MS Windows
briani 27239
Hjælp til en 'Error 1926' ønskes.
Fra : AN

Dato : 19-06-03 08:57

Hej

Der er sket et eller andet med min Outlook 2000. Når jeg åbner programmet,
begynder det selv at forberede en installation af et eller andet. Aner ikke
hvad det er den vil installere, men det er heller ikke det, der er mit
problem lige nu.

Problemet er at under forberedelsen af installationen, dukker der en
fejlbesked op.:

"error 1926. Could not set security for file
'C:\Config.Msi\'. Error: 5. Verify that you have sufficient
privileges to modify the security permissions for this file."

Jeg har søgt på nettet via google. Jeg finder frem til to ting, der skulle
kunne løse problemet.

1) Der er ikke plads i min TEMP-mappe. Derfor skal jeg tømme denne mappe og
det skulle kunne løse problemet.

- jeg tømmer C:\WINNT\temp - Det hjælper ikke noget. Er der tale om en anden
temp-mappe jeg skal tømme?

2) Det er fordi jeg ikke er logget på som administrator. Derfor skal jeg
logge på som administrator og mit problem skulle være løst.

- jeg har hele tiden været logget på som administrator! Så der kan jeg jo
ikke rigtig gøre mere.

Hvad kan jeg gøre (ud over at formatere) for at løse problemet? Nogle gode
idéer?

Kører Windows 2000

Mvh.
Anders

P.s. Er ret sikker på der er tale om et styresystem-problem, da jeg under
min søgen på nettet fandt ud af at denne fejl også opstår ved f.eks.
afinstallation af programmet Delfhi.

Fra : Lasse Rasch

Dato : 19-06-03 13:25

Det vil nok være lidt drastisk at formattere din disk pga. det problem!

Prøv i stedet at afinstallere outlook og geninstallere. Ikke bare
reinstallere. Du skal have hele outlooken ud af maskinen og geninstallere
den!

Ang. det med at den starter install op, så er det fordi den mangler en
funktion, som bliver efterspurgt under opstart! Det ville være en ide at
installere alle de komponenter du kan, hvis du har diskplads til det! Så
slipper du for de irriterende installation beskeder!

Fra : AN

Dato : 20-06-03 09:40

"Lasse Rasch" wrote in message

> Prøv i stedet at afinstallere outlook og geninstallere. Ikke bare
> reinstallere. Du skal have hele outlooken ud af maskinen og geninstallere
> den!

Nope... kan jeg ikke! Jeg satte cden i, og bad om at få fjernet Office 2000
fra maskinen. Den går i gang med at forberede en afinstallation, men den
stopper på et tidspunkt og kommer om med præcis samme bedsked.

Har du ikke en anden ide?

Mvh.
Anders

Fra : Leo E

Dato : 19-06-03 17:16

> [...]
> ikke rigtig gøre mere.
>
> Hvad kan jeg gøre (ud over at formatere) for at løse problemet? Nogle gode

Jeg tror at løsningen er en ny MSI (microsft installer)den kan du hente
her: www.ithowto.com/microsoft/msi.htm
Leo

Fra : AN

Dato : 20-06-03 09:45

"Leo E" wrote in message

> Jeg tror at løsningen er en ny MSI (microsft installer)den kan du hente
> her: www.ithowto.com/microsoft/msi.htm

uha... meget på den side ser lidt for teknisk ud til mig. Jeg gik ind på:
http://www.microsoft.com/msdownload/platformsdk/instmsi.htm og downloadede
den der var til (x86/NT 4.0), kørte den på computeren.

Var det rigtig gjort? For det hjalp desværre ikke. Jeg for stadig samme
besked.

Mvh.
Anders

Fra : Leo E

Dato : 20-06-03 18:06

"AN" <tox@xot.denmark> wrote in message news:<LIzIa.26781$Jp3.1099054@news010.worldonline.dk>...

> [...]
> den der var til (x86/NT 4.0), kørte den på computeren.
>
> Var det rigtig gjort? For det hjalp desværre ikke. Jeg for stadig samme
Ja, for du var blevet henvist til din egen link-microsoft. har du
prøvet at højreklikke på msi for at se om der skulle være noget
der?ang temp,
prøv at søg efter:temp. Det kan også være midlertidige internetfiler
der skal væk, det finder du under funktioner i ie
Hilsen: Leo