billeder med Canon S45
Fra : Niels Ibsen

Dato : 22-06-03 21:23

For et stykke tid siden, efterspurgte jeg folks erfaringer med diverse
undervandskameraer. Efterfølgende besluttede jeg mig for at købe et Canon
Powershot S45, og i dag blev det så prøvet af for første gang. Jeg synes
lige jeg vil dele resultaterne med nyhedsgruppen. De er taget ved Glatved på
Djursland.
http://www.niib.dk/linkesider/dykning.htm

De venligste dykkerhilsner fra Niels

Fra : Søren Arnvig

Dato : 22-06-03 21:34

"Niels Ibsen" <mail@niib.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lige jeg vil dele resultaterne med nyhedsgruppen. De er taget ved Glatved

Imponerende kvalitet.
Det må blive helt perfekt med en blitz
til at sætte lidt dybde i strukturene

Søren Arnvig
som glæder sig til at få hus til sit Powershot A70

Fra : Kim Adersen

Dato : 22-06-03 23:03

> [...]
>lige jeg vil dele resultaterne med nyhedsgruppen. De er taget ved Glatved på

Hej Niels.
Jeg synes det er nogle rigtig gode billeder du har fået taget der. Men jeg er
lidt nysgerrig efter at vide, hvilken dybde vi er på på de forskellige billeder,
og så om du har brugt blitz, (intern/ekstern) ?

Mvh/Greetings
Kim Andersen

Fra : Jens Didriksen

Dato : 22-06-03 23:11

Billede nr. 2 fra venstre ligner næsten en havfrue i profil

Didrik

Fra : Niels Ibsen

Dato : 23-06-03 05:58

Ja billedet (nr. 2) ligner bestemt en havfrue,....hvilket jeg derfor også
har kaldt det,.....se øverst i browserens vindue. Det var først noget jeg så
da jeg kom hjem. Billederne er taget med intern blitz. Jeg havde den til at
stå på automatic, så det styrede det selv. Dybden var ca. 5 meter.

Mvh niels

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 23-06-03 14:50

Hej Niels, og andre,

Billederne er flotte, hvis det er dine først undervandsbilleder vil jeg
meget gerne se dem du tager når du har lært kameraet at kende. Til prisen,
ville jeg personligt have foretrukket olympuskameraet C4040 bla.a. pga.
bedre lysfølsomhed. Skal I sammenligne kameraer så kig på www.dpreview.com
og undervands informationer på www.digideep.com

Navngivning af billeder er et pokkers til tema. Efter billede nr xxx, som
man jo nemt opnår med et digitalkamera kommer problemet med at navngive til
at antage uoverskuelige dimensioner. Jeg har løst det ved at benytte et
format der gør at jeg tidsmæssigt skal placere billedet for at finde det og
så på navnet kan se hvornår det er taget. Det giver den rigtige sekvens når
der sorteret vises billeder.

ÅÅÅÅMMMDD-ttmmss-xxx.jpg

Og så placeres alle billeder i et katalog for hvert år og eventuelt
underkatalog for bestemte arrangementer.

Til dette anvender jeg Piestudio, som gør dette i en (to) arbejdsgange.

I exif formatet taster jeg så ekstra information ind hvis jeg synes det er
nødvendigt f.eks. informationer til at søge på, som ikke videre gives fra
kameraet direkte.

Jeg søger stadig efter et godt billededatabase program, som indeholder en
nem indtastning og søgning på store mængder af billeddata, er der nogen der
har forslag?

Hilsen Henrik

Fra : Leif Halling

Dato : 23-06-03 12:38

Hej Niels. Gode billeder.

Jeg er selv "gammel" undervandsfotograf men har indtil nu brugt Nikonos
undervandskamera. På et tidspunkt skal jeg også over på noget digitalt.

Hvad har du af grej ?
Hvad koster det ?
Er det hurtigt og praktisk at opmonterer ?

Mvh. Leif Halling

Fra : Niels Ibsen

Dato : 23-06-03 16:55

"Leif Halling" <leif.halling@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad har du af grej ?
> Hvad koster det ?
> Er det hurtigt og praktisk at opmonterer ?

Jeg tager billeder med et Canon Powershot S45 samt det dertil hørende
UV-hus, som kan gå ned til 30 m. Jeg har købt det over nettet. Kameraet hos
www.prc-data og huset hos www.midt-data.dk Begge virksomheder ligger i
Viborg. Kameraet er meget brugervenligt og nemt at have med at gøre.
Mvh Niels

Fra : Kim Adersen

Dato : 23-06-03 17:37

> [...]
>www.prc-data og huset hos www.midt-data.dk Begge virksomheder ligger i
>Viborg. Kameraet er meget brugervenligt og nemt at have med at gøre.

Hej Niels.
Hvilken funktioner kan du bruge fra uv-huset? Jeg havde indtil fornyligt selv
haft en ide
om et Canon A70 kamera med dertilhørende uv-hus, mest af alt fordi huset er
prismæssigt
ret billigt. Men ingen steder kan jeg finde informationer om, hvad man kan fra
huset, (udover
at tage billeder), så jeg droppede tanken igen for et par uger siden og har nu
lånt en
sea-life kamera med ned til Sharm på torsdag. Efter jeg så dine billeder, så
ærger jeg mig
lidt over, at jeg ikke købte det Canon i stedet :( (Jeg ved godt det ikke er et
A70 du bruger
men jeg tror ikke forskellen er den helt store). Min plan er alligevel at tage
billeder i rødehavet
fra 5 - 15m dybde, (derunder er der simpelthen for mørkt, tror jeg), eller
farverne er lidt for blege.

Mvh/Greetings
Kim Andersen