ideer til bund i plantebord..?
Fra : Karen Frederiksen

Dato : 20-06-03 10:12

Jeg er ved at lave nogle borde til mine orkideer, ramme og kanter er
på plads (rustfritstål og aluminimum), men hvad er godt som bund?

Min første tanke var flamingopladder men de skal jo være ret tykke for
at bære planterne og fylder derfor for meget. Dernæst tænkte jeg på
aluminimums plader, men de er jo temmelig tung og endnu dyrer.

Men min ide for tiden er plexglad/polycarbonat/acryl plader af en
eller anden form.

Er det en god/dårlig ide?

Og hvor kan man købe noget sådant, de to byggemarkeder jeg har snakket
med lydder helt opgivne. Og hvilke mål kan de evt købe i? (bordene er
hhv 72*212 og 72*380).

Jeg har en rundsav og en "retteskinne" som jeg kan save efter.

Andre tips?

mvh
Karen Frederiksen

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 20-06-03 18:05

"Karen Frederiksen" <simoom.geo@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hhv 72*212 og 72*380).
>
> Jeg har en rundsav og en "retteskinne" som jeg kan save efter.

Jem og Fix sælger "hobby acryl" plader (det kalder de dem) hvad de koster og
hvilke mål de kan købes i ved jeg ikke.

Mvh
Thomas Nørgaard
_____________________________________
This mail was scanned by Norton Antivirus

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 20-06-03 20:10

Karen Frederiksen skrev:

> Jeg er ved at lave nogle borde til mine orkideer, ramme og kanter er
> på plads (rustfritstål og aluminimum), men hvad er godt som bund?

Det kunne være hulplader i én eller anden form for metal. De er
bare hulens dyre. Jeg tænkte på sådan nogen som disse:

http://www.hulplader.dk/pp-standard.htm

> Min første tanke var flamingopladder ...
> Men min ide for tiden er plexglad/polycarbonat/acryl plader ...

Er det ikke lidt synd at stille så fine planter på noget kedeligt
plastikhalløj? Jeg synes ikke det passer så godt sammen.

> Andre tips?

Jeg ville, hvis det var mig, købe nogle fine brædder. Det kunne
være mahogni, hvis det skulle fremstå mørkt. Eller lærketræ hvis
det skulle være lyst. Og så skulle brædderne have skibslak, så
de kunne modstå vand. Med 1-2 cm. mellem brædderne skulle de
fastgøres til din ramme. Helt billigt er denne løsning ikke. Men
det ville se godt ud sammen med potter og planter.

Èn af de billigste måder kunne være vandfaste krydsfinérplader,
som så skulle have noget maling for lige at beskytte overfladen.

Det var mine forslag

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 20-06-03 22:40

Eternit?

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 21-06-03 07:34

Preben Riis Sørensen skrev:

> Eternit?

Eternit kunne da også være en løsning. Men for ikke at pladerne
skal blive skjoldet, bør de have en overfladebehandling.

Der findes jo meget til beklædning af husfacader. Problemet er
bare at få det skåret op, fordi det kræver specialværktøj.

--
Venlig hilsen
Svend Erik