Skærme
Fijala 3554
Acer 732, så blev det min tur, hvordan er ~
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 21-06-03 16:42

Hej med jer.

Efter nogle forgæves forsøg med Neovo og Orion 17" TFT drenge som jeg
leverede retur da jeg fik knald i låget af at se på dem, har jeg nu efter de
gode anmeldelser her i huset prøvet en Acer 732.

Jeg kæmper nu lidt med at få den til at se så godt ud som muligt efter mit
hoved, men syntes ikke jeg helt rammer plet.

Balladen er at jeg syntes at f.eks. Outlook Express er meget hvis, jeg har
sat skærmen i warm mode, og det hjælper sføli en del.

Jeg tænkte om andre herinde havde gjordt sig erfaringer med denne skærm, og
måske tænkte de havde den perfekte indstilling.

Jeg tror måske en af grundende til jeg har ballade med disse skærme (17"
tft) er at den højere opløsning giver mindre bgstaver, er der et sted i XP
hvor jeg med et trylleslag kan skyde str. lidt i vejret ?

Endelig, når jeg kigger på den blå st. baggrund i XP, syntes jegjeg har
lodrette striber i hele skærmens bredde, hvad kan dette skyldes.

Endelig, jeg kører med et Nvidia Geforce 4 MX 440, vil noget af ovenstående
blive løst med en DVI kort istedet ?

Pyha, sikke en omgang, jeg håber at nogle kan hjælpe med alle eller enkelte
af mine spørgsmål.

Iøvrigt benyttede jeg Electric City's 125% prisgaranti, så jeg endte på
4329,-.

Mvh.

Kim

Fra : Jacob Riis

Dato : 21-06-03 17:07

"Kim Jørgensen" <k7@get2net.udskiftmedDK> skrev i en meddelelse

> [...]
og
> måske tænkte de havde den perfekte indstilling.

Jeg har brightness på 30 og contrast på 80. Prøv selv regulere lidt på
indstilingerne. Jeg læste i et andet forum at skærmen fra fabrikken
indstillet med for stærk lystyrke. Hvis du bruger skærmen om aftenen skal du
sørge for at der er tændt for lyset i værelset ellers er det min erfaring at
man godt kan få ondt i øjnene.

> Jeg tror måske en af grundende til jeg har ballade med disse skærme (17"
> tft) er at den højere opløsning giver mindre bgstaver, er der et sted i XP
> hvor jeg med et trylleslag kan skyde str. lidt i vejret ?

Du vænner dig efter et par dage til det, men du kan prøve i skærmegenskaber
under Udseende ændre skriftstørrelsen.

[snip] andre spørgsmål jeg ikke har en løsning på

--
Jacob, AL732