Asp nedbrud del II
Fra : Niels Sloth

Dato : 22-06-03 15:43

Jeg har for noget tid siden fået hjælp til mine trængsler på
www.biopix.dk her i gruppen uden egentlig at finde ud af hvad der var
galt (emne: .Net framework ødelægger databaseoplag i old-asp?)

I mellemtiden har jeg skiftet server-maskinen ud, og jeg har købt og
installeret Windows 2003 server, så den side skulle være i orden.

BioPix kører fint med begrænsede funktioner, og jeg ville til at lægge
nogle af de oprindelige tilbage, det drejer sig om nogle
redigeringsfunktioner som en partner kan benytte sig af, dvs. at han
skriver til databasen, og ændrer oplysninger om enkeltbilleder mm.

Dvs. at jeg ændrede rettighederne til Access databasefilen, så alle
kan skrive til den.

1/2 time efter og efter at min partner havde afprøvet funktionerne
igen, var der igen nedbrud, der kan ikke slås op i databasen. Det
eneste der hjalp var genstart af serveren og at fjerne
skriverettighederne til databasen, så kører det igen.

Er der nogen der kan give nogen hints til hvad det kan være, og
hvordan jeg kan undersøge det videre?

Findes der en mulighed for at blokere sitet udefra, ved at køre nogle
fjendtlige scripts, og hvordan kan jeg evt. se om det er tilfældet, og
stoppe det?

Hvad skal jeg evt. kigge efter i serverens logfil?

Mvh. Niels

Fra : Claus O

Dato : 22-06-03 16:30

"Niels Sloth" <sloth@post1.tele.dk> wrote

> [...]
>
> 1/2 time efter og efter at min partner havde afprøvet funktionerne
> igen, var der igen nedbrud, der kan ikke slås op i databasen. Det

Hvorfor gå tilbage til Access igen?
Fik du ikke kørt MySQL ind?

Fra : Niels Sloth

Dato : 22-06-03 17:24

On Sun, 22 Jun 2003 17:29:39 +0200, "Claus O"
<ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> wrote:

>Hvorfor gå tilbage til Access igen?
>Fik du ikke kørt MySQL ind?

Jo, men der var fortsat problemer, så nu er jeg tilbage med Access
igen efter serverhard- og softwareskift. Det kører fint nok, men altså
ikke når der skrives til databasen.

Niels

Fra : Claus O

Dato : 22-06-03 17:59

"Niels Sloth" <sloth@post1.tele.dk> wrote

> Jo, men der var fortsat problemer, så nu er jeg tilbage med Access
> igen efter serverhard- og softwareskift. Det kører fint nok, men altså
> ikke når der skrives til databasen.

Hvis du ikke allerede har gjort det så prøv at sætte en system DSN (odbc) op
som nogle gange virker når alt andet kikser. Prøv evt. også at connecte
via "provider" (jet) og ikke "driver", hvis det er sådan du pt.connecter.