MS Windows
briani 27239
Hastighed - er det normalt med XP ?
Fra : onix

Dato : 21-06-03 08:30

Hej NG !

Juhu...ny pc.

Intel Celeron 2,2 Ghz, 256 mb DDR Ram (har lige i går smækket yderligere 256
i den, men den viser under systemoplysninger kun 504 !!?!?!?)

Anyway....når jeg tænder computeren tager det nok 4-5 min inden jeg kan
anvende den. Den starter hurigt op så jeg kan se baggrundsbilledet, men så
står den der i nogle minutter før jeg kan anvende maskinen ? Er der normalt
for XP' ?

Jeg har kørt disfrakmentering , det giver ikke noget !

Har nogle bud ?

Er der norton anitviurs programmet måske eller er XP længere om det pga
"flere" procedurer.

Onix

Fra : /Ole

Dato : 21-06-03 08:35

prøv at køre "msconfig" og se under fanen start, og vælg noget af det fra,
du ikke bruger, og kør en tur med ad-aware, ofr at fjerne spyware, det kan
evt. hjælpe.

/Ole

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 21-06-03 08:47

"onix" <dhdhdhd@dhdhdhd.de> wrote in message
> [...]
> anvende den. Den starter hurigt op så jeg kan se baggrundsbilledet, men så
> står den der i nogle minutter før jeg kan anvende maskinen ? Er der

Åbentbart. Jeg har nøjagtig samme problem. Fra jeg trykker på knappen til
jeg kan bruge combuteren går der nøjagtig 7 min. og 10 sek.

Derudover kan jeg ikke længere slukke for den. når jeg trykker start - luk
computer, så lukker den alle de programmer jeg har kørende (officelinjen,
ICQ, Norton o.s.v) og så står den bare med skrivebordet med alle ikonerne.
Eneste måde at lukke på er at snuppe strømmen.

XP sucks

> Jeg har kørt disfrakmentering , det giver ikke noget !

Heller ikke her

> Har nogle bud ?
Nej

> Er der norton anitviurs programmet måske eller er XP længere om det pga
> "flere" procedurer.

Jeg tvivler på at det er Norton. Jeg har prøvet uden at have NOrton til at
starte

Peter

Fra : BorreBoy

Dato : 21-06-03 08:59

"Peter K. Nielsen" <peter.n@jubiiposten.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> ICQ, Norton o.s.v) og så står den bare med skrivebordet med alle ikonerne.
> Eneste måde at lukke på er at snuppe strømmen.

Er det nogle "gamle" computere i bruger? Prøv at opdatere BIOS...

--
Med venlig hilsen,
Thomas Borre.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 21-06-03 09:34

"BorreBoy" <borreYYY@lucasfilm.dk> wrote in message

> så

> Er det nogle "gamle" computere i bruger? Prøv at opdatere BIOS...

Nej - den 1½ år gammel. Hvad skulle det hjælpe? Og hvordan gør man det?

Peter

Fra : BorreBoy

Dato : 21-06-03 09:51

> "BorreBoy" <borreYYY@lucasfilm.dk> wrote in message

> Nej - den 1½ år gammel. Hvad skulle det hjælpe? Og hvordan gør man det?

Du mener ikke 1½ år er gammelt i computersprog

Find ud af hvilket bundkort du har. Gå ind på producentens hjemmeside, og
find den nyeste BIOS og en instruktion i at opdatere. Det vil nok resultere
i bedre performance, og bedre kompatibilitet med XP.

Fra : Søren C

Dato : 21-06-03 13:07

"BorreBoy" <borreYYY@lucasfilm.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
resultere
> i bedre performance, og bedre kompatibilitet med XP.

Fra jeg trykker på Powerknappen og til jeg kan gå på nettet med et Adsl
modem går der her 1 min og 15sek.
Min maskine er en Duron 750 med 512mb PC133. Da den havde 256mb gik det ikke
meget anderledes...
Så jeg vil mene det er unormalt!

