MS Windows
briani 27239
windows mediaplayer 9
Fra : svip

Dato : 19-06-03 21:48

Hej
Jeg har for første gang fået en film i .AVI format, som jeg gerne vil
afspille i Windowsmediaplayer 9. men jeg får kun lyden frem. Er der noget
med, at man skal have en codecs for at man kan se billedet? (jeg har ikke
DVD drev i computeren, men ellers ny computer.)
Hvad gør en nybegynder? kan nogen hjælpe?

Og efterfølgende. Hvordan får jeg efterfølgende brændt den over på en CD for
at kunne se den på min DVD afspiller. Nero Burn kan så vidt jeg ved ikke
gøre det uden et ekstra plug-in. Og i så fald. Kan man bruge almindelige
CD-rom skiver?

hilsen

nybegynderen.

Fra : Mogens Holm-Andersen

Dato : 19-06-03 22:04

"svip" <svip1@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> at kunne se den på min DVD afspiller. Nero Burn kan så vidt jeg ved ikke
> gøre det uden et ekstra plug-in. Og i så fald. Kan man bruge almindelige

Du skal gå ind på DivX hjemmeside og hente DivX totalpack og installere på
dit C_drev.
Med hensyn til brænding kan du gøre det fra Medieplayeren kopier til CD evt
fra en afspilningsliste.

venligst
Mogens Holm-Andersen

www.webnettet.dk/tipsogtrick/

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 19-06-03 22:05

svip wrote:
> [...]
> (jeg har ikke DVD drev i computeren, men ellers ny computer.)
> Hvad gør en nybegynder? kan nogen hjælpe?

Du skal formentlig have fat på et DIVX-codec - det kan gratis downloades
fra f.x. www.divx.com - kig under software - der kan også hentes en
Pro-version - men den koster penge, og den gratis er som regel nok.

Hvis ikke de hjælper skal du måske have et XVID-codec eller evt. hele
Nimo-codec pakken - men dem har jeg ikke lige links til ved hånden.

> [...]
> CD for at kunne se den på min DVD afspiller. Nero Burn kan så vidt
> jeg ved ikke gøre det uden et ekstra plug-in. Og i så fald. Kan man

Du kan brænde dem som alm data-CD'er - så kan du afspille dem i f.x.
Windows Media Player på PC'en.......

Du skal kun bruge et plugin, hvis du vil brænde dem som VCD eller SVCD
da den så først skal konvertere dem til MPEG1 (VCD) eller MPEG2 (SVCD).

Du kan finde mere om det i gruppen news:dk.edb.videoredigering

--
M.v.h. Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: http://www.jve.dk

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 19-06-03 22:08

svip wrote:
> Jeg har for første gang fået en film i .AVI format,
> som jeg gerne vil afspille i Windowsmediaplayer 9.
> men jeg får kun lyden frem. Er der noget med, at
> man skal have en codecs for at man kan se billedet?

Hent en codec pack fra www.divx-digest.com under
software, fx SLD Codec Pack eller ACE Mega Codec
Pack.

> Og efterfølgende. Hvordan får jeg efterfølgende brændt
> den over på en CD for at kunne se den på min DVD
> afspiller. Nero Burn kan så vidt jeg ved ikke gøre det
> uden et ekstra plug-in.

Bare brænd med Nero, den bør kunne brænde en
VCD når du allerede har filen som mpeg.

> Og i så fald. Kan man bruge almindelige CD-rom skiver?

Ja, hvis ikke videosekvensen er for lang, der kan være
80min. på en 80min. skive :)

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 19-06-03 22:09

Mikael Nørrelund Andersen wrote:
> Bare brænd med Nero, den bør kunne brænde en
> VCD når du allerede har filen som mpeg.

Mikael, lær at læs :(
Filen er jo i AVI format, dertil er det rigtigt, at
der skal bruges et plugin til Nero.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : svip

Dato : 19-06-03 22:29

Tak for jeres svar. Nu virker afspilningen bare. Det er altså fedt at vide,
at nyhedsgrupper fungerer.
Filen er på 849 mb og svarer til 2 timers afspilning. Kan man på nogen måde
dele filen før man kopierer. Og så er jeg i tvivl om jeg kan gøre det i WMP
9 eller om jeg under alle omstændigheder skal have et plug-in for at kunne
afspille den i min DVDafspiller.

hilsen Søren

"Mikael Nørrelund Andersen" <nospam@mikael-noerrelund.dk> skrev i en
meddelelse news:3ef22674$0$48897$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 20-06-03 08:46

svip wrote:
> Tak for jeres svar. Nu virker afspilningen bare.

Det var da dejligt at høre.

> Det er altså fedt at vide, at nyhedsgrupper fungerer.

Ja, de er ret brugbare.

> Filen er på 849 mb og svarer til 2 timers afspilning.

Ja, det kan ikke være på en cd-r.

> Kan man på nogen måde dele filen før man kopierer.

Ja, men det er en større proces:
http://www.dvdrhelp.com/edit

> Og så er jeg i tvivl om jeg kan gøre det i WMP 9

Gøre hvad?
- Dele filen? - Det kan du ikke.

> eller om jeg under alle omstændigheder skal have et
> plug-in for at kunne afspille den i min DVDafspiller.

Hvis du har installeret en codec pack, kan d sagtens
afspille den på PCen og du bør også kunne afspille
den på en stationær DVD afspiller, forudsat den er
brændt som VCD eller SVCD:
http://www.dvdrhelp.com/convert

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : XoDeus

Dato : 20-06-03 10:47

http://www.dvdrip.dk
Har alle de guides du har brug for!

//XoDeus
http://xpn.yaboo.dk

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 20-06-03 10:59

www.dvdrip.com, ik'?

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 20-06-03 12:01

Mikael Nørrelund Andersen wrote:

> www.dvdrip.com, ik'?

Den er også fin - men den anden er på dansk

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 20-06-03 12:04

Jan Vestergaard wrote:

> Den er også fin - men den anden er på dansk

Jeg kunne ikke komme ind på den danske før,
derfor min "rettelse".

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen