Ny støvsuger....ØV!
Fra : Soren Pedersen

Dato : 19-06-03 19:25

Elektronikken i vores 15 år gl. Phillips er stået af, og jeg vil have en ny
støvsuger, men så er der jo et par spørgsmål der melder sig: Hvad kan man
bruge som kvalitets indikatorer ?. Ikke effekten og ikke prisen (jfr. en
test i "Tænk"). Men hvad skal jeg så gå efter ?...Jeg er ikke meget for at
skulle stole på en sælger.

Mvh
Søren

Fra : Soren Pedersen

Dato : 19-06-03 19:29

Jeg glemte jo lige en af de vigtigste ting : Findes der prissammenlignings
sites for støvsugere ? - Og er der nogle gode net shops ?

Mvh
Søren

Fra : torben

Dato : 19-06-03 19:35

"Soren Pedersen" <soren@muncheb.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> test i "Tænk"). Men hvad skal jeg så gå efter ?...Jeg er ikke meget for at

Man kan ikke decideret sige 1 ting indikerer kvaliteten, men der nogle ting
man kan gå efter!

De ting jeg kigger på er:

Jeg sætter støvsugeren til og mærker effekten. Men husk på, at det er med
tom pose!
Hvis den suger godt med mindre effekt bruger den mindre strøm!
Jeg kigger efter hvor stor posen er og hvilken kvalitet denne ser ud til at
have!
Ledningen ruller jeg ud og ser, hvor lang den er! (jeg kan støvsuge hele
huset fra en stikkontakt med min Volta.)

Der er selvfølgelig andre ting der også spiller ind

Torben

Fra : Jernladyen

Dato : 19-06-03 21:37

"Soren Pedersen" skrev d. 19-06-03 19:25 dette indlæg :
> [...]
en
> test i "Tænk"). Men hvad skal jeg så gå efter ?...Jeg er ikke meget

Du skal være opmærksom på sugeeffekten. Jo højere effekt, jo bedre.
Sugeeffekt og watt er ikke det samme. Det er også rart, hvis de har
hepa/støvfiltere, der er gode. Vi har fx. en Elektrolux. Den har en
MEGET høj sugeeffekt (kan ikke huske hvor høj, men det er usædvanligt
højt. Den er ikke til at trække med tom pose. ), men ingen ordentlige
støvfiltere. Og vi har en hund med støvmideallergi. Upraktisk. Men hvad
man har brug for af filtere er forskelligt. Hør en masse ad, hvad de
har, og når de kommer med begrundelser for, at du skal købe lige netop
en bestemt støvsuger, så få dem til at begrunde det, og hør så i en
anden butik, hvad de siger om samme støvsuger. Du skal også kigge på,
hvor store støvsugerposerne er. De små bliver alt for hurtigt fyldte og
så suger støvsugeren ikke. Og hvor meget udstyr, der er til
støvsugeren. Det kan også godt betale sig at skæve til posernes pris. De
er tit MEGET dyre.

Hilsen Jette
Du kan tjekke nogle støvsugere på: www.pricerunner.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : Thïngmand

Dato : 20-06-03 07:44

>Men hvad skal jeg så gå efter ?...

Jeg har selv den nye Nilfisk model, som jeg er meget glad - ikke så meget
dikkedar, det er bare en støvsuger der virker godt!

Det eneste jeg er lidt utilfreds med, er at poserne koster en formue (man
bruger mange når man bygger om), så hvis jeg en dag skal have en ny, kunne
jeg nok godt finde på at kigge på den lille grimme grønne uden poser. Vi
kender nogen der har den og de er meget glade for den, så...

--
Thïngmand
www.thingmand.dk

Fra : John Vedsegaard

Dato : 21-06-03 01:43

"Thïngmand" <michael@thingmand.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
En kost?

> [...]
> jeg nok godt finde på at kigge på den lille grimme grønne uden poser. Vi
> kender nogen der har den og de er meget glade for den, så...

Min gode Nilfisk er desværre gået i stykker. Den var på 160W og stammer fra
min mormor. Der var ikke engang poser i den og den var kun 56 år gammel,
aldrig er nogen blevet så meget snydt, den burde kunne holde meget længere..

John Vedsegaard

> --
> Thïngmand
> www.thingmand.dk