MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Kopiere tekst fra Acrobat Reader over i No~
Fra : Claus E Beyer

Dato : 17-06-03 18:53

Undskyld mig venligst hvis dette ikke er den rigtige gruppe.

Jeg har noget tekst i et pdf-dokument (Acrobat Reader) som jeg gerne vil kopiere
over i Notepad. Desværre virker Ctrl C - Crtl V ikke, og jeg får heller ikke
menupunktet "Kopier" frem ved at klikke på "den modsatte musetast".

Håber at der er en der kan hjælpe mig så jeg kan få kopieret teksten. Jeg orker
ikke at skulle til at skrive den af, med deraf følgende muligheder for
fejlafskrivning.

Claus

Fra : Edmund

Dato : 17-06-03 19:12

Claus E Beyer wrote:
> [...]
> vil kopiere over i Notepad. Desværre virker Ctrl C - Crtl V ikke, og
> jeg får heller ikke menupunktet "Kopier" frem ved at klikke på "den

Tryk på Ctrl A for at markere det hele inden du trykker Ctrl C.

Hvis du kun vil kopiere dele af teksten, så tryk på T´et i værtøjslinjen
(Text select tool)
Så kan du markere et område med musen, og få Kopier" frem ved at klikke
på "den modsatte musetast".

--
Mvh Edmund

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 17-06-03 20:07

On Tue, 17 Jun 2003 20:12:28 +0200, Edmund wrote:

> Tryk på Ctrl A for at markere det hele inden du trykker Ctrl C.

Det virker bare ikke hvis dokumantet er "beskyttet".
Ctrl+Alt+S skulle gerne vise noget om "Document Security".

--
Lars

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 17-06-03 20:14

Således skrev "Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> i
dk.edb.system.ms-windows Tue, 17 Jun 2003 19:52:32 +0200:

> [...]
>over i Notepad. Desværre virker Ctrl C - Crtl V ikke, og jeg får heller ikke
>menupunktet "Kopier" frem ved at klikke på "den modsatte musetast".

Det er, i Adobe Acrobat (ikke Readeren) , muligt at sætte forskellige
sikkerhedindstillinger og blandt det man kan slå fra, er muligheden
for at kopiere tekst fra pdf-filen.

Det er måske det, der er dit problem.

Knud
--
Catapultam habeo. Nisi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum
immane mittam.

Fra : Claus E Beyer

Dato : 18-06-03 05:56

"Knud Winckelmann" <knud@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Det er, i Adobe Acrobat (ikke Readeren) , muligt at sætte forskellige
> sikkerhedindstillinger og blandt det man kan slå fra, er muligheden

Det kunne tyde på det. Der er bare "det sjove" ved det at man ligefrem
bliver opfordret til at kopiere et tekststykke og sætte det over i en ini-fil,
men det viser sig altså ikke at være muligt for mig.

Det er filen
http://www.sonyericsson.com/images/spgc/CWS31_GSD_R600_GPRS_Dial_Up_Connection_27_0_1090.pdf side 17, som jeg har problemerne med.

Claus

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 18-06-03 07:03

Således skrev "Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> i
dk.edb.system.ms-windows Wed, 18 Jun 2003 06:55:52 +0200:

>Det kunne tyde på det. Der er bare "det sjove" ved det at man ligefrem
>bliver opfordret til at kopiere et tekststykke og sætte det over i en ini-fil,
>men det viser sig altså ikke at være muligt for mig.

Det er det, der er problemet.

<http://belial.dk/news/adobe.jpg>

Knud
--
Chaos, panic, pandemonium - my work here is done.