Type mismatch
Fra : Tommy

Dato : 17-06-03 18:12

Hej

Jeg får følgende fejl :
Provider error '80020005'
Type mismatch.

/dreje.asp, line 73

====> linie 73 objRS.Open "SELECT id, d_min,l,e, insert,price,drawing,image,
order FROM dreje_indv" , adOpenDynamic, adLockOptimistic,objConndrejebase

Er der mon en der kan hjælpe ? Jeg forstår det ikke rigtigt da det er noget
jeg har kørende på en anden side

Tommy

Fra : Torben Brandt

Dato : 17-06-03 18:50

Tommy wrote:
> [...]
>
> Er der mon en der kan hjælpe ? Jeg forstår det ikke rigtigt da det er noget

Insert og order er reserverede ord, så dem kan du ikke bare bruge som
felt-navne. Enten skal navnene ændres, eller også skal du skrive
[insert] og [order].

Du kan finde listen over reserverede ord her:
<URL:http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q209187>

Torben

Fra : Tommy

Dato : 17-06-03 19:00

Tak Torben

Jeg prøvede at skrive dem i [ ] men det hjælper ikke . Er det generelt at
man skal kunne anvende [ ] eller er det kun i særlige tilfælde ?

Tommy

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-06-03 20:51

Tommy skrev:

> Jeg prøvede at skrive dem i [ ] men det hjælper ikke . Er det
> generelt at man skal kunne anvende [ ] eller er det kun i
> særlige tilfælde ?

Du kan anvende klammer om alle feltnavne. Jeg ville også sætte
image i klammer selvom den ikke står på den liste Torben linkede
til.

NB: Hvis du har feltnavne der indeholder mellemrum eller tegn der
hverken er tal eller bogstaver (fx bindestreg, understreg dog
undtaget) skal de også i klammer.
--
Jens Gyldenkærne Clausen