netscape problemer...
Fra : THOMAS VESTERGAARD

Dato : 30-03-01 15:22

TDJ wrote in dk.edb.internet.webdesign.ris+ros:

> [testet i Netscape 4.7]

Har du prøvet i IE ?

> Undskyld, men jeg synes ikke om designet...
> Først blå links på grøn baggrund. Uha, ikke kønt

Hvordan undgår jeg at mine CSS styles ikke virker i netscape ?
teksten i menuen burde være sort Arial str. ca.12

> Forsiden har to grønne rammer som står oven i hinanden, så
> teksten i den øverste ikke kan læses.

Hvordan undgår jeg at layers gør dette i netscape ?

> "Optimeret til MS I.E. 5.0 800X600" - drop det der, og lav
> sider der overholder standarderne. Så kan det ses af alle, i alle
> opløsninger. Det holder ikke for firmasider.

NU ER JEG INGEN HAJ TIL DET OK?! Jeg ved godt du mener det
konstruktivt, men det er bare sådan at, når du skriver..."lav det så det
overholder standarterne..." Så sidder jeg tilbage med "...undskyld jeg
spurgte dig, jeg er ingen guru til at vide hvordan standarterne er og
hvordan jeg undgår de fejl jeg har..."

> På siden
> http://www.avlscentret-kollund.dk/test1/Avlscentret/Avlscentret.htm
> er der masser af tekst som står oven i anden tekst. Meget rodet!!

Den er også redigeret nu... men om NS kan vise det ok, ved jeg ikke?

> Mange af jeres billeder er på 40-60 kb selv om de er meget små. De må
> kunne komprimeres ned til omkring 5 kb uden problemer.

Jeg vil helt sikkert prøve at gøre det, men jeg vil nok ligge en preload
picture på samtidig med.

> På bestillingssiden er der tekst som står oven i anden tekst.

JA! i NS men ikke i IE, hvordan får jeg NS til at forstå CSS ?

> Kort og godt: siden virker rodet, forvirrende, teksten står oven
> i anden tekst på næsten alle sider, billederne er ret store i filstr.

Hvis du ser bort fra de ting som ikke fungerer optimalt, hvad siger du
så til designet?

> Hvorfor er nederste højre frame lige så stor som øverste højre ?

Hvad er det du vil fortælle mig her ? jeg forstår ikke dit spørgsmål !

> Holder nok ikke som firmaside, og slet ikke hvis der er betalt
> for den. Så er det synd for det firma, i hvert fald. Husk på at siden
> bliver deres brochure.

JO JO, der skal også arbejdes mere med den ...

> Jeg håber på at DreamWeaver kan lave noget bedre end det her...

Helt sikkert, men er ikke kommet længere i at lære programmet end
dette...

MVH Thomas

--
Thomas Vestergaard