Codec Pack 5.91 Player Edition (12MB) og måske skal så yderligere
downloade ACE Mega Codec Pack 5.90 QuickTime & RealMedia AddOn (12MB), men
jeg ikke prøvet andet end ACE Mega Codec Pack 5.91 Professional Edition
(46MB), og jeg er faktisk lidt i tvivl om, hvad der er mest hensigtmæssigt
at downloade.

MVH Jens

Fra : Pico

Dato : 21-06-03 16:34

Madsen wrote:
> Jens V Poulsen skrev:
Klip.
> Lyder interessant. Tror lige jeg laver et image og vil så prøve
> ACE Mega Codec Pack 5.91 Professional Edition i stedet.

Og så hører vi vel om resultatet ?

Pico

Fra : Madsen

Dato : 21-06-03 16:59

Jens V Poulsen skrev:

> [...]
> afspilningsmuligheder) fulgte med. (hvilken version af ZoomPlayer,
> det var, ved jeg ikke - muligvis 3, og 5.01 gik på ACE Mega codec

Min ZoomPlayer Pro 3.00 har DVD indbygget, men jeg har aldrig brugt
det, så jeg ved ikke hvordan det fungerer i den.
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/zoomplayer_dvd.png>

> [...]
> prøvet andet end ACE Mega Codec Pack 5.91 Professional Edition
> (46MB), og jeg er faktisk lidt i tvivl om, hvad der er mest

Jeg vil lige prøve mig lidt frem. Da jeg i sin tid installerede ACE
Mega Codec Pack 5.00 installerede jeg nemlig ikke en fuld pakke,
eller rettere så gjorde jeg i første omgang, men opdagede at jeg fik
alt for meget skrammel ind som jeg alligevel ikke havde brug for, så
jeg endte op med kun at have en brøkdel af pakken installeret.

Se evt.:
<http://www.google.com/groups?ie=UTF-8&oe=UTF-8&as_umsgid=Xns935DF2A4B1CAF.thomas@madsen.tdcadsl.dk&lr=&as_scoring=d&hl=da>
- som afslører at det ikke er ACE Mega Codec Pack 5.00 som jeg pt.
har installeret, men derimod ACE Mega Codec Pack 5.01.

Madsen.

Fra : Jens V Poulsen

Dato : 22-06-03 19:23

> Min ZoomPlayer Pro 3.00 har DVD indbygget, men jeg har aldrig brugt
> det, så jeg ved ikke hvordan det fungerer i den.
> <http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/zoomplayer_dvd.png>

Har heller ikke prøvet det, da jeg mangler et DVD drev.

> [...]
> alt for meget skrammel ind som jeg alligevel ikke havde brug for, så
> jeg endte op med kun at have en brøkdel af pakken installeret.

Enig, men her er væsentlig forskel på Nimopack og ACE Mega Codec, idet man
med garanti løber ind i problemer, hvis man installerer alt med Nimopack, fx
ødelægger en fuld Nimopack (version 8 og 9 svjh) installation streamingvideo
af vigtige formater. Derimod har jeg aldrig oplevet nogen som helst
problemer med en fuld installation af ACE Mega Codec, hvilket gør den mere
brugervenlig, da de færreste har de rette tekniske forudsætninger eller
"mentalt overskud" til at vælge rigtigt under installationen.

MVH Jens

Fra : Madsen

Dato : 21-06-03 16:59

Pico skrev:

> Og så hører vi vel om resultatet ?

Skal nok. Den er lige blevet færdig med at lave et image. Melder
tilbage senere.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 21-06-03 18:02

Jens V Poulsen skrev:

> [...]
> prøvet andet end ACE Mega Codec Pack 5.91 Professional Edition
> (46MB), og jeg er faktisk lidt i tvivl om, hvad der er mest

Nu har jeg prøvet at installere ACE Mega Codec Pack 5.91 Pro Edition
med den installation som hedder Minimum Install og kan godt afspille
*.mov-filer i Media Player Classic, som er en MediaPlayer 6.x med en
del flere muligheder end "originalen" fra MS. Den understøtter flere
formater og har flere funktioner. Den har nogenlunde samme funktioner
som ZoomPlayer, men ligner MediaPlayer 6.x (Altså den man får når man
i WinXP går ned i Start > Kør og skriver: Mplayer2).

