Skærme
Fijala 3554
En god CRT skærm. Hjælp!
Fra : Ukendt

Dato : 23-06-03 10:58

Jeg går pt. og leder efter en god 19" CRT skærm, og jeg håber I vil dele
jeres erfaringer/viden med mig.

Jeg har kigget på følgende skærme:

Samsung SyncMaster 959NF
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1514797949

og

Samsung SyncMaster 957MB
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1514797991

Hvad er forskellen på de to skærme? Teknisk set er der praktisk taget ingen
forskel (så vidt jeg kan se).

Jeg går også og overvejer en tredje skærm:

Dell 19"
http://dellware.euro.dell.com/dellstore/dellware/config/default.asp?s=dkdhs&l=da&m=dkk&n=&cu=dkdhs&v=d&cc=&ogn=&kcd=&ad=&mc=&rs=&cuid=&cg=&pch=1&pn=0&demo=&gc=&sbc=none&co=&b=DDKLOSKU-730-10380

Den har praktisk taget samme specifikationer som de to ovenfor.

Burde jeg have helt andre skærme i kikkerten? Håber I vil øse af jeres viden

Esben

Fra : Michael Kristensen

Dato : 23-06-03 17:50

> Burde jeg have helt andre skærme i kikkerten? Håber I vil øse af jeres
viden

LG

Fra : iddqdATworldonline.d~

Dato : 23-06-03 18:19

Esben Kolind Laustrup wrote:
> Burde jeg have helt andre skærme i kikkerten? Håber I vil øse af jeres viden

EIZO og La Cie

Mvh

Bruno

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 23-06-03 18:45

"> Jeg har kigget på følgende skærme:

> Samsung SyncMaster 959NF

Trinton skærm. Har to dampning wires på skærmen som man lige kan skimte på
hvid baggrund.

> Samsung SyncMaster 957MB

Ikke en trinitron skærm. Har ikke de to dampning wires.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 23-06-03 19:03

On Mon, 23 Jun 2003 19:44:30 +0200, Thomas Strøm Larsen wrote:

> Trinton skærm. Har to dampning wires på skærmen som man lige kan skimte på
> hvid baggrund.

Ja... ligebortset fra at det er et Diamondtron billedrør og ikke et
Triniton. Det er Sony der laver Triniton og Mitsubishi der laver "kopien"
Diamondtron. Begge typer er dog helt flade og har 'damper-wires'.
http://www6.tomshardware.com/display/20020319/crt-01.html

--
Lars

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 23-06-03 19:53

"> Ja... ligebortset fra at det er et Diamondtron billedrør og ikke et
> Triniton. Det er Sony der laver Triniton og Mitsubishi der laver "kopien"
> Diamondtron. Begge typer er dog helt flade og har 'damper-wires'.

Ja kunne bare ikke lige huske navnet da jeg skrev det.

mvh
Thomas

Fra : Thomas Antonsen

Dato : 25-06-03 09:47

Jeg har (i arbejds øjemed) købt mange IBM P96, Compaq P900, og HP P910 19"
skærme. Alle er bygget på Sonys Trinitron rør, og er derfor rigtig gode
skærme. De kan ofte fåes relativt billigt, ved "mærkevare" forhandlere.

Vh Thomas

Fra : Jacob Winther

Dato : 25-06-03 12:42

Jeg kan klart anbefale dig at vælge en 959NF.

Jeg har selv forgængeren 900NF den står meget skaprt og køre 1200 x 1024 /
100 MHz og 1600 x 1200 / 85 MHz. Menu systemet på min skærm er meget simpelt
at anvende.

Du to vandrete streger kan svaget ses, men man vender sig hurtigt til ikke
at se dem

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 25-06-03 13:20

"Jacob Winther" <jw@politik.dk> wrote in message

> Jeg kan klart anbefale dig at vælge en 959NF.

Enig - har et 1½ år gammelt eksemplar af slagsen, og her får du rigtig meget
for pengene. Eneste "men" er om der snart kommer en ny model, men så igen er
den jo sikkert noget dyrere.

V.h.

Mads

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 25-06-03 15:30

On Wed, 25 Jun 2003 13:42:07 +0200, Jacob Winther wrote:

> Jeg kan klart anbefale dig at vælge en 959NF.

Helt enig. Jeg fik min 959NF i går og er meget imponeret over hvad man kan
få leveret for 2500

> Jeg har selv forgængeren 900NF den står meget skaprt og køre 1200 x 1024 /
> 100 MHz og 1600 x 1200 / 85 MHz. Menu systemet på min skærm er meget simpelt
> at anvende.

Kan 900NF'eren ikke sammen med Mouscreen? Med det kan jeg fra Windows
justere næsten alle skærmindstillinger. Meget elegant feature og ofte
lettere/hurtigere end via OSD'et.

> Du to vandrete streger kan svaget ses, men man vender sig hurtigt til ikke
> at se dem

Jeg troede faktisk de var tydeligere. Jeg mener nu at ha' set Triniton
skærme hvor de var noget mere markante, men i hvert fald er det ikke noget
der generer.

--
Lars

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 01-07-03 20:04

In dk.edb.hardware.skaerm, "Esben Kolind Laustrup" <esben(a)ezben.dk>
<"Esben Kolind Laustrup" <esben(a)ezben.dk>> says...
> Jeg går pt. og leder efter en god 19" CRT skærm, og jeg håber I vil dele

ViewSonic Perfect Flat. Flad som en TFT, men med den gode billedkvalitet
fra en CRT.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen