Mine fisk har lagt æg!
Fra : Sune Hansen

Dato : 18-06-03 21:29

Kære NG.

I dag da jeg kom hjem fra job, havde mine Zebracichlider lagt æg ca. 100-150
stk.

Se evt. billeder : http://www.hansen1.dk/fisk

Det kom som noget af en overraskelse, da akvariet er helt nystartet.

Jeg købte dem i Mandags, sammen med nogle Oscar-unger og et
sommerfuglcichlide par.

Er der overhovedet nogen chance for at de bliver til noget, da det hele er
nystartet ?

Og hvor lang tid går der før de klækker ?

Mvh. og på forhånd tak.

Sune Hansen

Fra : Lasse\(8900\)

Dato : 18-06-03 21:45

"Sune Hansen" > skrev i en meddelelse
100-150 stk.

tillykke med forøgelsen, ikke for at spille klog men tror du skal fjerne de
oscar unger fra dit akvarie inden de bliver for store ellers æder de både
sommerfugle- og zebracichliderne.

er nystartet ?

Ja det vil jeg tro de gør ,de plejer ikke at være så sarte.
Og særdeles ynglevillige som du har set
--
Lasse (8900)

You´ll never walk alone

Fra : Sune Hansen

Dato : 18-06-03 22:11

"Lasse(8900)" <lasse@FJERNjohansen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> tillykke med forøgelsen, ikke for at spille klog men tror du skal fjerne de
> oscar unger fra dit akvarie inden de bliver for store ellers æder de både
> sommerfugle- og zebracichliderne.

Hej Lasse.

Nu er det sådan at jeg har købt akvariet 'kun' for Oscar'nes skyld.

Det var så'en set slet ikke meningen at de Zebra eller Sommerfuglcichliderne
skulle være købt, men kunne ikke lige lade være da jeg stod i fiskehandelen :)

Det var mere for lidt varition i akvariet, at jeg købte dem, da det hurtigt virker
lidt tomt med kun nogle små Oscar'ere.

Ved godt at Sommerfuglcichliderne nok kun er i akvariet på 'lånt' tid. Men tror
ikke der bliver problemer med Zebracichliderne, da jeg før har haft Oscar'ere
fra helt små, og så op til ca. 25 cm. hvor de så var opvokset med mindre arter.
Men indtil videre viser de ingen interesse for Sommerfuglcichliderne...Endnu!

Mvh. Sune

PS: Nogen ide' om hvornår de så klækker ?

Fra : KatjaStrofen

Dato : 18-06-03 23:20

"Sune Hansen" <nospam@hansen1.dk> skrev i en >
> PS: Nogen ide' om hvornår de så klækker ?

Det afhænger lidt af temperaturen, men mit ukvalificerede gæt vil være 5-7
dage efter de er lagt :)

og vær opmærksom på mit i stemningen.. for det er jo kanon... når ens fisk
formerer sig.... at det nok er en dum ide at prøve at fodre alle ungerne
op.. af den grund de sandsynligvis bliver et MARERIDT at komme af med *G*
Zebracichliden har let ved leg.. [er dog imponeret hvis akvariet er helt
nystartet.. det ser godt ud forresten :)] men ergo er udbudet pænt større
end efterspørgselen.

katja

Fra : Lasse\(8900\)

Dato : 19-06-03 17:06

"Sune Hansen" <nospam@hansen1.dk> skrev

ok men red de andre i god tid

Sommerfuglcichliderne skulle være købt, men kunne ikke lige lade være da jeg
stod i fiskehandelen :)

oki kan osse være svært

Sommerfuglcichliderne...Endnu!

det kommer
--
Lasse (8900)

You´ll never walk alone

Fra : Linux

Dato : 19-06-03 08:36

Hej Sune.
og tillykke
der går ca 6 dage, så ser det ud til at de forsvinder, men det gør de ikke.
De ligger nede, i en grube, i bunden.
og foreldrene paser godt på dem
(er du i tvivl om de er der , skal du bare prøve at sætte fingerne ned til
fiskene , ca der omkring hvor de står.) er der unger finder de snart ud af
det ) han bider pænt hårt
skulle det nu ske at de bliver spist så fortvivl ikke, for der går ca 14
dage, så er den gal igen.
Men det skulle undre mig om der ikke overlever en eller to fra gang til gang
det gjorde der da jeg havde dem

mvh. Linux 8900

---

Fra : Zeltred

Dato : 19-06-03 10:11

"Sune Hansen" skrev d. 18-06-03 21:29 dette indlæg :
> [...]
hele er
> nystartet ?
>
> Og hvor lang tid går der før de klækker ?

tillykke med det.! og ja der er da en chance for det bliver til noget.!
*gg*
jeg har selv haft zebrachilider :) og ægene udklækker ca en uge efter de
er lagt. men når ungerne kommer er zebrachiliderne rimlig aggresive. så
det er nok ikke så smart at have de sommerfugl chillider deri... men det
går nok med de oscar.... men med tiden bliver de oscar større også
bliver zebra chilliderne spist skal du nok regne med :P

hvor stort er dit akvarium? hvis der både er oscar i og det hele?

http://www.kandu.dk/

Fra : Sune Hansen

Dato : 19-06-03 21:32

"Zeltred" <Zeltred.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> hvor stort er dit akvarium? hvis der både er oscar i og det hele?

Det er 400L. Men regner med enten skulle skille mig af med nogle af Oscar'ne når de
bliver større,
hvis der ikke selv falder nogen fra. Ellers bliver det et større akvarie.

Sidst jeg havde Oscar'ere, havde jeg et 530L. akvarie, hvor jeg købte 8 unger. Der
var 4 der nåede at blive voksne.

Men i mit 'kun' 400L. vil jeg ikke have mere end et par i.

Hilsen Sune

Fra : Thomas Joergensen

Dato : 20-06-03 02:32

Æggene udklækker efter ca 2.5 dage.