Det første jeg bemærker er at den godt kan afspille *.mov-filer, men
de bliver ikke vist på mit TV når jeg har DualHead DVDMax slået til
på mit grafikkort. Det gør *.avi og *.mpg derimod, så det er nok bare
et specielt problem med *.mov-filer.
Hvis jeg bruger Quicktime afspilleren fra Apple, så bliver *.mov også
vist på TV'et.

Media Player Classic kan åbenbart det hele. DVD-afspilning, Zoom to
Widescreen som ZoomPlayer også har og som jeg mangler i MediaPlayer
9 og PowerDVD, plus en masse andre ting som lige kræver lidt tid at
sætte sig ind i.

Tak for tippet Jens. :)

Madsen.

Fra : Jens V Poulsen

Dato : 22-06-03 19:40

> [...]
> som ZoomPlayer, men ligner MediaPlayer 6.x (Altså den man får når man
> i WinXP går ned i Start > Kør og skriver: Mplayer2).

Aha, den lever altså stadig i XP gemt lidt af vejen

Et efter min mening alvorligt kritikpunkt af Media Player Classic er, at den
tilsyneladende ikke har mulighed for, at man kan gemme indstillinger.
Eksempelvis kan man med zoomplayer justere billede præcist, så det passer
til TV'et, som man kører filmen ud på, og gemme indstillingen. Med Media
Player Classic har man også muligheder for at justere billedet, så det
passer til TV'et, men man kan ikke gemme indstillingen (jeg har i hver fald
ikke kunne finde denne funktionalitet).

> [...]
> et specielt problem med *.mov-filer.
> Hvis jeg bruger Quicktime afspilleren fra Apple, så bliver *.mov også

OK, jeg vil senere i aften teste mit Geforce 2 MX for at se, om jeg har
samme problem med mov-filer og TV-out.

> Tak for tippet Jens. :)

Det var så lidt

MVH Jens

Fra : Jens V Poulsen

Dato : 22-06-03 20:56

"Jens V Poulsen" <ingen_mail@pga_spam.com> skrev i en meddelelse

> OK, jeg vil senere i aften teste mit Geforce 2 MX for at se, om jeg har
> samme problem med mov-filer og TV-out.

Jeg har også samme problem. Den vil ikke afspille mov-filer på TV'et.

Et helt andet problem, som jeg også tror andre har, er at under
installationen bliver man spurgt om, hvilke filtyper Media Player Classic
skal afspille. Desværre glemmer den ens valg, og man er derfor manuelt nødt
til at gå ind i View, Options og Formats og vælge det efter installationen.
Jeg ville egentlig godt fejlmelde disse to problemer, så det kan blive
rettet i de næste versioner, men jeg er ret dårlig til ungarsk (deres
officielle hjemmeside er nemlig http://www.freeweb.hu/galgonet/ og ligger i
Ungarn)

MVH Jens

Fra : Madsen

Dato : 22-06-03 21:20

Jens V Poulsen skrev:

> Et efter min mening alvorligt kritikpunkt af Media Player Classic
> er, at den tilsyneladende ikke har mulighed for, at man kan gemme
> indstillinger.

En anden er den 'Open'-menu som altid har irriteret mig ved den
gamle MediaPlayer også. Det er irriterende at man skal skrive den
eksakte sti til filen eller skal klikke på Browse-knappen. Så er
'Open'-menuen i ZoomPlayer langt smartere og jeg synes også at
ZoomPlayer er en langt flottere afspiller sammenlignet med Media
Player Classic, så jeg har stadig ZoomPlayer Pro 3.0 installeret.
Jeg er dog glad for at jeg endelig kan få lov til at afspille
RealPlayer-filer uden at skulle have RealPlayer installeret, for
den gider jeg bare ikke.

Madsen.

Fra : Jens V Poulsen

Dato : 22-06-03 21:39

> En anden er den 'Open'-menu som altid har irriteret mig ved den
> gamle MediaPlayer også. Det er irriterende at man skal skrive den
> eksakte sti til filen eller skal klikke på Browse-knappen.

