URL i en response.write
Fra : Fastwrite

Dato : 20-06-03 14:22

Hej med jer.

Nu har jeg siddet flere timer og prøvet at få en URL, der bliver
hentet fra en database, ind på en response.write.

Mine seneste eskapader er dette:

response.write("<a href="" & rst("statistik") & "se
statistik</A>")

men den er der også fejl i.

Hvorfor kan jeg ikke se den simple løsning der helt sikkert er ?!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 20-06-03 14:29

"Fastwrite" <html@tsmedia.dk> wrote in message

> Mine seneste eskapader er dette:
>
> response.write("<a href="" & rst("statistik") & "se
> statistik</A>")

det er lidt svært at hjælpe når du ikke fortæller hvad der går galt ?

Prøv at skrive

Bemærk koden skal stå uden for <% %> så afslut inden mit eksempel

--

Mvh / Regards
-=< Christian >=-

Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 20-06-03 14:41

> Bemærk koden skal stå uden for <% %> så afslut inden mit eksempel

Der er da ingen grund til at hoppe ud af de <% %> - tags der allerede er
der?! Han skal vel oprette forbindelse, og trække ud samtidig med at han
udskriver rst("statistik")-linket!
Husk også "-tegnene i <a href="xyz.asp"> i tilfælde af et mellemrum (space)!
(se evt. mit andet indlæg)

MVH Jonas (aka Juke)

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-06-03 15:38

Jonas Schmeltz Aaberg skrev:

> Der er da ingen grund til at hoppe ud af de <% %> - tags der
> allerede er der?!

En mulig grund: Det er lettere at overskue.

> Han skal vel oprette forbindelse, og trække
> ud samtidig med at han udskriver rst("statistik")-linket!

Og?

> Husk også "-tegnene i <a href="xyz.asp"> i tilfælde af et
> mellemrum (space)! (se evt. mit andet indlæg)

De er der jo allerede.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 21-06-03 08:39

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote in message

> En mulig grund: Det er lettere at overskue.

Netop, så er det smag og behag om man vil prøve at rette det til så man ikke
skal ud af <% %>. Der er nok lidt (!) performance at hente ved ikke at hoppe
ud af <% %>, men hvor meget det har at sige er jeg ikke klar over?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-06-03 10:54

Christian M. Nielsen skrev:

> Netop, så er det smag og behag om man vil prøve at rette det
> til så man ikke skal ud af <% %>.

Ja.

> Der er nok lidt (!) performance at hente ved ikke at hoppe ud af
> <% %>, men hvor meget det har at sige er jeg ikke klar over?

Bruger man Asp 3 (IIS5+) er content switching hurtigere end
response.write ifølge denne artikel:
<http://www.4guysfromrolla.com/webtech/010202-1.shtml>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 20-06-03 14:37

Fra : Fastwrite

Dato : 20-06-03 15:05

YES!!

Det virker!!!!

Jeg takker BIG TIME!

Mand, I har sparet mig for mange timers frustration og hårtab.

Hvis der er noget jeg kan gøre for jer, må I sige til. Måske tage
en opvask, gå tur med hunden

God weekend.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-06-03 14:59

Fastwrite skrev:

> response.write("<a href="" & rst("statistik") & "se
^
---------------------------
Du har et anførselstegn for lidt herover. Der skal bruges to
anførselstegn til at skrive ét inde i en tekststreng - og så skal
der et til på til at lukke strengen.

Desuden mangler du et anførselstegn og en > før linkteksten. Jeg
vil anbefale dig at benytte Christians omskrivning - den er lidt
lettere at håndtere.

> men den er der også fejl i.

Note: "fejl" kan være 2000 ting. Prøv at læse artiklen her:
<http://asp-faq.dk/article/?id=41> om at stille gode spørgsmål i
gruppen.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Fastwrite

Dato : 20-06-03 15:43

TUSIND tak for hjælpen! Det virker nu!!

Nu har jeg bare et andet problem. I mit brugernavn/password login
side er det kun den første record fra databasen der virker. De andre
jeg har liggende i databasen kender den ikke. Hvad gør jeg forkert?

Jeg har skrevet følgende:

<%
' SQL forespørgsel
dim strSQL
strSQL = "select * from QRYuserID"
' Udfør forespørgsel (rst indeholder nu resultatet)
Set rst = con.Execute(strSQL)
%>

<%
If request.form("name") = rst("navn") and request.form("password") =
rst("password") then
%>

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-06-03 15:54

Fastwrite skrev:

> Nu har jeg bare et andet problem. I mit brugernavn/password
> login side er det kun den første record fra databasen der
> virker. De andre jeg har liggende i databasen kender den ikke.
> Hvad gør jeg forkert?

Der hvor du laver sammenligningen, kigger du kun på den første
post. Derfor vil kun den post virke.

Du kan lave en løkke der undersøger alle posterne i din database,
men det er *meget* bedre at bede databasen om kun at vælge poster
der passer på dine kriterier.

Her er et simpelt eksempel på login via database:

<%
sql = "SELECT navn FROM brugere WHERE brugernavn = '" & _
Request.Form("user") & "' AND adgangskode = '" & _
Request.Form("pwd") & "'"

Set rs = Conn.Execute(sql)
If Not rs.EOF Then
' Gyldig bruger...
End If
%>

Du bør validere input for at sikre dig mod fejl og misbrug. Du kan
læse lidt om hvordan det kan gøres her:
<http://asp-faq.dk/article/?id=95>

Hvis du ikke er helt tryg ved sql-kommandoer, kan jeg anbefale
html.dk's tutorial om asp. Afsnittet om at hente fra databaser er
her: <http://html.dk/tutorials/asp/lektion19.asp>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen