Manden som uddanner præsterne...
Fra : Lyrik

Dato : 19-06-03 01:35

Oplev ham her, hvis du ikke har set det før:
http://dr.dk/profilen/arkiv.asp?selectedYear=2003#2003-06-11

Fra dr profilen. Gæst Mogens Lindhardt fra 11/6.

Ikke en kedelig mand, med garanti. En mand som jeg godt kunne tænke mig var
en af mine venner.
Akademisk, forsigtig, troende, men i stand til at bruge alle synsvinkler.
En mand som søger for et spændende bredt spektrum af præster.
Men bliver det for akademisk? Fjerner det Gud fra folk? Eller giver det dem
lyst til at snakke om Gud?
Hvad mener du?

Hilsen
Jens

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 19-06-03 02:01

Lyrik wrote:

> [...]
> præster.
> Men bliver det for akademisk? Fjerner det Gud fra folk? Eller giver

Meget kan man sige om manden, men han er den eneste, der har fået mig
til at danse ud af en kirke, nærmest løbende og med en enorm lyst til at
fortælle andre om Jesus. Den mand er intet mindre end en fremragende
prædikant. I sit syn på de principielle sider af Grosbøll-sagen synes
han mig dog at blive en anelse for undvigende. Begrebet "Gud" bliver
hurtigt for flyvsk. Vi kristne bør ikke være bange for at klistre ting
op på Gud, som vi kender fra hverdagen. Jesus bestilte da stort set
heller ikke andet. Her fejler Mogens Lindhardt sammen med Grosbøll, uden
at de to kan sammenlignes i øvrigt.

Mvh
Kevin Edelvang