Enig. Det er pænt belastende.

> [...]
> ZoomPlayer er en langt flottere afspiller sammenlignet med Media
> Player Classic, så jeg har stadig ZoomPlayer Pro 3.0 installeret.

Jeg har også valgt at installere Zoomplayer Standard, da den har nogle
uundværlige funktioner.

> Jeg er dog glad for at jeg endelig kan få lov til at afspille
> RealPlayer-filer uden at skulle have RealPlayer installeret, for
> den gider jeg bare ikke.

Enig. Det er netop min hovedårsag til at have Media Player Classic. Jeg har
før ledt efter en *gratis* afspiller, som kunne afspille realplayer, men en
sådan fandtes ikke før jeg stødte ind i ACE Mega Codec Pack 5.91
Professional Edition.

MVH Jens

Fra : Madsen

Dato : 22-06-03 21:20

Jens V Poulsen skrev:

> [...]
> brugervenlig, da de færreste har de rette tekniske forudsætninger
> eller "mentalt overskud" til at vælge rigtigt under

Min MediaPlayer 9 nægtede at fungere første gang jeg installerede
en fuld ACE Mega Codec Pack 5.01, men jeg har muligvis bare været
uheldig.

Madsen.

Fra : Jens V Poulsen

Dato : 22-06-03 21:29

> Min MediaPlayer 9 nægtede at fungere første gang jeg installerede
> en fuld ACE Mega Codec Pack 5.01, men jeg har muligvis bare været
> uheldig.

Det er helt sikkert bedst at udvælge den mest minimale installation, men
nogle gange er jeg bare for doven (og sikkert også meget heldig eller støder
aldrig ind i fejlene)

MVH Jens

Fra : Madsen

Dato : 22-06-03 21:22

Jens V Poulsen skrev:

> Jeg har også samme problem. Den vil ikke afspille mov-filer på
> TV'et.

Ok. Så er jeg da ikke alene. Jeg skal lige have prøvet til igen
senere for jeg har fået en ny driver og ny BIOS til mit grafikkort
i dag. Måske det gør en forskel, men jeg tvivler nu.

> [...]
> Classic skal afspille. Desværre glemmer den ens valg, og man er
> derfor manuelt nødt til at gå ind i View, Options og Formats og

Jeg klikkede nej til spørgsmålet om MediaPlayer Classic skulle
overtage, for dæleme nej skal den ej. :)

Madsen.

Fra : Jens V Poulsen

Dato : 22-06-03 21:33

> Jeg klikkede nej til spørgsmålet om MediaPlayer Classic skulle
> overtage, for dæleme nej skal den ej. :)

Men realplayer-filerne burde man vel klikke ja til, at de skal åbnes med
Media Player Classic?

MVH Jens

Fra : Madsen

Dato : 22-06-03 21:58

Jens V Poulsen skrev:

> Men realplayer-filerne burde man vel klikke ja til, at de skal
> åbnes med Media Player Classic?

Det har jeg også gjort efterfølgende inde i selve afspilleren, men
jeg vil ikke have at den overtager alle min mediefiler.

Madsen.

Fra : Peter Jensen Danmark

Dato : 21-06-03 21:47

Jens V Poulsen skrev:
> [...]
>
> Desværre virkede TV2's konsol ikke http://nyhederne.tv2.dk/video/ Derimod
> virker Quicktime helt uden problemer (eksempelvis

Hej Jens!

Jeg har lige installeret ACE Mega Codec Pack 5.91 Professional Edition.
Men jeg kan ikke få den til at spille RealPlayer filer og QuickTime filer.
Ved rm. filer får jeg meddelsen: Unknown file format ()
Og ved MOV. filer får jeg meddelsen:
Access violation at address 07F2969B in module "OpenQuiktimeLib.dll".
Read of adress 000000D
Alle filer er nogle jeg har liggene på harddisken.
Hvordan får jeg det til at virke?

Mvh. Peter

Fra : Peter Jensen Danmark

Dato : 21-06-03 21:49

Fra : Madsen

Dato : 21-06-03 22:13

Peter Jensen Danmark skrev:

> Jeg har lige installeret ACE Mega Codec Pack 5.91 Professional
> Edition. Men jeg kan ikke få den til at spille RealPlayer filer og
> QuickTime filer.

