Hvilken autostol kan i anbefale
Fra : René Hansen

Dato : 22-06-03 21:43

Hej Forældre

Vores snart 6 mdr gamle dreng sidder pt i en lejet stol fra Jalsøe.Lejemålet
udløber ved hans 8 måned Vi skal derfor købe os en ny autostol snart .

Hvad kan i anbefale Far her har hørt Recaro laver et sæde og tænker straks
det må være godt...... Jeg er nu ikke helt sikker alligevel og ville derfor
bede om lidt hjælp med erfaringer og evt links til test´s af stole.

Vores venner fik idag en römer stol som skulle være rigtig fornuftig som jeg
forstår det på dem. Hvis i kunne sætte ca prisen på de modeller i anbefaler
ville det være en stor hjælp.

På forhånd tak

René Hansen

Fra : Christina Puhakka Eg~

Dato : 22-06-03 22:34

"René Hansen" <_lukather@get2net.dk> skrev...

> Jeg er nu ikke helt sikker alligevel og ville derfor
> bede om lidt hjælp med erfaringer og evt links til test´s af stole.
>
> Hvis i kunne sætte ca prisen på de modeller i anbefaler
> ville det være en stor hjælp.

På Forbrugerinformations hjemmeside finder du en lang række tests af
forskelligt børneudstyr, bl.a. autostole:
http://www.fi.dk/test/boerneudstyr/
De forskellige produkters pris indgår også i vurderingen.

Christina

Fra : Insideout

Dato : 22-06-03 22:56

"René Hansen" <_lukather@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Forældre

Ikke helt endnu, men jeg taster et par linjer alligevel.

> Hvad kan i anbefale Far her har hørt Recaro laver et sæde og tænker straks
> det må være godt

Jeg har set den i funktion og de er smarte og meget funktions dygtige men de
er bagefter med hensyn til sidekollision, prisen er også lidt peberet.

> [...]
jeg
> forstår det på dem. Hvis i kunne sætte ca prisen på de modeller i

Tænk+test har tæst af 13 auto stole til større børn i denne måned. Her
vinder Römer Duo plus (9-18 kg) men koster 2399.- , den bruger 5
punktssele i autostolen.
Römer vinder også ved 15-36 med Römer Kid til 999.-, den bruger bilens egen
rullesele.

Hts Be safe iZi Comfort (Shina tlf. 40190079)(9-18 kg) på en 3 plads med
gode karaktere, koster 1599.- bruger 5 punktselen i autostolen.

Resten dumper mere eller mindre på sidekollision og frontalkollision.

Jeg kunne godt have tænkt mig en test mellem Recaro og Römer for der er
ingen tvivl hos mig Recaro er geniale.

Mvh
Henrik
--
Projekt idealvægt start den 19-05-2003 Vægt 155.4 kg. Skal tabe mig 69.4 kg.
Vejning (uge04) den 16-06-2003 Vægt 147.5 kg.

Fra : Fly Christensen

Dato : 23-06-03 10:28

On Sun, 22 Jun 2003 23:55:40 +0200, "Insideout" <insideout@chicks.dk>
wrote:

> [...]
>er bagefter med hensyn til sidekollision, prisen er også lidt peberet.

I sidekollisionstest er den kun bagefter, hvir man fravælger
hovedstøtten. Prisen er ikke så peberet igen, når man tænker på at den
går op til 36 kilo. Det vil sige, du skal kun købe stol èn gang.

[snip en test uden Recaro med Römer som vinder]
>Jeg kunne godt have tænkt mig en test mellem Recaro og Römer for der er
>ingen tvivl hos mig Recaro er geniale.

Derfor har vi to af dem. Den test har faktisk fundet sted - hele to
gange. Begge gange vinder Römer knapt foran Recaro. Tilgengæld skal der
2-3 Römer-stole til at dække samme opgave, som Recaro klarer med en
stol.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Insideout

Dato : 23-06-03 12:34

> I sidekollisionstest er den kun bagefter, hvir man fravælger
> hovedstøtten.

God info tak.

> Prisen er ikke så peberet igen, når man tænker på at den
> går op til 36 kilo. Det vil sige, du skal kun købe stol èn gang.

Hvis man skal følge den generelle anbefaling om at anvende bagudvente stole
så længe som muligt - i hvert fald til barnet når 13 kilo, så er en stol
ikke nok. Men med Recaro som stol nummer to så er to stole nok .

> [...]
> gange. Begge gange vinder Römer knapt foran Recaro. Tilgengæld skal der
> 2-3 Römer-stole til at dække samme opgave, som Recaro klarer med en

Har du noget info om hvor jeg kan finde denne test?

Mvh
Henrik

Fra : Fly Christensen

Dato : 24-06-03 09:14

On Mon, 23 Jun 2003 13:34:03 +0200, "Insideout" <insideout@chicks.dk>
wrote:

[snip]
>Hvis man skal følge den generelle anbefaling om at anvende bagudvente stole
>så længe som muligt - i hvert fald til barnet når 13 kilo, så er en stol
>ikke nok. Men med Recaro som stol nummer to så er to stole nok .

Hvis vi skulle vente på at vores datter når de 13 kilo, før hun skifter
til en anden stol, så når hun både at blive konfirmeret og gift inden

>Har du noget info om hvor jeg kan finde denne test?

De var engang i ADACs medlemsblad motorwelt.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Insideout

Dato : 24-06-03 09:45

> Hvis vi skulle vente på at vores datter når de 13 kilo, før hun skifter
> til en anden stol, så når hun både at blive konfirmeret og gift inden

Jeg bliver nød til at skrive at jeg forstår ikke hvad du mener?

