MS Windows
briani 27239
Win2k - Harddisk flyttet til ny maskine nu~
Fra : WR

Dato : 18-06-03 10:04

Hej Håber nogen kan hjælpe...

Havde en maskine hvor blæseren sad fast og cpuen stod af.

Har nu købt nyt MB og Cpu og har sat det i.

Når jeg så booter, starter win2k godt nok, men kommer ikke ret langt i
opstarten, før der kommer blå skærm med fejlen:
INSCCESSIBLE_BOOT_DEVICE

Jeg kan se det er noget med at den ikke har genkendt harddisk
controlleren...

Er der noget jeg kan gøre uden at skulle geninstallere windows??

(Har prøver Safe mode - Samme fejl)

Håber på en måde til at få windows til at bruge standard drivere....

Hilsen Jan

Fra : Madsen

Dato : 18-06-03 15:45

WR skrev:

> Når jeg så booter, starter win2k godt nok, men kommer ikke ret
> langt i opstarten, før der kommer blå skærm med fejlen:
> INSCCESSIBLE_BOOT_DEVICE

Det er ofte et problem når harddisken sidder på en ATA100-controller
og Win2000 ikke har fået smidt controllerdriveren i hovedet under
installationen af Win2000. Den første udgave af Win2000 har nemlig
ikke understøttelse for ATA100.

Hvis du har en ATA66-controller eller lavere på bundkortet, så prøv
om du kan boote når disken sidder på den.

Madsen.

Fra : jens

Dato : 18-06-03 18:01

"WR" <wrSLET@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan se det er noget med at den ikke har genkendt harddisk
> controlleren...
>
> Er der noget jeg kan gøre uden at skulle geninstallere windows??

Du kan forsøge ay starte via cdèn og vælge "opgrader" eller reparer en w2k
installation.
Det kræver du kender passwordet på administrator kontoen.
Med mindre du har forberedt w2k på at den skulle i en ny pc.
(Og det har du nok ikke. )

Mvh Jens