Har du installeret en fuld version?

Jeg kunne heller ikke spille *.ram-filer i MediaPlayer-classic
indtil jeg opdagede at RealPlayer-pluginet ikke bliver installeret
ved en Minimum Install.

Nu er der ingen problemer med at afspille *.ram og *.rm i MediaPlayer
Classic: <http://home18.inet.tele.dk/madsen/ace/mp_rm.png>.

Madsen.

Fra : Peter Jensen Danmark

Dato : 22-06-03 20:07

Madsen skrev:

> [...]
> ved en Minimum Install.
>
> Nu er der ingen problemer med at afspille *.ram og *.rm i MediaPlayer

Hej!
Jeg har installeret den fulde version og kan også afspille rm, ram og
mov filer i MediaPlayer Classic.
Men kan man ikke afspille dem i BSplayer?
Peter

Fra : Jens V Poulsen

Dato : 22-06-03 20:25

"Peter Jensen Danmark" <INGENSPAMHER_peter_dk_73@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3ef5fe4e$0$97270$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> [...]
> mov filer i MediaPlayer Classic.
> Men kan man ikke afspille dem i BSplayer?

Hej

Om du så har den ægte Quicktime installeret, vil du ikke kun afspille
mov-filer med BSplayer. BSplayer er til avi-filer med forskellige
komprimeringsteknologier (divX, Xvid osv) og kan ikke afspille andet - i
hvert fald ikke mov, rm, ram etc. Oprindelig var BSplayer store force
undertekstunderstøttelse, men efterhånden har de fleste andre playere også
fået dette implementeret og understøtter det lige så godt.

MVH Jens

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 22-06-03 20:57

Peter Jensen Danmark wrote:
> Jeg har installeret den fulde version og kan også afspille rm, ram og
> mov filer i MediaPlayer Classic.

<Klask på panden.wav>
Tak for hjælpen. Jeg kunne ikke få det til at virke med de filtyber du
nævner, men dit indlæg fik mig til at indse at man skal starte filerne fra
MediePlayer Classic.

> Men kan man ikke afspille dem i BSplayer?

Har ikke forsøgt.

mvh
Henning

Fra : Jens V Poulsen

Dato : 22-06-03 21:08

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@virker.ikke> skrev i en meddelelse

> <Klask på panden.wav>
> Tak for hjælpen. Jeg kunne ikke få det til at virke med de filtyber du
> nævner, men dit indlæg fik mig til at indse at man skal starte filerne fra
> MediePlayer Classic.

Netop. Meningen var i øvrigt, at man allerede under installationen kan
vælge, at relevante filtyper (quicktime, realplayer osv.) skal åbnes med
Media Player Classic, men desværre glemmer den denne indstilling. Se også:

MVH Jens

Fra : B. R.

Dato : 22-06-03 08:00

Jens V Poulsen wrote:
> [...]
>
> Desværre virkede TV2's konsol ikke http://nyhederne.tv2.dk/video/
> Derimod virker Quicktime helt uden problemer (eksempelvis

Hej Jeg har lige hentet og installeret den store 46 mb pro. Alt virker
tilsyneladende fint *men* alt er både spejlvendt og på hovedet i alle
playere med de typer af filer jeg har prøvet.

Brugte et gendannelsespunkt - alt virkede som tilbage i det gamle -
installerede 5.91 igen - alt igen spejlvendt og på hovedet.

Prøvede på min bærbare, men med samme spejlvendt og på hovedet resultat

Begge e r nu bragt tilbage til tidligere tilstand takket være
gendannelsespunkter

Har andre oplevet det samme?

Jeg bruger win xp pro dk

Bjarne
(fjern no spam i e-mailadresse)

Fra : Madsen

Dato : 22-06-03 14:02

B. R. skrev:

> Hej Jeg har lige hentet og installeret den store 46 mb pro. Alt
> virker tilsyneladende fint *men* alt er både spejlvendt og på
> hovedet i alle playere med de typer af filer jeg har prøvet.

