Snegle i jordbær
Fra : Lisa

Dato : 21-06-03 21:08

Nu er nogle af vores jordbær endelig modne, og jeg gik planterne igennem for
at plukke til vores dessert...men...ca. halvdelen af de modne var angrebet
af små skovsnegle eller noget der ligner og derfor aldeles uspiselige...
Jeg har ikke tænkt mig at dele vores jordbær med de små bæster hvis det kan
gøres anderledes...Er der noget jeg kan gøre for at få dem væk uden at
ødelægge jordbærerne iår?
Hvad med næste år, kan jeg sprøjte med noget på forhånd elelr undervejs i
vækstsæsonen?
mvh Lisa

Fra : lillespir

Dato : 21-06-03 21:30

"Lisa" skrev d. 21-06-03 21:08 dette indlæg :
> [...]
> ødelægge jordbærerne iår?
> Hvad med næste år, kan jeg sprøjte med noget på forhånd elelr

Er det meget uoverskueligt at strø salt rundt om dine jordbærrækker,
hvis ikke , så læg 5 - 10 cm.bred plastikbælte rundt om jordbær
rækkerne, herpå strøes salt, helst i et godt lag, det kan holde sneglene
på afstand. HUSK at fjerne dem der er inden for plastikbæltet ellers er
du lige vidt.
Hilsen Rita
Ellers læs : Hus og Have Tip & Trick fra JannOtto. Dræbersnegle.

http://www.kandu.dk/

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 21-06-03 21:45

On Sat, 21 Jun 2003 22:08:18 +0200, "Lisa" <lissa130@hotmail.com> wrote:

> [...]
>ødelægge jordbærerne iår?
>Hvad med næste år, kan jeg sprøjte med noget på forhånd elelr undervejs i

Brug ferramol - et granulat som tager livet af sneglene. Det er ret
effektivt. Du kan sagtens nå at få effekt af det allerede i år.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Mona Ibsen

Dato : 26-06-03 07:59

Du skal gå i et plantecenter og bestille nematoder. De er uskadelige for
mennesker, men dødelige for snegle. De er særdeles effektive.

Mange hilsener og held og lykke
Mona Ibsen