Varmegenvindingsanlæg.....
Fra : TexasFlood

Dato : 22-06-03 19:47

Overvejer kraftigt at få sådant et installeret.

Noen der har gode/dårlige erfaringer som de vil dele med mig...?

MVH

CWE

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 23-06-03 17:54

Mit kører nu på 5. år, et lignende de "genvex anlæg" som findes på markedet.
Jeg har selv bygget mit,men det krævet lidt fingerfærdighed og masser af
tålmodighed
Vi har 4 hunde, og du ved hvordan sådanne nogen kan lugte når de er
våde, eller når man har gæster som ryger, Ja de problemer er stort set væk
med dette anlæg. Men husk alle ventilationskanaler skal lukkes og ingen
vinduer på klem, for så virker anlægget ikke efter hensigten.
Du vil blive forbavset over, hvor meget vand der kommer ud af sådan et
anlæg!! I vinterhalvåret kommer der nok omkring 10-15 liter på en uge.
Jeg kender flere som har disse anlæg, og alle er meget glade for dem,
husk det skal køre i døgn/års drift, det er noget med en baterieflora som
kan udvikle sig i rørerne, hvis du slukker anlægget.

Hilsen Thorleif.

Fra : TexasFlood

Dato : 24-06-03 16:36

Jeg overvejer at anskaffe et af de genveksanlæg som også har elopvarmet vand
til gulvvarme
som tilskudsvarme, men jeg ved ikke om det er en dyr opvarmningsform (selv
om det kun er tilskudsvartme til genveksanlægget..).
Den burde da alt andet lige være bedre end elradiatorer.

TF

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 26-06-03 17:17

Ja, det kender jeg ikke til, men min VVS mand siger, at det bare er noget
som virker!!

Thorleif.