Fjerne skorstensfundament
Fra : Jeppe N. Madsen

Dato : 23-06-03 16:11

Hej,

Vi bor i et hus hvor der er kælder, stue, 1.sal samt tagetage. Der har
i tidernes morgen været en skorsten i midten af huset. Denne er nu
nedlagt og fjernet fra tagetagen og op. Skorstenen starter i kælderen
hvor der er et slags "fundament" med lem til rensning mm.

Jeg kunne godt tænke mig af fjerne dette fundament, men er i tvivl om
hvorvidt jeg så får resten af skorstenen i hovedet Kan man således
fjerne fundamentet samt skorsten i kælderen uden at fjerne skorsten i
stue + 1.sal?

mvh
Jeppe

Fra : Peter C.

Dato : 23-06-03 17:02

> Jeg kunne godt tænke mig af fjerne dette fundament, men er i tvivl om
> hvorvidt jeg så får resten af skorstenen i hovedet

Det skal du ikke være i tvivl om......det gør du !

Kan man således
> fjerne fundamentet samt skorsten i kælderen uden at fjerne skorsten i
> stue + 1.sal?

Det korte svar: Nej !

Det lidt længere: Ikke uden at understøtte den resterende skorsten
(og her vil jeg råde dig til at tage kontakt til en rådgivende ingeniør der
kan beregne nøjagtig hvad det vil indebære)

Mit råd:
Lad det hele stå, eller pil det hele ned !

MVH
Peter C.

(og dem der nu kommer og påstår at "det kan man sagtens" husker lige at give
manden en garanti ikk´ ?

Fra : HHIST

Dato : 23-06-03 18:10

"Peter C." <pede_71@hotmail.com> wrote in message

> [...]
give
> manden en garanti ikk´ ?
>
> Peter C har helt ret. Ned med det hele eller ikke rørre:
Mvh Finn

Fra : Jeppe N. Madsen

Dato : 23-06-03 19:54

Den Mon, 23 Jun 2003 skrev Peter C.:

> Det skal du ikke være i tvivl om......det gør du !

Det regnede jeg egentlig også med men skulle lige høre om der var
nogen nemme løsninger......

mvh
Jeppe

Fra : zigge

Dato : 24-06-03 00:29

"Jeppe N. Madsen" <jeppenm@worldonline.dk> wrote in message

> Det regnede jeg egentlig også med men skulle lige høre om der var
> nogen nemme løsninger......

Det nemmeste er at få nogen andre til at pille den ned for dig

Mvh
//zigge

(og nej jeg ville heller ikke fjerne bunden uden at tage resten ved at banke
et stort hul i siden af den og så rage den ned oppefra ved at skubbe stenene
ind i hullet og lade konen bære dem op fra kælderen)

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 25-06-03 09:51

"Jeppe N. Madsen" wrote:

> [...]
> hvorvidt jeg så får resten af skorstenen i hovedet Kan man således
> fjerne fundamentet samt skorsten i kælderen uden at fjerne skorsten i

Vær sød at tage billeder før og efter
og læg dem i binaer
så vi kan se om skorstens fundament også bære taget,
og støtter murene indad.

Fra : Jeppe N. Madsen

Dato : 26-06-03 19:40

Den Wed, 25 Jun 2003 skrev Peter Ole Kvint:

> Vær sød at tage billeder før og efter og læg dem i binaer så vi kan
> se om skorstens fundament også bære taget, og støtter murene indad.

Hmmmm, jeg kan ikke helt finde ud af om det er en joke hvor du gerne
vil se et sammenstyrtet hus, eller om der er noget specifikt du gerne
vil se et billede af for at afgøre hvilke muligheder jeg har

mvh
Jeppe

Fra : Henrik Jensen

Dato : 27-06-03 00:01

On Thu, 26 Jun 2003 20:40:11 +0200, Jeppe N. Madsen
> [...]

>vil se et sammenstyrtet hus, eller om der er noget specifikt du gerne
>vil se et billede af for at afgøre hvilke muligheder jeg har

Jeg forstod det som en joke (forhåbentlig) og et sammenstyrtet hus.

/Henrik