Venligst

Fra : BorreBoy

Dato : 21-06-03 14:35

"Søren C" <master.clio@12move.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> modem går der her 1 min og 15sek.
> Min maskine er en Duron 750 med 512mb PC133. Da den havde 256mb gik det

Hvad fanden har det med mit indlæg at gøre?

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 22-06-03 14:14

> [...]
resultere
> i bedre performance, og bedre kompatibilitet med XP.

Og hvordan finder jeg ud af hvilket bundkort jeg har??
Controlpanes - system giver ikke svaret

Peter

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 22-06-03 14:37

Peter K. Nielsen wrote:
> "BorreBoy" <borreYYY@lucasfilm.dk> wrote in message

> Og hvordan finder jeg ud af hvilket bundkort jeg har??
> Controlpanes - system giver ikke svaret

har du ikke en manual, eller en faktura, ellers kan du kigge lidt på selve
bundkortet.

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 22-06-03 18:54

"Soeren Nielsen" <soeren_nielsen_dk_scn@hotmail.com> wrote in message

> har du ikke en manual, eller en faktura, ellers kan du kigge lidt på selve
> bundkortet.

På fakturaen står der ikke noget om bundkortet. Og skille computoren ad er
heller ikke lige min kop te. Jeg troede det var noget man ikke skulle være
nørd for at finde ud af

Peter

Fra : WE

Dato : 22-06-03 15:50

I XP er det let at se, hvilket bundkort, der er i computeren:

1) Klik på Start-knappen, og vælg Hjælp og support

2) Vælg Brug værktøjer.... under Vælg en opgave til højre.

3) Vælg Oplysninger om Denne computer til venstre

4) Vælg Vis generelle systemoplysninger ... til højre

så får du svaret - med BIOS-versionsnummer og det hele.

v.h.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 22-06-03 18:58

"WE" <pophaar@d.y> wrote in message
> [...]
>
> 4) Vælg Vis generelle systemoplysninger ... til højre
>
> så får du svaret - med BIOS-versionsnummer og det hele.

'Tak for et godt svar. Når jeg følger dine anvisninger får jeg dette svar:

Specifications
MICRO-STAR INTERNATIONAL CO., LTD
System Model: MS-6337
BIOS Version: Award Software International, Inc. 6.00 PG
Hvad gør jeg så nu?

Peter

Fra : BorreBoy

Dato : 22-06-03 19:05

> [...]
> MICRO-STAR INTERNATIONAL CO., LTD
> System Model: MS-6337
> BIOS Version: Award Software International, Inc. 6.00 PG

Se mit indlæg 21/6 kl. 10:50

Fra : Lars Stokholm

Dato : 21-06-03 09:36

In dk.edb.system.ms-windows, Peter K. Nielsen wrote:

> Åbentbart. Jeg har nøjagtig samme problem. Fra jeg trykker på
> knappen til jeg kan bruge combuteren går der nøjagtig 7 min. og
> 10 sek.

Det tager omkring et halv minut her.

> [...]
> kørende (officelinjen, ICQ, Norton o.s.v) og så står den bare
> med skrivebordet med alle ikonerne. Eneste måde at lukke på er

Det samme sker her, hvis et program (en _meget_ sjælden gang imellem)
er gået ned, og ikke kan lukkes. Prøv slå alle programmer fra i
MSConfig, og se om du stadgivæk har problemer.

> XP sucks

XP rules. :)

> Nej

Det er sikkert de lorteprogrammer i kører med der skaber sig, ikke
Windows selv.

--
Lars Stokholm

The case of George the Wipe, oh God I can't stop laughing,
this sense of humour of mine, it isn't funny at all (KT)

Fra : Madsen

Dato : 21-06-03 22:38

BorreBoy skrev:

> Hvad fanden har det med mit indlæg at gøre?

Og hvad fanden skal der citeres +30 linier for?
Prøv et kig på: <http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

FUT: dk.admin.netikette.
FUT?, se: <http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut>.

