Isolering med parpiruld
Fra : Ulla Nygård Hansen

Dato : 22-06-03 11:21

Hej alle

Er der nogen der har erfaring med isolering med parpiruld ?

Det udemærker sig på mange områder i teorien, men hvordan er det i praksis.

Det skulle blandt andet give et bedre indeklima, da man kan bygge uden brug
af dampspær.

MVH

Ulla

Fra : Felix

Dato : 22-06-03 12:48

On Sun, 22 Jun 2003 12:20:48 +0200, Ulla Nygård Hansen wrote:

> [...]
>Det skulle blandt andet give et bedre indeklima, da man kan bygge uden brug

Jeg har set mange anvendelser af det i tyskland. Men alle steder
bruges der dampspærer.

Jeg tror det vil være meget dumt at undlade den.

m. v. h.

Fra : Ivar

Dato : 23-06-03 20:39

Ulla Nygård Hansen skrev:

> Det skulle blandt andet give et bedre indeklima, da man kan bygge uden brug
> af dampspær.

Hvorfor kan man undvære dampspærren? Er det fordi papiret ikke isolerer
eller fordi det alligevel rådner?
Hvis man ønsker et hus der skal bestå, vil jeg anbefale, at man bruger så få
organiske materialer som muligt.

Hvorfor skulle der være bedre indeklima i et hus uden dampspærrer?
Hvis al fugtighed i huset frit kan forsvinde ud gennem murene, vil man
opleve et statisk helvede om vinteren pga. af ekstrem lav fugtighed.

Ivar