Hvordan flere opsætninger til samme netkor~
Fra : Benny Andersen

Dato : 30-03-01 19:04

Måske nogen lige vil hjælpe en nybegynder...

Altså: Jeg har etableret netværk til server (linux) hvor jeg arbejder med
internetprogrammer.
Det virker fint. Jeg er nød til at angive en IP-adresse for at PC-en skal
finde sitet på serveren.

Derudover har jeg etableret netværk mellem PC-en og en bærbar sag og det
fungerer
forsåvidt også - uden IP-adresse.

Jeg bruger samme netkort og kabel til henholdsvis server som bærbar.
Da de ikke benyttes samtidig sætter jeg bare netværkskablet i den af
"bagdelene"
jeg aktuelt skal benytte, OG SÅ ER DET AT DET BEGYNDER AT VIRKE LIDT BØVLET!
For hver gang jeg skal skifte netværksforbindelse fra server til bærbar og
omvendt,
skal jeg også hver gang skifte opsætningen for henholdsvis netkort som
TCP/IP.

Jeg kunne godt tænke mig en god fidus - eller flere - om hvordan jeg løser
dette
(når nu jeg er så fornæret kun at have eet krydset kabel).

Mvh benny a

Fra : HB

Dato : 31-03-01 06:42

Programmet er Netswitcher - du kan hente det på www.netswitcher.com det er
rigtigt billigt og det fungerer perfekt - jeg har brugt det i lang tid med 3
forskellige konfigurationer.

Helge