Du har sikkert fået installeret noget som du ikke har brug for.
Jeg fik f.eks. installeret 'DivX AntiFreeze ActiveX Filter' med
det resultat at de fleste af mine DivX-filer frøs, hvilket de
aldrig har gjort før. :)

Igen et tegn på at man kun skal installere de codecs man har behov
for og det gælder jo sådan set for alle codecs-pakker.

Jeg endte her:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/ace_591_pro/installerede_codecs.png>

Mere har jeg ikke behov for.

Husk på at du altid kan gå ind i Kontrolpanel > Tilføj/fjern og
afinstallere ACE Codec Pack. Når du har klikket på fjern får du
mulighed for at fjerne, redigere eller reparere pakken. Hvis du
vælger rediger kan du fjerne eller tilføje codecs.

Madsen.

Fra : Rosch

Dato : 22-06-03 14:10

Madsen wrote:

> [...]
> mulighed for at fjerne, redigere eller reparere pakken. Hvis du
> vælger rediger kan du fjerne eller tilføje codecs.

ja, jeg prøvede det, men opgav at finde ud af hvilket der vendte det
hele på hovedet og endte så med at bruge mit gendannelsespunkt fra før
installation, for selv efter afinstallering i tilføj - fjern programmer blev
den ved.

Jeg installerede pakken mest af nysgerrighed (og uvidenhed) for der er af og
til filer som jeg ikke kan åbne. Sidst var det .rm som jeg opgav.

Nå jeg er nu alt andet lige godt tilfreds med det som det kører nu.

Men som altid tak for dine seriøse vejledninger

Rosch
Fjern IKKE no spam i mailadresse

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-03 20:25

>Igen et tegn på at man kun skal installere de codecs man har behov
>for og det gælder jo sådan set for alle codecs-pakker.

Men hvordan finder man ud af netop det, jeg har en svcdMPG film stump
som jeg ikke kan afspille, og stort set alle kodex er installeret, så jeg
ville meget gerne finde ud af hvilkent kodex den er lavet med.

Fra : Madsen

Dato : 22-06-03 21:20

Thf skrev:

> jeg har en svcdMPG film stump som jeg ikke kan afspille, og stort
> set alle kodex er installeret, så jeg ville meget gerne finde ud
> af hvilkent kodex den er lavet med.

Jeg ved ikke hvordan man tjekker *.mpg-filer. Til *.avi bruger jeg
Gspot, men mig bekendt så kan den ikke kontrollere hvilke codec en
*.mpg-fil er kodet i. Hvis du ikke får et brugbart svar her så prøv
evt. de kloge i <news:dk.edb.videoredigering>. De må vide det.

Madsen.

Fra : Jakob M

Dato : 23-06-03 15:20

> Jeg ved ikke hvordan man tjekker *.mpg-filer. Til *.avi bruger jeg
> Gspot, men mig bekendt så kan den ikke kontrollere hvilke codec en
> *.mpg-fil er kodet i.

AVIcodec kan checke *.mpg filer.
http://avicodec.duby.info/

Mvh
Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 23-06-03 18:05

>AVIcodec kan checke *.mpg filer.
>http://avicodec.duby.info/
Takker, men den og WMP fremkommer begge med denne meddeleses..
"Opeing error Klassefabrik kan ikke tildele den anmoedede klasse for Filmen"

Fra : Madsen

Dato : 30-06-03 02:21

Jens V Poulsen skrev:

> ACE Mega Codec Pack 5.91 Professional Edition

Det eneste jeg døjer med et XVID-klip. Hvis jeg afspiller dem i
enten MediaPlayer 9, ZoomPlayer Pro 3 eller MediaPlayer Classic
og jeg trækker i skyderen til at springe frem eller tilbage med i
klippet, så går billedet i hak i flere sekunder. Er det kun mig
der oplever det?

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 30-06-03 02:28

Madsen skrev:

> Det eneste jeg døjer med et XVID-klip.

Nå bare glem det.
Jeg afinstallerede XVID-codecet og kan tilsyneladende stadig
afspille XVID, men nu uden hakkeri når jeg spoler frem eller
tilbage.

Madsen.