<legend> misfarves i IE under WinXP?
Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 22-06-03 11:44

Hej i gruppen.

Jeg sidder og roder en del med forms for tiden, og her er der jo det
dejlige fieldset-element med tilhørende legend-element.

<fieldset>
<legend>en overskrift til gruppen</legend>
<input type="text" name="navn" value="Henry">
</fieldset>

Jeg synes dog at have opdaget en bug/feature ved Internet Explorer
under Windows XP; selvom jeg med CSS definerer, at legend's skal
vises med en bestemt farve, ignorerer IE/WinXP dog dette, og viser
teksten med en marinblå farve?!

Altså, følgende, der synes at virke i øvrige browsere:

legend {
   color: #000;
}

har ingen effekt i IE/WinXP.

Hvis man derimod pakker indholdet ind i em, strong, span eller
lignende og definerer klasser/regler herfor, virker det fint.

..virkforsatan {
   color: #000;
}

Er det en IE/WinXP quirk, eller har jeg overset noget?

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fredgaard!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/?page=fredgaard

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-06-03 13:20

Anders Thorsen Holm skrev:

> [...]
> legend's skal vises med en bestemt farve, ignorerer IE/WinXP
> dog dette, og viser teksten med en marinblå farve?!

Har du et link til siden? Det virker fint her. Jeg kan i øvrigt få
farvet teksten både med legend { color: red; } og fieldset{ color:
red; }. Måske er problemet at baggrundsfarven fra et andet lag
"vinder" over fieldset/legend.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 22-06-03 13:41

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Har du et link til siden?

Desværre ikke, jeg har ikke lige mulighed for at få det online p.t.

> Måske er problemet at baggrundsfarven fra et andet lag
> "vinder" over fieldset/legend.

Ack! Jeg tror, jeg har dummet mig... det ser ud til at jeg har glemt at
angive color generelt for body, og IE/WinXP (der naturligvis adskiller
sig fra IE på andre Windows platforme) farvelægger legend's med en
standard farve. At det så ikke hjalp at smide en klasse på, fatter jeg
til gengæld ikke?

Nå, jeg vender tilbage, hvis jeg hitter ud af, hvad der gik galt.