Skærme
Fijala 3554
Fladskærm som både skærm og tv
Fra : Michael Kristensen

Dato : 18-06-03 17:00

Jeg overvejer at skifte crt skærm + tv ud, da jeg ikke bruger mit tv særligt
meget, og så købe en fladskærm.

Hvilken af 3 muligheder er bedst?

1. Købe en fladskærm med indbygget tv-tuner. Ennyah 17" koster 5295 kr.

2. Købe Acer 732, der som eneste skærm på markedet har AV indgang, og så
bruge tuneren i min vhs-video. Pris for Acer 732 er 4400 kr.

3. Købe tv-kort til computeren og købe en 18.1" AOC LM800 som koster 4100
kr.

Fra : WE

Dato : 18-06-03 20:12

Må jeg kommer med et fjerde forslag?

Køb en "løs" fladskærm og en løs tv-tuner (så du slipper for pc og video).
En sådan tv-tuner med fjernbetjening og det hele koster omkring 800 kr. hos
Zitech (og måske mindre andre steder).

v.h.

Fra : Michael Kristensen

Dato : 18-06-03 21:18

> Må jeg kommer med et fjerde forslag?

Alle forslag er yderst velkomne.

> [...]
> En sådan tv-tuner med fjernbetjening og det hele koster omkring 800 kr.

Hvordan forbindes de to ting?
Kan man få en løs tuner, der kan levere tvsignal gennem d-sub 15 pin
(skærmkabel) eller DVI?

mvh - Michael Kristensen

Fra : WE

Dato : 18-06-03 21:27

> Alle forslag er yderst velkomne.

> hos
>
> Hvordan forbindes de to ting?
> Kan man få en løs tuner, der kan levere tvsignal gennem d-sub 15 pin
> (skærmkabel) eller DVI?

Jeg har kun set det på papir - ikke i praksis (endnu). Men jeg tror, at
bokse" sættes ind mellem pc og skærm (med 15 benede stik), så der ikke skal
rodes med kabler. Jeg tror også, at højttalerkabler sløjfes gennem boksen.
Det styres så via fjernbetjeningen eller en knap på boksen. Læs mere på
linket:

http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=35279

v.h.