Mvh
Henrik

Fra : Fly Christensen

Dato : 25-06-03 12:23

On Tue, 24 Jun 2003 10:44:47 +0200, "Insideout" <insideout@chicks.dk>
wrote:

>"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i en meddelelse
>>

>Jeg bliver nød til at skrive at jeg forstår ikke hvad du mener?

Min datter er født otte uger for tidligt og ligger permanent under den
der alder/højde/vægt kurve. Hun er derfor lettere end et let barn. Hun
skulle derfor have en anden stol langt tid før hun nåede/når de 13 kilo.
Hmm, jeg er ikke engang klar over, hvor meget hun egentlig vejer nu.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : René Hansen

Dato : 23-06-03 21:58

Hej forældre

Tusind tak til Jer alle det har været meget nyttigt. En enkelt nævner at
købe den i tyskland..... Kunne man få et lille link til en sådan adresse

Tusind tak endnu engang

Mvh René

Fra : Morten Thor

Dato : 23-06-03 06:26

Hej
Vi har Recaro stolen, og har i princippet været glade for den, men alligevel
synes jeg først den er rigtig god når barnet bliver omkring 2 år. Indtil da
synes jeg Rømer King er bedre. De små sidder på en eller anden måde bedre i
den. Nu skal det siger at jeg siden har fundet ud af at man kan få en slags
indsats til Recaro til de mindre børn, kender det dog ikke nærmere, men hvis
det er noget der er velfungerende er Recaroen genial.
M.v.h.

Fra : Fly Christensen

Dato : 23-06-03 10:29

On Mon, 23 Jun 2003 07:26:06 +0200, "Morten Thor"
<thor"remove"@thornet.dk> wrote:

> [...]
>indsats til Recaro til de mindre børn, kender det dog ikke nærmere, men hvis
>det er noget der er velfungerende er Recaroen genial.

De fungerer perfekt. Vores den store er født 8 uger for tidligt og noget
klein af sin alder. Hun har derfor haft brug for disse indlæg. Dermed
sad hun perfekt i stolen.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Anja

Dato : 23-06-03 06:52

--
> [...]
være rigtig fornuftig som jeg
> forstår det på dem. Hvis i kunne sætte ca prisen på de modeller i
Hej Rene
Vi har en Romer king i begge biler og er meget glæde for dem men det er
nogle dyre stole... Vi fik fat i dem i Tyskland og kom ned på en pris som
var så billig at vi købte 2 for den samme pris som en koster herhjemme -
800.- stk
Anja
Tjek www.holdum.dk det kan være vi lige har det du mangler...

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 23-06-03 08:54

René Hansen wrote:
> [...]
> forstår det på dem. Hvis i kunne sætte ca prisen på de modeller i anbefaler

Rode, rode, rode. Her! Tænk&Test nr. 35 juni 2003.

Test af autostole. Som sædvanlig vinder Römer.

Til mindre børn førstepladsen (af 4), til større børn (som er det I går
efter) de to første pladser samt femtepladsen (af 13).

De nævner ikke Recaro i testen.

Vi har selv haft en Römer King i et par år, og kan stå inden for kvaliteten.

Kristian Damm Jensen | Feed the hungry at www.thehungersite.com
kristian-damm.jensen@cgey.com | Two wrongs doesn't make a right,
ICQ# 146728724 | but three lefts do.

Fra : Janne Vestergaard

Dato : 23-06-03 12:12

Ang. test i Tænk og test anbefaler de at købe 3 stole igennem tiden. Først
en til ca. 10-13 kg. (baby), så en op til 18 kg (fx. Rømer king) og så en op
til 36 kg.

Grunden til dette er at en baby umuligt kan side godt i en stol der også kan
bruges til et 4 årigt barn.

Janne

Fra : René Rolighed Christ~

Dato : 24-06-03 11:53

"René Hansen" <_lukather@get2net.dk> wrote in message
> Hej Forældre
>
> Vores snart 6 mdr gamle dreng sidder pt i en lejet stol fra
Jalsøe.Lejemålet
> udløber ved hans 8 måned Vi skal derfor købe os en ny autostol snart .

Vores lille pige har også lige fået skiftet det lejede liftnet med en ny
skøb autostol.

> [...]
derfor
> bede om lidt hjælp med erfaringer og evt links til test´s af stole.

Recaro er uden tvivl lækkert, men kan først anbefales når barnet er blevet
en del større.

> [...]
jeg
> forstår det på dem. Hvis i kunne sætte ca prisen på de modeller i

Vi kiggede rigtig meget på Römer King og havde egentlig bestemt for at det
skulle være den. Men så fik vi set en Bebé Confort Iseos Safe Side hos
Bildillen (Roskildevej - tæt på Jalsøe) - og så var vi ikke et sekund i
tvivl.

Sikkerhedsmæssigt er Römer'en og Bebé'en meget tæt på at være "lige gode",
men Bebé'en havde en funktion som bare er fantastisk. Man kan vha. et
drejehåndtag justere bredden på sædet. Så den simpelhen passer perfekt til
barnets størrelse mens det vokser. Det virker perfekt!

Desuden fik vi en fantastisk service hos Bildillen... Jeg tror det var
ejeren - og man kunne høre han vidste hvad han talte om (modsat den første
unge fyr vi først fik fat i). Han hjalp også med at sørge for at den blev
monteret korrekt i bilen. Alt i alt en superservice og en supervare! Læs
mere om den her: http://www.bildillen.dk/?mode=produkt&ID=262136 Mine
uforbeholdne anbefalinger... Og så koster den kun kr. 1699,-

Med venlig hilsen
René