Madsen.

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 21-06-03 09:26

onix wrote:

> Intel Celeron 2,2 Ghz, 256 mb DDR Ram (har lige i går smækket
> yderligere 256 i den, men den viser under systemoplysninger kun
> 504 !!?!?!?)

Du kører sandsynligvis med shared RAM. Det betyder at grafikkortet
tager sin RAM fra de klodser, der sidder på motherboarded. Det er meget
normalt med de billigere løsninger.
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 21-06-03 09:38

> [...]

> Intel Celeron 2,2 Ghz, 256 mb DDR Ram (har lige i går smækket
> yderligere 256 i den, men den viser under systemoplysninger kun

Der er sikkert et indbygget grafikkort, der deler rammen med systemet.

> [...]
> baggrundsbilledet, men så står den der i nogle minutter før jeg
> kan anvende maskinen ? Er der normalt for XP' ?

Nej min starter op i løbet af maks. et par minutter. Det er en P4
2,4GHz med 512MB ram.

Hvis din maskine har et indbygget netkort kunne du prøve at give det en
fast IP.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 21-06-03 09:43

> [...]
>
> Har nogle bud ?
>
> Er der norton anitviurs programmet måske eller er XP længere om

Det er sikkert en driver, Antivirus, firewal, brænderprogram el.
lignende der ikke er kompatibelt med Windows XP. Det kan også være
noget hardware der ikke er helt frisk, f.eks. netværkskort.
Prøv at køre Bootvis, så får du en oversigt over hvad der hænger.
http://www.microsoft.com/whdc/hwdev/platform/performance/fastboot/default.mspx

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk/
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me, 2000 og XP.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 23-06-03 06:55

"Johnny Nielsen" <johnny@wintip.dk> wrote in message

> [...]
> noget hardware der ikke er helt frisk, f.eks. netværkskort.
> Prøv at køre Bootvis, så får du en oversigt over hvad der hænger.

Tak for et godt råd. Bootvis fik mig til at downloade adaware, og efter at
have kørt den, kan jeg nu lukke min PC på normal vis. Opstart er blevet
væsentlig hurtigere, selv om det stadig tager noget tid, men det er dog til
at leve med.

Tak for det

Peter

Fra : Peter

Dato : 21-06-03 12:26

> [...]
>
> Har nogle bud ?
>
> Er der norton anitviurs programmet måske eller er XP længere om det pga

XP kører bare. Jeg kører med et antik bundkort Asus P5A-B med AMD-K6-II
500Mhz CPU. Opstartstid ca. 2 min.
Installationen har kørt næsten fejlfrit i 1½ år. (kun nogle selvforskyldte
småfejl)

Dit problem kan lige så mange steder, at jeg ikke vil give et bud, men prøv
at sikre dig, at du ikke har nogen hardware konflikter (gul udråbstegn) i
egenhedshåndteringen. Derefter check bundkort producentens hjemmeside for
opgraderinger.
Opgraderinger af software, især brænder-, antivirus- og firewall software.
Dårligt skrevne driver kan ligeledes være skyld i meget, så som du kan se -
mulighederne er mange.

Peter

Fra : Leony

Dato : 21-06-03 16:09

> [...]

> baggrundsbilledet, men så står den der i nogle minutter før jeg kan
> anvende maskinen ? Er der normalt for XP' ?

Nej.
Har du givet dit netkort (hvis du har et) fast IP. Windows skal tildele
en IP hvis den ikke er fast og det tager tid.

Prøv Bootvis som Johnny foreslår, så får du et overblik over hvad det er
der tager tid i opstarten. Det letter fejlsøgningen.

> Er der norton anitviurs programmet måske eller er XP længere om det
> pga "flere" procedurer.

Prøv at starte uden det, så er det hurtigt opklaret. I nogle tilfælde
kan Antivirus og Firewalls godt sinke opstarten af computeren.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/