Agurker, tomater og kartofler.
Fra : Lisa

Dato : 18-06-03 18:59

Mine agurker står i store potter, og der er 4-5 agurker på hver plante..Ikke
så store endnu, men de ser ud til at vokse lidt hele tiden...De blomster der
var på spidserne af agurkerne er nu visnet, er det ok?

Mine tomater har blomster, me ingen tomater endnu..De står ligeledes i
potter og ser ud til at trives. Kan jeg regne med der kommer tomater på et
tidspunkt?

Skal kartofler blomstre før man graver planterne op for at spise kartoflerne
nedenunder?

mvh Lisa

Fra : hatmand

Dato : 18-06-03 19:36

Hvad dine agurker angår er de helt ok, blomsterne skal væk og vupti
kommer agurkerne. Hvad tomaterne anågr har du det ligesom mig, masser af
blomster men endnu ingen tomater - bare rolig - de kommer.

Kartoflerne skal afblomstre før du graver dem op - så er de bedst.

Held og lykke

Hatmand

http://www.kandu.dk/

Fra : hellesally

Dato : 18-06-03 20:32

Det hjælper, hvis man lige skal "hjælpe" tomaterne lidt på vej. En
fjer/lille pensel som man ganske let "børster" blomsterne med kan gøre
underværker.

God høst

http://www.kandu.dk/

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 18-06-03 21:40

On Wed, 18 Jun 2003 19:32:11 GMT, "hellesally"
<hellesally.news@kandu.dk> wrote:

>Det hjælper, hvis man lige skal "hjælpe" tomaterne lidt på vej. En
>fjer/lille pensel som man ganske let "børster" blomsterne med kan gøre
>underværker.

Det skulle være lige så godt bare at overbruse planterne med vand ind i
mellem. Det ryster så tilpas meget med blomsterne at bestøvningen kommer
i gang - eller noget i den stil.

>God høst

Jotak, fik lige sat vandingsanlægget op her til aften, så det er kun
høsten jeg venter på nu. Nu er det hårdeste slid ovre

http://www.gartneriet.dk

Fra : Brian Larsen

Dato : 18-06-03 22:18

"Lisa" <lissa130@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
der
> var på spidserne af agurkerne er nu visnet, er det ok?

Det er helt fint.

> Mine tomater har blomster, me ingen tomater endnu..De står ligeledes i
> potter og ser ud til at trives. Kan jeg regne med der kommer tomater på et
> tidspunkt?

Selvføldig, det tager bare ca. 60 dage fra de går i blomst til du kan høste
velsmagende røde tomater.
For at opnå en god bestøvning er det godt at overbruse tomatplanterne med
vand eller forsigtigt ryste dem 2 gange om ugen.

> Skal kartofler blomstre før man graver planterne op for at spise
kartoflerne
> nedenunder?

Næ, de kan sagtens graves op tidligere, de er bare ikke så store.

Mvh. Brian Larsen.

Fra : Jakob Bock

Dato : 19-06-03 09:48

Brian Larsen skrev:

> Næ, de kan sagtens graves op tidligere, de er bare ikke så store.

Jeg er ikke sikker på, at man kan bruge blomstringen til noget. Det er
jo heller ikke alle kartoffelplanter der blomstrer.

--
Venlig hilsen
Jakob Bock