reload window.opener
Fra : Henrik Overballe

Dato : 20-06-03 13:39

Hej NG

Jeg har et spørgsmål ang. window.opener. Jeg ønsker nemlig at
opdatere dette vindue fra et pop-up som åbner sig fra den
pågældende side, altså via window.opener.

Jeg har forsøgt mig med:

opener.document.location.reload()

Men det lader ikke til at virke. Er der nogen som måske kender
løsningen?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Henrik Overballe

Dato : 20-06-03 13:42

> Jeg har forsøgt mig med:
>
> opener.document.location.reload()

Hvis jeg nu bare skrev "window.opener.document.location.reload()"
så virker det nok - hvilket det også gør

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 20-06-03 15:07

Henrik Overballe <henrik@overballe.com> writes:

> Hvis jeg nu bare skrev "window.opener.document.location.reload()"
> så virker det nok - hvilket det også gør

Overraskende. Det burde ingen forskel gøre, med mindre du har en
anden variabel med navn "opener" der overskygger den globale.

/L

Fra : Kim Emax

Dato : 24-06-03 23:17

Henrik Overballe wrote:

> Hvis jeg nu bare skrev "window.opener.document.location.reload()"
> så virker det nok - hvilket det også gør

Nu du er ved det, er det så muligt at sende et paramter med, hvis man i
stedet ønsker at submitte? noget i stil med:

window.opener.document.FORMNAME.submit(hest=1)

Det lykkedes ikke mig at finde en løsning, da mit kendskab til JS er meget
begrænset, så i stedet lavede jeg en workaround i PHP

--
Take Care
Kim Emax - Freelance programmør

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 24-06-03 23:37

"Kim Emax" <newsgroup@remove-emax.dk> writes:

> Nu du er ved det, er det så muligt at sende et paramter med, hvis man i
> stedet ønsker at submitte? noget i stil med:
>
> window.opener.document.FORMNAME.submit(hest=1)

Hvad skulle den parameter betyde? At feltet med navn "hest" får
værdien "1" før der submittes? Hvis ja, så kan du gøre det sådan:

window.opener.document.forms['FORMNAME'].elements['hest'].value="1";
window.opener.document.forms['FORMNAME'].submit();

eller lidt kortere:
var form = window.opener.document.forms['FORMNAME'];
form.elements['hest'].value="1";
form.submit();

/L

Fra : Kim Emax

Dato : 25-06-03 08:56

Lasse Reichstein Nielsen wrote:
> Hvad skulle den parameter betyde? At feltet med navn "hest" får
> værdien "1" før der submittes? Hvis ja, så kan du gøre det sådan:

jeps, det var tanken... det er en reload af sessions jeg er ude efter...
så min config fil skulle kigge efter det parameter

> [...]
> window.opener.document.forms['FORMNAME'].submit();
>
> eller lidt kortere:
> var form = window.opener.document.forms['FORMNAME'];

Jeg takker, rart at vide til en anden gang.