Hvad er det for en plante
Fra : Erik Andersen

Dato : 19-06-03 21:47

For mange år siden satte en forhenværende nabo til mig en hel stribe planter
i vores skel. De er stadig efter mange år en ualmindelig plage for os, men
jeg aner ikke hvad det er for en og hvordan jeg bekæmper den. Jeg har lige
rykket en hel masse op der er næsten 4 m høje. De komme inde i en stor og
frodig spireahæk, så jeg er ikke glad for gift, for så smutter hækken. Har
prøvet det engang et enkelt sted hvor jeg penslede RoundUp på et par blade.
Planten overlevede, men der røg 2 hækplanter.
Hvad hedder den?
Stænglen bliver meget tyk, og den er hul og meget sprød.
Blomsterne er ret ubetydelige.

Aflæggere kan afhentes, hvis man vil genere naboerne ))))

Billede kan ses på adressen: http://www.mespilus.dk/Plante.jpg

Med venlig hilsen
Erik Andersen

Fra : Inger Pedersen

Dato : 19-06-03 21:52

"Erik Andersen" <eandersn@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad hedder den?

Kæmpepileurt.
Den er dejlig nogle steder pga frodigheden og robustheden, men for det meste
værre end pest.

Hilsen Inger

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 19-06-03 22:29

Erik Andersen wrote:

> Hvad hedder den?
> Stænglen bliver meget tyk, og den er hul og meget sprød.

Det er en art bambus.
Ebbe

Fra : Frederiksen

Dato : 19-06-03 22:22

> i vores skel. De er stadig efter mange år en ualmindelig plage for os, men
> jeg aner ikke hvad det er for en og hvordan jeg bekæmper den. Jeg har lige

Du klipper den ned med en grensaks, og pensler såret med round up. Det er
ganske effektivt.

Mvh Maria

Fra : Felix

Dato : 19-06-03 23:26

On Thu, 19 Jun 2003 23:22:02 +0200, Frederiksen wrote:

>Du klipper den ned med en grensaks, og pensler såret med round up. Det er
>ganske effektivt.

Jeg har også nogle planter som skal fjernes.
Er det tilstrækkeligt at pensle med brugsopløsningen (1,5 til 2
procent), eller skal såret pensles med det koncentrerede produkt?

m. v. h.

Fra : Frederiksen

Dato : 20-06-03 19:39

> Er det tilstrækkeligt at pensle med brugsopløsningen (1,5 til 2
> procent), eller skal såret pensles med det koncentrerede produkt?

Jeg bruger brugsopløsningen, men sørger for at hele snitfladen bliver godt
gennemvædet.

Mvh Maria

Fra : dpl

Dato : 19-06-03 23:00

Erik Andersen wrote:

> Billede kan ses på adressen: http://www.mespilus.dk/Plante.jpg

Det er en pileurt, og du kan læse meget mere om den her:
http://www.sns.dk/natur/groen/c03.htm#Udseende

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Erik Andersen