Skærme
Fijala 3554
Syncmaster 900sl+ vs. 900NF
Fra : AKB

Dato : 30-03-01 13:47

Jeg skal have købt en skærm og jeg har indkredset mig til en samsung 19"
helst ikke over 4000dkk. Men er der nogen forsdkel på subj. udover af NF er
flad?
Andre råd er velkomne da jeg ikke er videre befaren i skærme - næsten alt
vil være en forbedring da jeg sidder og skriver dette på en noname 14" @
60Hz.

Anders

Fra : DaWizeGuy

Dato : 31-03-01 16:45

"AKB" <redakula@yahoo.com> wrote in message
> [...]
> flad?
> Andre råd er velkomne da jeg ikke er videre befaren i skærme - næsten alt

900SL+ er ikke helt så dyb (shortneck), og så understøtter den højere
opdateringshastigheder, bl.a. helt op til 1600x1200@85Hz, 1280x1024@100Hz og
1024x1024@130Hz.

----
Mvh
Anders

Fra : AKB

Dato : 01-04-01 17:58

Ja men NF er flad, og jeg regner ikke med at skulle bruge højere opløsninger
end 1280x960 - er dette ikke den bedste opløsning på en 19"?
Hvad er forskellen ellers mellem dem?
AKB

Fra : DaWizeGuy

Dato : 01-04-01 22:32

> [...]
opløsninger
> end 1280x960 - er dette ikke den bedste opløsning på en 19"?

Standardopløsningen er 1280x1024 til en 19'' monitor. En anden forskel er,
at 900SL plus er shortsneck, dvs. at billedrøret ikke er helt så dybt som
900NF.

-----
Mvh
Anders

Fra : Bernhard Mogens Ege

Dato : 02-04-01 13:31

> [...]

> at 900SL plus er shortsneck, dvs. at billedrøret ikke er helt så dybt som

Hvordan definerer du standard opløsningen til en 19" skærm? Nu har jeg
en skærm med 0.22/0.14mm dot pitch og ved nærmere beregning får jeg
følgende tal:

360mm (ca. skærm bredde)/0.22 = 1636
270mm (ca. skærm højde )/0.14= 1928

1600x1200 skulle lige kunne være på skærmen uden de store
vanskeligheder.

Bernhard

Fra : Jesper Kollerup Jens~

Dato : 02-04-01 21:09

"Bernhard Mogens Ege" <bme@miba.auc.dk> wrote in message

> [...]
>
> 360mm (ca. skærm bredde)/0.22 = 1636
> 270mm (ca. skærm højde )/0.14= 1928
>
> 1600x1200 skulle lige kunne være på skærmen uden de store

Nu menes der nok, i DaWizeGuys tilfælde, at det "normale" højdeforhold
til bredden på 1280 pixels er 1024, selvom det ikke er 4:3 - 1280x960
derimod overholder 4:3 aspektet. AKB mener nok at den normale opløsning
for en 19" er 1280x960, da 1600x1200 bliver meget småt.

--
Med venlig hilsen:
Jesper Kollerup Jensen

Fra : DaWizeGuy

Dato : 02-04-01 21:23

"Jesper Kollerup Jensen" <jesper@kollerup.dk> wrote in message

> [...]
> derimod overholder 4:3 aspektet. AKB mener nok at den normale opløsning
> for en 19" er 1280x960, da 1600x1200 bliver meget småt.

Jeps lige nøjagtigt! Mine 1280x1024 var også et MEGET generelt svar, og den
anbefalede opløsning kan variere meget fra skærm til skærm. Jeg lavede for
skæg skyld en søgning på Synchmaster 900NF, og den anbefalede opløsning if.
databaldet er faktisk 1600x1200 i 85Hz. For Synchmaster 900SL plus er den
1280x1024 i 85Hz.

----
Mvh
DaWizeGuy

Fra : Kristian Thomsen

Dato : 03-04-01 10:52

> [...]
if.
> databaldet er faktisk 1600x1200 i 85Hz. For Synchmaster 900SL plus er den

Hmm, jeg kører 1600x1200@85Hz på min Sony G400, selvom anbefalet opløsning
er 1280x1024@85Hz. Jeg synes ikke det er for småt - og dog, når jeg har
tømmermænd ryger den ned på 1280... :)

IMHO kan man bare sætte large fonts til, hvis man har probs med at se hvad
der står....

Mvh

Kristian