hmm asp er underligt...
Fra : Rune Thougaard

Dato : 23-06-03 10:51

Jeg har hentet dette lille eksempel på www.html.dk

men den virker ikke...??

http://www.hh-indretning.dk/box.asp

koden er så ledes ud.

<title>Formular</title>
<head>
</head>
<%
Response.Write "<h1>Hej " & Request.Form("brugernavn") & "</h1>"
%>

--
http://www.vinperlen.dk
http://www.hh-indretning.dk

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 23-06-03 11:01

Rune Thougaard skrev:
> Jeg har hentet dette lille eksempel på www.html.dk
>
> men den virker ikke...??
>
> http://www.hh-indretning.dk/box.asp
[klip]

Dit webhotel understøtter tilsyneladende ikke ASP. Den smider blot hele
koden ud igen uden at køre ASP-scriptet først. Prøv at gå ind på siden og
tryk Vis kilde... så kan du se at også ASP-koden er med, selvom den burde
være erstattet med outputtet <h1>Hej [et-eller-andet]</h1>

Mvh. Bjarke

--
Gæt hvem der er bleven student, 17. juni 2003! [

Fra : Mogens Dyhre Hansen

Dato : 23-06-03 11:19

"Rune Thougaard" <rune@vinperlen.dk> wrote in message
> Jeg har hentet dette lille eksempel på www.html.dk
>
> men den virker ikke...??

Nej og det er fordi du skal lave en form hvor du indtaster brugernavn i
et felt og på action sætter du den til at afvikle box.asp
med andre ord du er nød til at tildele Request.Form("brugernavn") en
værdi og det gør du ikke bare ved at åbne box.asp siden.

--
Mogens D. Hansen
http://www.svend-bent.dk/

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 23-06-03 11:22

Mogens Dyhre Hansen skrev:
> [...]
> med andre ord du er nød til at tildele Request.Form("brugernavn") en
> værdi og det gør du ikke bare ved at åbne box.asp siden.

Ja, men hvis serveren overhovedet kunne afvikle ASP ville outputtet jo blot
være Hej (med stor skrifttype).

Mvh. Bjarke

--
Gæt hvem der er bleven student, 17. juni 2003! [

Fra : Rune Thougaard

Dato : 23-06-03 13:25

1. jeg har en udbyder som understøtter ASP

2. hvordan laver jeg så det der bruger navn dims.?

mvh. Rune Thougaard

Fra : Anders Lund

Dato : 23-06-03 14:05

"Rune Thougaard" <rune@vinperlen.dk> skrev i en meddelelse
> 1. jeg har en udbyder som understøtter ASP
Jeg kan se at du bruger wannafind.dk, og jeg kan se at du ligger på den
server de kalder linux7, dvs at det er et "Linux Suite" eller "Standard
Suite" webhotel du har, og disse understøtter altså ikke asp. Du skal enten
skifte til "Luksus Suite" eller "Business Suite" - med asp understøttelse.
Tag kontakt til wannefind, hvis du er i tvivl.

Mvh
Anders Lund

Fra : Jakob Andersen

Dato : 23-06-03 15:43

Anders Lund skrev:
> [...]
> skifte til "Luksus Suite" eller "Business Suite" - med asp understøttelse.

Eller også kunne man istedet bruge PHP hvis det er til rådighed i de
pågældende pakker, hvis der ønskes hjælp til dette kan der spørges i
dk.edb.internet.webdesign.serverside.php

--
Jakob Andersen

Fra : Rune Thougaard

Dato : 23-06-03 16:09

www.dalgaards.dk/box.asp

men nu står der kun hej..?

men jeg ved ikke en gang om jeg kan bruge den der kode til noget...

kik i dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp > kæmpe asp.

mvh. Rune Thougaard

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 24-06-03 01:26

Rune Thougaard skrev:
> www.dalgaards.dk/box.asp
>
> men nu står der kun hej..?
[klip]

Det er fordi du bruger Request.Form, som modtager data fra et formular-felt
med post-metoden. Når du går ind på siden ved at skrive adressen i din
browser bliver disse data jo ikke sendt. De skal sendes fra et
formular-felt. Evt. kan du ændre Request.Form til Request.QueryString og så
gå ind på siden vha.:

www.dalgaards.dk/box.asp?brugernavn=NAVN

Hvis du vil lave en formular på en anden side, der sender et brugernavn (som
modtages med Request.Form) kan koden f.eks. være:

<form method="post" action="http://www.dalgaards.dk/box.asp">
Skriv et brugernavn:
<input type="text" name="brugernavn">
<input type="submit" value="Send">
</form>

Håber du får det til at virke - og held og lykke med at lære ASP.

Mvh. Bjarke

--
Gæt hvem der er bleven student, 17. juni 2003! [