Stylesheet og Italic
Fra : Frank Jørgensen

Dato : 30-03-01 18:46

Min første side med style sheet er ved at tage form men, men ,men

jeg har en linie der sidder sådan ud
p     { font-size: 10pt; line-height: 12pt;
font-family: verdana, arial, sans-serif;}

nu er min problem at midt i en linie skal jeg bruge noget tekst som
står med samme type men med kursiv - hvordan klare jeg det ?

Derover driller mine overskrifter, de bliver lidt hakkede i
bogstaverne
h1   {
   font-size: 12pt; font-family: verdana, arial, sans-serif;
   text-align: center;

   }

skyldes det at værsien 12 pt er forkert ? mit ønske er bare at lave
overskrifterne en anelse større

Fra : Klaus Seidenfaden

Dato : 30-03-01 21:25

Frank Jørgensen skrev i meddelelsen
<3ac4c4bf.10908361@news.inet.tele.dk>...
> [...]

>[...]
>skyldes det at værsien 12 pt er forkert ? mit ønske er bare at lave

Så prøv med f.eks. 120% i stedet for 12pt.

-- Klaus.

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 30-03-01 21:34

On Fri, 30 Mar 2001 17:45:58 GMT, vibeke@mikkelsen.mail.dk (Frank
Jørgensen) wrote:

>nu er min problem at midt i en linie skal jeg bruge noget tekst som
>står med samme type men med kursiv - hvordan klare jeg det ?

Du kan lave det på flere måder:

Inline:

Her er et afsnit med noget tekst, <span style="font-style:
italic;">noget af det er kursivt, </span>andet er ikke.

Vha. en class:

..kursiv { font-style: italic; }

blabla

>skyldes det at værsien 12 pt er forkert ? mit ønske er bare at lave
>overskrifterne en anelse større

Jeg har ikke nogen idé om hvorfor bogstaverne bliver hakkede, men hvis
du blot ønsker at lave teksten større vil jeg anbefale at lave en
relativ størrelse i stedet, foreksempel "font-size: 1.1em;" eller
"font-size: 110%;", som i øvrigt betyder det samme.

mvh Andreas